Aproape 20 km de drum au împreună cele două tronsoane. Investiția totală este de 3,5 milioane lei, iar constructorul e Drumuri Bihor, firma lui Beniamin Rus. Omul de afaceri, prezent alături de șeful județului, de managerul județului Szabó József, de primarul de Paleu și de candidatul UDMR la Primăria Paleu la eveniment, a spus că speră că și peste 20 de ani drumurile inaugurate luni vor fi la fel de bune. Beniamin Rus a ținut să mulțumească pentru încrederea acordată atunci când întrebat fiind dacă este dispus la provocări a răspuns afirmativ. Patronul Drumuri SA a ținut să mulțumească conducerii CJ pentru că face plățile curente, „astfel încât să putem duce contractele fără sincope, într-un moment în care toate firmele de construcții sunt decapitalizate”.În aprilie, Drumuri Bihor SA începea lucrarea de modernizare a drumului cuprins între Săldăbagiu de Munte și Oradea.
Porțiunea de drum în lungime 7150 metri a fost clasificată Drum Județean (DJ 767 I), anul trecut, după ce mai multe tronsoane din drumul comunal DC 37, aflate în proprietatea municipiului Oradea, respectiv a comunei Paleu, au trecut, în administrarea Consiliului Județean Bihor.
Prezenți la inaugurare, primarul de Paleu și candidatul UDMR la Primăria Paleu au spus că fără sprijinul Consiliului Județean Bihor „nici în 20 de ani nu reușeam să facem drumul acesta. Ne-am luptat foarte mult deoerece nu țoți consilierii au fost de acord cu trecerea drumului în patrimoniul județului”.
„Am urmărit eliminarea ambuteiajelor de la intersecțiile drumului județean 767 F cu drumul rapid din Municipiul Oradea și decongestionarea traficului de pe DJ 767 F (Oradea-Paleu-Cetariu), la intrarea în Oradea, prin posibilitatea de preluare a unei părți din acest trafic pe noul drum județean, pe traseul Paleu-Săldăbagiu de Munte-Oradea. Sunt variante de trafic aferente deschiderii autostrăzii, sunt mai multe rute alternative”, a spus spus președintele CJ Bihor Pásztor Sándor.
Această porțiune de drum a necesitat lucrări serioase de modernizare, s-a procedat la refacerea fundației pe o porțiune de 20% din total. Investiția e de 1, 4 milioane lei și iar drumul va facilita, totodată, accesul populației din zona Paleu spre Oradea.
„S-a făcut blocaj de piatră brută, s-au refăcut fundații, plombări și s-a turnat covor asfaltic, s-a trecut la ridicarea la nivel a 98 de capace de canalizare, s-au tăiat acostamente și s-au curățat șanțuri”, a explicat șeful CJ Bihor. 2 milioane de lei au fost investiți în drumul Oradea-Paleu-Cetariu- Șișterea-Șușturogiu. Această porțiune este în lungime de 11,9 km.
Prezent la eveniment managerul orașului și candidatul UDMR la presedenția Consiliului Județean Bihor Szabó József a mulțumit actualului șef al județului, constructorului pentru lucrările de calitate, urmând ca „cele două comune, Paleu și Cetariu, să pregătească pentru perioada următoare proiecte cu finanțare europeană pentru celelalte tronsoane. Ne apucăm de treabă! Mai sunt multe de făcut, dar se vede că se poate!”.
Trimite articolul
XSe vede ca vin alegerile.
Alergător, alegãtor.
Daca facem drumuri ca vin alegeriile, putem sa stim si noi, oamenii de rand, cand se finalizeaza drumul Biharia – Marghita? Anul trecut a fost vorba ca se finalizeaza, dar n-au facut nici 50%.
Trimitem oamenii pe Marte in curand, dar un canal nu putem face la nivel cu asfaltul… muncitori “calificati”
-
asta cred ca e un specifi romanesc , toate drumurile din tara sunt asa 🙁
-
Nu știm scrie corect. Ce să mai vorbim de lucruri mărețe. Dacă ți-e bună o gramatică proastă, ți-e bun și un drum prost.
-
Fluidizãm, mobilizãm, regenerãm pentru o viaţã mai bunã.
Tot asa de calitate ca ultima isprava cu drumul expres?
Foarte frumos că au făcut câțiva km de drum. Dar, stimate domn primar Szabo Jozsef drumurile din comuna d-voastră vor fi asfaltate cândva? Canalizare cui o lăsăm? Gazul rămâne în continuare un vis frumos?