Deputatul Cseke Attila nu înţelege atitudinea CNDNR, care, deşi are contract semnat cu o asociere de firme spaniole pe tronsonul de autostradă 3C Suplacu de Barcău – Borş, admite în continuare întârzierile provocate de executantul cu care s-a semnat contractul, în mai 2015. „Nu înţeleg această atitudine delăsătoare a CNADNR în legătură cu acest proiect. În acel contract sunt prevăzute 24 de luni pentru finalizarea execuţiei. Patru luni au fost alocate pentru reproiectare şi refacerea studiului de fezabilitate, care au expirat în septembrie. Din septembrie ar fi trebuit să avem nişte lucrări, dar nu se vede absolut nimic. Reproiectarea nu este finalizată. Sunt discuţii între firme. Eu nu am înţeles ce se întâmplă”, declară Cseke, care ar prefera să fie reziliat contractul, dacă executantul nu respectă termenele.
2017 sau 2019?!
„Dacă nu ai respectat termenul de reproiectare, ţi-am reziliat contractul, cu nişte amenzi usturătoare. Pe mine acest neprofesionalism nu mă miră, deoarece ieri am avut curiozitatea să mă uit pe actele oficiale. Şi, deşi contractul de execuţie prevede finalizarea tronsonului de autostradă până în 2017, în masterplanul de transport al României erau prevăzute alte termene, decât în contractul de execuţie. Adică, în loc de 2015 – 2017, în masterplanul trimis şi aprobat de Bruxelles apare 2017, ca anul începerii lucrărilor şi 2019 – an pentru finalizarea lucrării”, arată Cseke, care nu înţelege de ce CNADNR nu se arată drastică în respectarea contractului de către executant. „Sunt prevăzuţi bani în bugetul de stat pentru autostradă. A fost motivul principal pentru care am votat bugetul. 570 milioane de lei pentru Borş – Tg. Mureş, iar pe sectorul Bihor sunt prevăzuţi 300 de milioane. Avem şi exemple bune: tronsonul Timişoara – Lugoj s-a inaugurat mai devreme cu 6 luni. Atitudinea CNADNR trebuie să fie energică”, cere deputatul.
Corsan SA – Corviam Construccion SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution SRL & SC Via Design SRL este asocierea de firme aşteptată să finalizeze autostrada Borş – Suplac, iar costul pentru cei 64 de kilometri este de 701 de milioane de lei, fără TVA (circa 156 milioane de euro).
Citiți principiile noastre de moderare aici!