Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat contractul încheiat cu firma Trameco pentru tronsonul Chiribiș – Biharia de pe A3 (Autostrada Transilvania).
[eadvert]
Informația a fost confirmată de purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.
Totodată, sursa citată a confirmat că Trameco a primit certificat negativ, astfel că nu mai poate participa la licitații publice timp de 3 ani și constructorul a fost penalizat de CNAIR cu 4,6 milioane de lei.
Jurnal bihorean a solicitat punctul de vedere al proprietarului Trameco, Beniamin Rus, însă acesta nu a dat deocamdată o declarație.
Așa cum Jurnal bihorean a mai scris, tronsonul Chiribiș – Biharia avea termen de finalizare luna august 2022, însă din cauza unor neînțelegeri apărute între constructor și CNAIR, lucrările sunt blocate de mai bine de 17 luni, stadiul de execuție fiind de 1%, adică constructorul a făcut doar organizarea de șantier.
Contractul pentru Chiribiș – Biharia a fost semnat pe 12 iunie 2020, urmând ca porțiunea din A3 să fie executată de o asociere de firme, sub conducerea Trameco, parte a grupului Selina. Cei 28,55 de kilometri de autostradă urmau să fie proiectați în 6 luni de la semnarea contractului și executați într-un an și jumătate. Însă, CNAIR a respins trei proiecte tehnice realizate de Trameco, pe motiv că acestea prevăd suplimentarea lucrărilor cu aproximativ 40% peste valoarea contractuală. În tot acest timp CNAIR a susținut că nu este posibilă suplimentarea lucrărilor, așa cum constructorul a cerut prin proiectul tehnic, în timp ce constructorul a spus că la modul în care a fost făcut caietul de sarcini și expertiza „autostrada nu stă în picioare”.
Începută în 2004
Lucrările la Autostrada Transilvania au fost atribuite firmei americane Bechtel, în anul 2004. Contractul a fost reziliat în 2013, după ce americanii au terminat doar 42 de kilometri, între Gilău și Câmpia Turzii. Noul constructor, asocierea de firme Corsan – Corviam Construccion SA, Consinit SRL, Road Consulting & Design Solution SRL – Via Design SRL nu a făcut nimic, prin urmare, contractul a fost reziliat încă o dată, în anul 2017. În Bihor, singura porțiune de autostradă finalizată este Biharia – Borș, executată de o asociere de firme sub conducerea Selina.
La 12 iunie 2020, CNAIR a semnat contractul cu Asocierea Trameco SA – Vahostav SK, a.s. – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL – East Water Drillings SRL pentru proiectarea și execuția subsecțiunii 3C2, Chiribiș – Biharia, care face parte din Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea (Autostrada Transilvania). Contractul prevedea 6 luni pentru proiectare și 18 pentru execuție, termenul de finalizare fiind august 2022, valoarea lucrărilor fiind de 326 milioane de lei plus TVA.
Trameco a realizat Biharia – Borș 2 și face Chețani – Câmpia Turzii
Trameco, parte a grupului de firme Selina, a realizat și sectorul Biharia – Borș II din Autostrada Transilvania, tronson care se unește cu autostrada M4 din Ungaria și mai departe cu M35. Finalizarea acestui tronson s-a făcut în 2020, înainte de termenul prevăzut în contract. Pentru secțiunea de 5,35 kilometri valoarea contractului a fost de 134,22 milioane lei (fără TVA) și lucrările au fost executate de asocierea Trameco S.A – Vahostav SK a.s. – Drumuri Bihor S.A – Drum Asfalt S.R.L – East Water Drillings S.R.L.
De altfel, firma Trameco a fost desemnată, recent, câștigătoare la licitația pentru execuția tronsonului de autostradă situat între Chețani – Câmpia Turzii. La porțiunea lungă de aproximativ 16 kilometri lucrează asocierea de firme Drum Asfalt SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Ragadios S.A. – Trameco S.A. – Drumuri Bihor S.A.. Drum Asfalt, Trameco și Drumuri Bihor. Contractul a fost adjudecat, potrivit unui comunicat al CNAIR, la peste 363 de milioane de lei. Durata contractului este de 3 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor, în timp ce durata de garanție este de 120 de luni. „Dacă nu apar contestații și contractul va fi semnat rapid, din 2023 vom putea circula doar pe autostradă pe cei aproximativ 100 de km dintre municipiile Cluj-Napoca și Târgu Mureș”, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Trimite articolul
XVor trece 20 de ani de la prima lopata si tot nu vom circula cap coada pe aceasta autostrada… ar merita puscaria toti cei responsabili, indiferent de culoarea politica. Incompetenta nu are carnet de partid….
Mda, din cauza lui s-a intarziat 2 ani + cine stie cati ani pana la desemnarea noului castigator. Nu mai vorbesc de costuri, care vor fi mult mai mari. Un excroc omul asta. Putea sa renunte de la bun inceput, daca stia ca nu e in stare sa faca tronsonul.
-
A crezut ca face acelasi biznis ca si cu depanatorul TV kiss , ca dupa ce prinde contractul mai stoarce 40% in plus ….
Daca are certificat negativ cum poate sa faca tronsonul de la Chetani, care de fapt a fost contestat de catre austrieci. Si ce se intampla cu sectorul Suplacu de Barcau – Chiribis, unde a castigat Erbasu si cei din grupul Selina au contestat. Fiind doar cele 2 firme cred ca ar trebui semnat automat cu Erbasu constructia sectorului respectiv.
Cum m-am gandit de la bun inceput… au asteptat sa castige pe centura Alesdului si Beiusui si numai dupa aceea au reziliat contractul, deci firma in urmatorii 3 ani n-are voie sa participe la o licitatie dar deja au castigat destule ca sa aiba unde sa lucreaza in urmatorii 3 ani, plus sigur mai primeste de la prietenii lui din Oradea inca niste proiecte supraplatine ca cel de Cantemir-Nufarului, deci no stres… dar autostrada tot nu o sa avem, bine ca Beni nu ramane fara bani
-
Dle Cetatean, jos palaria! Cred .ca ati surprins perfect calculul lui Don Benny
Vorba lui Zelenski, scuze, Iohanis :
„România normală”,
Acest contract trebuia reziliat la primele pretenții prostești a lui rus beniamin care s-au obișnuit să șantajeze tot timpul pentru a primii bani in plus un cârdășie cu autoritățile, firmele lui ar trebui excluse de la licitațiile din bani publici, pentru neseriozitate, șantaj și lucrări de proasta calitate.
Deci ultima șansă rămâne trenul de mare viteză…
penibil… deci inca ani buni de acum incolo Bihorul va ramane tot doar cu cei 5 km de autostrada “realizata” in ultimii 30 de ani 🙁