Conectivitatea aeriană a județului Bihor se numără printre prioritățile Consiliului Județean în 2022. La prezentarea proiectului de buget pe acest an, Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor, a anunțat că în luna februarie ar urma să fie organizată o licitație pentru „selectarea companiei care să opereze pentru Air Oradea”.
„Am luat decizia să închiriem aeronavele, echipajul, mentenanța și asigurarea, urmând că Air Oradea să se ocupe de vânzarea de bilete, politicile tarifare, combustibil și așa mai departe. Anul acesta, compania urmând să devină operațională”, a declarat președintele CJ Bihor.
Compania Air Oradea a fost înființată anul trecut, cu un capital social de 3 milioane de lei, dintre care 60% aportul municipalității orădene și 40% aportul CJ Bihor. Avioanele Air Oradea vor începe să opereze zboruri de pe Aeroportul Oradea din acest an.
“Din primăvara anului viitor, pe un plan de zbor cu trei curse zilnice între Oradea și București, dus – întors, și două curse în weekend, plus patru curse externe pe săptămână, cu care vom fi legați de patru hub-uri internaționale, care vor fi anunțate într-un viitor apropiat”, a declarat Birta, în cadrul unei postări pe Facebook, anul trecut în septembrie.
El anunțat atunci că autoritățile vor face și rezervările de sloturi pentru a putea asigura zborurile anunțate din 2022..
[eadvert]
Compania aeriană Air Oradea – o investiție de 3 milioane de euro
Trimite articolul
XEu recomand Tesan.. Si cati bani vor fi tocati aici??? De asta s-a dublat pretul la casatorii?
-
Nu, ci ca sa aiba nasii mai multa dare de mana!
Ar putea încerca dl. Bolojean să ia legătura cu dl. miliardar Ion Ţiriac, în privința închirierii unor avioane. Că am înțeles că dl Țiriac are cel puțin două airbusuri în proprietate. Ar fi suficiente pentru pmo.
Oricum , ar fi cool ca de acum încolo de la Oradea, căpşunarii, cireşarii, orezarii (nu, scuze, ăia-s alții) şi celelalte categorii de expați să zboare cu avioanele celebrului magnat, pilotate chiar de Țiriac (aşa zice dumnealui,că şi le pilotează singur, ca să facă economie). Şi asta “pe mustața ” primăriei. Adică, căpşunarii să plătească prețul obişnuit al unui bilet low-cost, iar primăria să-i plătească magnatului diferența . Subvenție, adică. Nu?
Ar merita încercat.
-
Pai si pe astea le va pilota Birta cu Bolojan, economia si eficienta e la ea acasa. Bolojan deja se uita la emisiunea “Dezastre in aer”, si dupa 5 episoade e calificat sa piloteze.
-
Dar e o idee genială !!! Bolojean pilot şi Birta copilot!
Da’ ca să fie “economia” completă , le-aş propune ca stewardese pe dna. viceprimar Arina şi pe dna parlamentar Cherecheş.
Asta da generozitate din partea primăriei pentru “căpşunari” !
-
ar fi cool 🙂
-
-
Pentru a ajuta compania, asteptam sugestii cum se poate reduce consumul la avioane
Mi-as dori sincer sa mearga si sa nu aiba pierderi mari, insa nu vad cum… 3 curse pe zi la Bucuresti?! Cati oradeni/bihoreni merg asa des la Bucuresti? Poate is eu mai de la tara si daca nu merg eu cred ca nu merge nimeni…
Cat priveste cursele externe, vor avea cam toti atati pasageri cat a avut Ryanair… adica in vacante ok, in rest nu prea. Si asta cu bilete subventionate.
PS: ar fi tare sa inchirieze avioane si echipaje de la Ryanair :))
Fly Taxemirates.
-
Birtinsh Airways
Acum 6 luni bolovanul ne spunea ca Oradea va avea PROPRIA COMPANIE AERIANA. Toata lumea a ras de el si i-a recomandat sa-si ia tratamentul recomandat de psihiatru.
Constatam cu bucurie ca sfatul ne-a fost ascultat, iar nebunachele birtinez si-a luat pastilele.
Deci… va fi SELECTATA o companie aeriana care sa opereze pt Oradea, nu se INFIINTEAZA propria companie a orasului !
Sa speram ca si DNA va opera cateva “zboruri” in aceasta afacere sulfuroasa !!
-
BVB, asta înseamnă să fii analfabet functional.
-
Nu exclud ca de fapt acest lucru sa fi avut in vedere de la inceput. Asa toate riscurile sunt preluate de un operator aerian autorizat. Chiar daca nu e la fel de glorioasa ca infiintarea unei companii si CJB-PMO vor vinde bilete si realimenta avioane, e o varianta cat de cat realista si fezabila. Lasand la o parte declaratiile triumfaliste de la inceput, se poate zice ca ratiunea a triumfat. Modelul anuntat initial chiar nu mai exista nicaieri, de multe decenii. Daca nu va presupune iarasi ajutoare din fonduri publice, la fel ca la Ryannair, poate fi un castig pt bihoreni. Uite drop, chiar nu caut nod in papura si zic Doamne-ajuta!
Foarte bine.Cum doamna Florica Chereches e pasionata de calatoriile in strainatate va calatori numai cu aceasta companie cu cei 4 copii si 8 nepoti.O binecuvantare cum.zice ea .Trebuie sa siba avion alesii nostri sa mearga in concediu.Si capsunarii sa vina sa isi vada soacrele..
Infiintarea unei companii aeriene nu este un lucru simplu, implica o gramada de lucruri si cel mai bine ar fi cooptarea unui om de meserie cu experienta indelungata in acest domeniu, pentru o asa treaba extrem de serioasa ce implica o finantare mare.
Serios? Pentru asemenea ambitii sunt bani de aruncat? Si in secolul actual mai inchiriaza gunoaie de ATR pentru curse? Mai bine ar investi in lucruru benefice majoritatii judetului nu in ambitii care deservesc o minoritate ,mai ales dupa ce a dat o gramada de bani pentru curele Ryan Air!!!