Comisia Municipală de Urbanism și Amenajarea Teritoriului a dat aviz favorabil la cererea Primăriei pentru construirea clădirii mulifuncționale în Parcul Traian nr 14. Proiectul a fost respins anterior, în CMUAT. Tronsonul demolat a fost deținut în comun de Primăria Oradea și firma privată La Casa SRL – 39,50% al orașului respectiv 60,50% al firmei private.
[eadvert]
OK în CMUAT pentru clădirea nouă din Parcul Traian; Se renovează Liceul Schiller
„Au existat mai multe variante de volumetrie pentru această clădire, existând la un moment dat și o ședință comună cu Comisia Zonală a Monumentelor, în vederea găsirii unei soluții agreate atât de către Comisia Municipală de Urbanism, cât și de către Comisia Zonală de Monumente Istorice. În final, s-a ajuns la o volumetrie care a fost avizată de către ambele comisii. Astfel, comisia municipală de urbanism a emis avizul 2484/2021, lucrarea urmând să fie realizată de către Primăria municipiului Oradea, în parteneriat cu firma La Casa SRL”, transmite viceprimarul Arina Moș.
PUD-ul prevedea construirea clădirii în două etape, în cea de-a doua etapă existând și posibilitatea de dezvoltare a clădirii, respectiv colțul dintre strada Parcul Traian și strada Franz Schubert, prin investiție privată.
Imobilul va avea un regim de înălțime P+3E+ER, cu spații comerciale la parter și birouri la etaj și acces din strada Parcul Traian.
Proiectul e derulat în comun de Primăria Oradea și o firmă privată și a pornit în mandatul de primar al lui Ilie Bolojan, în contextul respingerii planurilor edilului de a forța o creștere pe verticală a centrului istoric. Bolojan l-a prezentat, la lansare, ca „un prim model de bună practică în implementarea ideii de creștere a densității populației în Centrul istoric, prin supraînălțarea imobilelor”, doar că întregul demers pornește, acum, cu o premieră discutabilă: „conform PUD-ului aprobat, locurile de parcare aferente funcțiunilor se vor asigura în parcarea publică etajată, situată în vecinătate, pe strada Tribunalului”. Adică proiectul nu prevede construirea niciunui loc de parcare.
Regulamentul local de urbanism permite acest artificiu cu condiția ca parcajele etajate să fie „situate la o distanţă de maximum 250 m de imobil, dacă pentru locurile necesare există un drept real de folosinţă, garantat prin deţinerea în proprietate sau prin concesiune”.
Distanța de la clădirea propusă până la parcarea etajată e sub limita de 250 m. Totuși, în perspectiva desființării locurilor de parcare de pe străzile din vecinătate, precum Dunărea, parcarea de pe Tribunalului ar urma să devină mult mai solicitată decât acum, având în vedere concentrația mare de instituții publice din zonă. De altfel, executivul nu a transmis în ce mod se vor asigura locurile de parcare pentru noua clădire în parcarea etajată. Aspectul contează cu atât mai mult cu cât crează un precedent pe care l-ar putea exploata toți dezvoltatorii de blocuri din centrul istoric. Au rămas fără răspuns aspecte precum câte locuri anume se vor concesiona? vor fi aceste locuri scoase din exploatarea publică, din moment ce ar fi concesionate? dezvoltatorul va achita Primăriei un cost anual sau se mizează pe faptul că municipalitatea e parte din acest proiect imobiliar? etc.
Ce zice Regulamentul local de urbanism
La capitolul „Necesarul de parcaje” Regulamentul local de urbanism prevede strictul necesar în această privință. Pentru dezvoltatorii de imobile cu destinații mixte în centru, Regulamentul local de urbanism are pretenții clare și mai degrabă severe în privința locurilor de parcare necesare.
Astfel, pentru unitățile de comerţ en detail e obligatorie asigurarea unui loc de parcare la 35 mp suprafaţă de vânzare, dar minimum 2 locuri de parcare. „Pentru pentru funcţiuni comerciale cu număr redus de clienţi (comerţ specializat, produse care nu sunt de larg consum: anticariate, galerii de artă, desfacere de produse manufacturiere, desfacerea unor produse dedicate exclusiv unor anumite categorii profesionale sau de utilizatori etc) necesarul e de 1 loc de parcare la 50 mp suprafaţă de vânzare”.
Pentru destinația „Alimentaţie publică” se impune „1n loc de parcare la 20 locuri la masă + 1 loc de parcare la 15 persoane (pentru personal)”.
Pentru alte „Servicii cu acces public: – 1 loc de parcare la 35 mp AU destinată accesului public + 1 loc de parcare la 15 persoane (pentru personal)”
Pentru „Servicii profesionale: -1 loc de parcare la 35 mp AU destinată accesului public + 1 loc de parcare la 15 persoane (pentru personal)”
De asemenea, regulamentul cere și locuri de parcare pentru biciclete.
„Atunci când se prevăd funcţiuni diferite în interiorul aceleiaşi parcele, necesarul de parcaje va fi determinat prin însumarea numărului de parcaje necesar fiecărei funcţiuni în parte. (…) Alternativ, se poate asigura staţionarea autovehiculelor în clădiri dedicate, situate la o distanţă de maximum 250 m de imobil, dacă pentru locurile necesare există un drept real de folosinţă, garantat prin deţinerea în proprietate sau prin concesiune”, mai zice Regulamentul.
Trimite articolul
XUn mare cacat. Daca vor sa faca ceva modern sa mearga putin in Cluj, Timisoara sa vada arhitectura moderna. Nu genul stei sau Nucet. Pardon Birtineza
Arată ca un spital sau policlinică din anii 70.
-
Asa stiu face viniturile de la coada vacii. Asa arata Caminul Cultural din satul lor. Vai de capul nostru pe mana cui ca cazut orasul.
Asa stiu face viniturile de la coada vacii. Asa arata Caminul Cultural din satul lor. Vai de capul nostru pe mana cui ca cazut orasul.
Parcarea aia e plina deja. Tot ce se construieste in zona, primatia indeamna sa folosim parcarea aia. 😂😂😂😂. Mai faceti 7 cladiri in zona cu scuza ca este parcare in zona . Oricum nici cum nu se incadreaza cladirea. Plus ca e urata
Cam atat a priceput chelul si gasca sa din ce i-au zis specialistii art nouveau acum cativa ani…
Acest tip de clădiri nu doar că nu se încadrează în stilul orașului, ba chiar îl afectează profund ca imagine, constituind și un precedent periculos pt un oraș ca Oradea unde altfel de arhitectură trebuie să primeze.
Sper totuși să nu se facă astfel de clădiri prin centrul Oradiei, ci să se țină cont de arhitectura frumoasă prin care iese în evidență Oradea, căci prin astfel de clădiri nu se evidențiază niciun oraș.
-
Dar de Polivalenta si viitorul stadion ce zici? Alte cacaturi oribile. Noul stil arhitectonic se numeste ieftineala, sa fie. Primaria vrea doar ce e ieftin, prost si mult.
Iti vine sa plangi cand vezi ce se face la noi, si ce e in alte orase mari. La noi arhitectii parca au facut scoala la distanta sau la ceva facultate deschisa in ceva comuna , de care nu a auzit nimeni.
faceti, ma, concurs! proiectul asta nu trebuie sa fie unul care sa nu faca concurenta celorlalte cladiri din piata, mai bine ar face concurenta calumea, asa cum fac toate cladirile oradene, fiecare constructie trebuie sa fie mai frumoasa si mai impresionanta decat celelalte, in spiritul oradean. daca vulturul negru era construit in ideea de a nu fi mai impresionant decat altceva construit pana atunci, ne mai laudam noi cu el? dar traim in sec XXI, un kitch care sa imite art nouveau ar fi gresit (multi vreti asta). de aceea: competitie nationala macar.
-
Pai sa faca ceva superb, si daca e nou, nu trebuie neaparat sa fie ca cele vechi. Dar sa fie ceva superb, nu ca si rahatul de Polivalenta care arata ca un depozit sau fabrica Golde de pe centura. Noul stadion va arata ca stadioanele de cartier din Anglia anilor 50-60. Cum naiba sa faci asa ceva, asa vrem sa ne dezvoltam, sa atragem turisti, sa ne laudam cu cladirile noastre. Noroc cu cele de acum 100-120 de ani facute de oameni adevarati, nu de vinituri din Vadu Crisului si Sanmartin. Nu facem totul in functie de bani, totul sa fie ieftin. Normal cand faci ceva ieftin nu are cum sa iasa ceva frumos.
-
te inscrii la concurs, daca esti asa destept? vii cu proiect? hai gura!
-
X nu te oftica. n-am nimic cu tine, dar nu crezi ca se poate mai mult? sau macar o prezentare adevarata, nu fusareala de mai sus. cu o zi de lucru in plus lumea l-ar fi laudat.
-
Daca tot avem Vulturul Negru,
la mareata ctitorie a gastii chelului puteti sa-i ziceti gaina alba, din beton. Sau cioara de sticla.
Pana si oamenii aia din randare par a fi din beton, saracii.
E superba!
-
Capul bolovanului vopsit in galben ar fi superb.
-
E superba dupa grajdul meu de le Telehurman.
Arata mai bine decat cotetul zeului meu chel.-
Normal ca viniturile ca tine, bolo, birta, toti veniti din graj, de la tara, asemenea cladiri cand le vedeti, parca vedeti zgarie norii din New York. Ca bine spui drop, bine ca recunosti
-
Cea mai buna varianta ar fi o cladire facuta din containere. Case facute din containere sunt la moda, deja sunt si in Oradea cateva pe dealuri din cateva containere unite, exact ca Centrul de vaccinare din Civic. Stilul asta ar fi perfect in zona, ca e ieftin, reprezinta stilul primariei de ieftineala proasta, si cum tot orasul e un santier ar reprezenta containerele de baraci de langa fiecare santier. Faceti o cladire din containere suprapuse cum sunt in terminale din porturi.
uite cum comenteaza toti prostovanii
bai tampitilor, daca tot aveti de comentat, hai cu solutii!! voi toti ati facut arhitectura la gradinita cand puneati cuburi unul peste altul si acum comentati, de ratati si imbecili ce sunteti!
-
tu unde ai facut arhitectura?
-
Solutiile au fost expuse prostovane, citeste si ai sa le vezi. Au mai fost expuse, si daca face care un proiect nu-l expune nimeni si nu il aproba nimeni, prostovane. Tu esti votatntul tipic de Bolovani si Birtasi, bine ca se face, nu conteaza ce si cum, ioi da bine e ca se face ceva.
-
lasa tu votantii tipici, ce castigati din aberatiile astea?? toata ideea-i ca avem nevoie de competitie pentru proiecte cat mai bune. eu cred ca toti vrem sa se faca, sa fie de calitate dar si frumos, poate chiar memorabil. cine va asculta daca injurati in stanga si in dreapta?
-
-
Prostovanii ca mine si ca tine x facem legea in orasul asta, viniturile din grajd construiesc cladiri
-
esti un impostor 100% manelist. calitatea trolului tau e atat de depasit ca telefoanele cu fir
-
Pe lângă atâtea probleme e și urâtă rău noua clădire și total nepotrivită între cele doua palate istorice
-
E superba
-
Capul bolovanului vopsit in galben ar fi superb.
-
Va fi doar un ciot de cladire? Nu am mai intalnit asa ceva…..In a 2-a etapa poate se mai face ceva? “în cea de-a doua etapă existând și posibilitatea de dezvoltare a clădirii, respectiv colțul dintre strada Parcul Traian și strada Franz Schubert, prin investiție privată.” Celalat colt ramane asa gol ? Daca nu se “dezvolta’ cladirea ?
-
Ciot, normal ca ciot de cladire. Cum ai vrea sa fie , daca trebuie sa fie cat mai ieftina. Doamne fereste sa fi fost Bolojan primar in vremea cand s-a facut cladirea Vulturu Negru, ca sigur arata cam cat e Gara Velenta, si ca marime si ca aspect.
Urat cu spumeee!! Tipic pentru arhitectura birtineza….
-
foarte urata , si obligatoriuu parcari subterane , din moment ce faci ceva nou , de la 0 , sa se bage toate masinile sub teran ca intr-o tara civilizata daca se tine abolo ca este un oras modern .. cityy managerul sper ca nu inchide ochii ?
O clădire urâtă, care nu se potrivește deloc în zona centrală. Sper că nu se va construi așa ceva acolo. Dacă totuși se va construi, sunt curios cât e șpaga și cine a primit-o.
-
Ce spaga??? Primaria o face. Nu se vede ca e aprimariei la cat de urata e!
Primaria cere parcari obligatorii doar la fraieri. Cladirea de la Meiului colt cu Nufarului unde are necesarul de parcari? Sau e facut de tivadar si nu mai conteaza se poate sa faca doar 1-2. Zic si eu