Proiectul drumului de legătură are o lungime de 18,96 km, 12 poduri noi și pasaje (inclusiv peste Crișul Repede și peste șoseaua Borșului), dar și 3 noduri rutiere. Acesta urmează să facă legătura dintre Centură și autostrada, din zona sensului giratoriu cu Calea Sântandrei spre Sântandrei – Borș – Biharia.
„Obiectivul general al proiectului, este de a contribui la dezvoltarea regională prin asigurarea unei legături moderne cu Ungaria, cât și de a îmbunătăți condițiile de tranzit pentru traficul internațional. Noua legătură va reduce timpii de călătorie, costurile de operare ale vehiculelor și expunerea locuitorilor la poluanții de aer și zgomot precum și la creșterea calității vieții pentru rezidenții locali de-a lungul drumurilor de acces”, se precizează în proiect.
CNAIR a depus proiectul „Legătura Centura Oradea (Girație Calea Sântandrei) cu Autostrada Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea pe teritoriul localităților Oradea, Sîntandrei, Borș și Biharia din județul Bihor” în vederea obținerii unei finanțări europene nerambursabile în cadrul Programului Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. Potrivit aplicației, 85% din costuri ar urma să fie asigurate de bani europeni, iar diferența de 15% să fie contribuția propriei.
„Valoarea totală a proiectului este de 719.503.130,59 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională-519.768.480,98 lei, 15% contribuția proprie-91.723.849,58 lei, restul de 108.010.800,03 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA”, se arată în aplicația de finanțare.
Potrivit aceleiași surse, durata pentru realizarea proiectului este de 48 de luni.
Trimite articolul
XDoamne ajută.
Vrăjeli și abureli…
Pentru că a guvernat mai mult decât toți ceilalți laolaltă, PSD este principalul partid responsabil pentru subdezvoltarea țării.
Bietul Binş.
18 km în 4 ani ?
O fii cu margi din marmura italiana?
Patetic….
O investitie mai putin necesara pentru viitor,atunci cand va fi gata autostrada Bors-Cluj peste 5-10 ani! Dar pana atunci cum ajungem din Oradea la Cluj? Tot prin Osorhei si satele cu drumul european pe sub ferestrele amarastenilor?Ca sa ajung la Bors si de acolo prin Biharia si Suplac pana la autostrada,mai bine renunt! In acest timp care il fac pana intru pe autostrada,am parcurs jumatate din distanta pana la Cluj.Care-i avantajul?Mai bine faceau autostrada Bors-Cluj prin Oradea,paralel cu calea ferata.In acest proiect Oradea ramane in continuare foarte departe de autostrada.Sau poate unii confunda Oradea cu Suplacul de Barcau.Hello!