Proiectul de reabilitare al sediului Poliției Oradiei a fost prezentat în cadrul unei conferințe organizate luni, 11 noiembrie. În cadrul evenimentului au fost prezenți chestorul de poliție Alin Haniș, șeful Poliției Municipiului, comisarul șef de poliție, Beltechi Cosmin, precum și cei doi adjuncți ai săi, comisarii șefi de poliție Cosmina Dat și Cosmin Potra.
„Inspectoratul de Poliție Județean Bihor vă informează că au fost finalizate lucrările de execuție asupra obiectivului de investiție, în cadrul procesului de implementare a proiectului cu titlul ,,Renovarea energetică aprofundată a clădirii publice Poliția Municipiului Oradea” C5-B2.2.b17, realizat în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Interne, în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă/ Componenta 5 – Valul renovării/ Axa 2-Schema de Granturi pentru eficienţă energetică în clădiri publice/ Operaţiunea B.2. – Renovarea energetică moderată sau aprofundată a clădirilor publice”, a explicat în cadrul conferinței chestorul de poliție Alin Haniș.
Pe perioada derulării proiectului, muncitorii au efectuat o serie de lucrări, printre care se numără:
- Izolarea pereților exteriori;
- Înlocuirea ușilor și ferestrelor exterioare cu tâmplarie PVC;
- Înlocuirea tâmplăriei interioare și a pardoselii;
- Refacerea sistemului de preluare a apelor pluviale;
- Realizarea unei șarpante noi;
- Înlocuirea și termoizolarea conductelor de încălzire și apă caldă;
- Refacerea instalațiilor electrice, termice și sanitare;
- Au fost montate ventiloconvectoare racordate la unități de răcire tip chiller, cu funcționare în regim pompă de căldură;
- Dotarea cu sistem de ventilatoare și tubulaturi pentru evacuarea aerului viciat, cu recuperatoare de căldură;
- Pe acoperișul clădirii a fost montat un sistem de panouri fotovoltaice (racordate la SEN) și panouri solare cu tuburi vidate pentru producerea de apă caldă;
- Montarea de sisteme de management energetic integrat pentru clădirii;
- Instalarea unei stații de încărcare rapidă pentru vehicule electrice aferente clădirilor publice (cu putere peste 22kW) cu două puncte de încărcare/stație.
„În urma realizării lucrărilor de execuție, a fost emis și recepționat și Certificatul de performanță energetică final, conform căruia clădirea Poliției Municipiului Oradea a obținut clasa energetică A+, fiind atinși toți indicatorii proiectului asumați în contractul de finanțare, dintre care amintim: renovare energetică aprofundată a unei arii desfășurate de 1.788 de metri pătrați; o reducere a consumului anual specific de energie pentru încălzire de 93,32%, față de consumul anual specific de energie pentru încălzire inițial; reduceri ale consumului de energie primară de 98,85 %; reducerea emisiilor de CO2 cu 95,37 %, în comparație cu starea de pre-renovare; instalarea unei stații de încărcare a vehiculelor electrice (cu peste 22KW putere) cu două puncte de încărcare per stație”, a mai explicat chestorul de poliție.
Proiectul a fost început la data de 30 august 2022 și a fost finalizat pe data de 30 noiembrie 2024. Valoarea totală a proiectului (cu TVA) este de 11.127.156,04 lei, din care 5.383.513,95 de lei fonduri externe nerambursabile; (4.523.961,30 lei valoarea eligibilă din PNRR și 859.552,65 de lei valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile din PNRR); respectiv 5.743.642,09 lei – finanțare publică națională.
Clădire nouă, mobilier vechi
Deși clădirea a fost reabilitată, lucrările de renovare nu au vizat și mobilierul. În momentul organizării conferinței de presă, sediul poliției zăcea fără mobilier, reprezentanții poliției precizând că urmează să fie adus mobilierul vechi. Astfel, până la finalul lunii noiembrie polițiștii se vor muta de pe Magheru înapoi în birourile lor.
Trimite articolul
XAsa era si prin anii 70.Chiar daca aveai investitii de obiective noi mobilierul si dotarile noi erau interzise .Se apela la redistribuiri totul in ideia de a face economii.Sunt sigur ca actualul mobilier din dotarea lor este la un nivel ridicat,deci nici o problema.
nu l ati invitat pe Victor Micula? o sa fie surprins de noul sediu