Contracte de angajare pe perioadă determinată pentru artiști, unificarea celor două teatre din Oradea cu Filarmonica într-o singură entitate juridică, introducerea unei stagiuni de vară cu evenimente publice, în oraș – scenariile de lucru pe care le analizează conducerea Consiliului Județean Bihor pentru a doua etapă a restructurării instituțiilor de cultură includ și măsuri care vor destabiliza senificativ viețile celor vizați. Etapa de reorganizare ar urma să se încheie până la finalul acestui an și nu ar fi ultima.
[eadvert]
Prima măsură și cea mai controversată este suspendarea contractelor de muncă pe perioadă nedeterminată ale tuturor artiștilor. Propunerea ar urma să intre la vot, în plen, cel mai probabil la finalul acestei luni. Noile contracte ar urma să fie pe perioadă determinată.
Președintele CJ, Ilie Bolojan s-a întâlnit joi cu actorii din trupa Iosif Vulcan, la cererea acestora și a expus acest scenariu. O propunere avansată de CJ este ca, într-un răstimp de maximum doi ani, să rămână cu contracte pe periodă nedeterminată doar actorii cu vechime și notorietate mari în rândul publicului.
Astfel, pentru început, pentru o scurtă perioadă de tranziție, contractele s-ar încheia pe un an. Ulterior, artiștii ar fi chemați să încheie contracte în funcție de proiecte. Asta înseamnă pierderea siguranței zilei de mâine pentru actorii trupei. Mulți dintre ei sunt veniți în Oradea din toate colțurile țării, de pe la Iași sau din sud și au de plătit credite pentru case. În plus, actorii s-au declarat îngrijorați că nu vor prinde roluri suficiente sau destul de bine plătite, dacă munca se va împărți în funcție de simpatiile managerilor viitori. Ilie Bolojan i-a ascultat vreme de mai bine de un ceas dar nu a făcut nicio observație din care să reiasă că și-ar schimba planurile în funcție de nevoile trupei.
Un argument invocat insistent în apărarea acestei strategii noi este că modelul angajării de actori pe proiecte, pe perioadă determinată deci, este larg folosit în țările din Europa – Germania, Austria sau Ungaria. În România, însă, trendul este fix invers și a fost stabilit pe durata a ani de zile de salarizare proastă a tinerilor actori. Situația salariilor artiștilor a fost remediată abia de curând, nu s-a stabilizat complet, iar perspectiva diminuării veniturilor, din diverse cauze, nu surâde nimănui.
De lucru!
Planul CJ Bihor este, însă, de a umple agenda de evenimente concomitent cu reducerea schemei de personal. E în analiză unificarea Teatrului Regina Maria, cu Szigligeti Sinhaz și cu Filarmonica. Acestea ar urma să folosească aceiași tehnicieni de scenă, același serviciu de contabilitate sau juridic, spre exemplu, ca măsură de economisire. E cumva ironică că unificarea celor două teatre s-ar face acum, în mandat liberal, la 10 ani de la separarea în două unități distincte, sub oblăduirea puterii PSD – PNL-UDMR din fruntea CJ Bihor.
Planul de reorganizare a acestor instituții de cultură include și completarea programului cu o stagiune de vară, cu spectacole în piețele publice sau Cetate, în beneficiul orădenilor și al turiștilor care fac sejururi în Oradea.
De altfel, caietul de sarcini pentru managerul noului concern, ce va fi desemnat prin concurs susține CJ, ar urma să includă indici de performanță precum creșteri importante ale încasărilor din evenimente și creșterea numărului de evenimente.
Dacă sub aspect cantitativ, așteptările sunt ridicate și cuantificabile în bani, rămâne de văzut care va fi impactul asupra calității spectacolelor, în contextul schimbărilor impuse în viteză de administrația Bolojan.
Trimite articolul
XJurista de la teatru e f buna. In acest moment merg niste piese plictisitoare de teatru, obositoare pt publicul larg si majoritatea avand o puternica abordare obscena, vezi categoriile de varsta carora li se adreseaza…. +14 sau +16 ani. Piese cu umor fin, cu inteligenta slefuita nu sunt promovate sau slefuite, poate sub noua conducere se va schimba acest lucru.
-
…din pacate in ultima vreme in Oradea nu de cultura avem nevoie ci de betoane si acest lugru se poate observa si in nivelul ,,din ce in ce mai ridicat,, de inteligenta al urbei !Important este sa ai cativa supusi loiali/slugi si totul merge uns !!! Doar lucrarile din Oradea si mai nou in Bihor sunt pe perioada nedeterminata …si fara garantie !
-
bă, mai țineți minte cum mergeați toți la scripcarul pe acoperiș? și ei l-au făcut uitându-se la filmul cu barbara streisand și copiind tot. bă, și în timp ce voi vomațilături că vai, politicienii plagiază, vă înghesuiați să lingeți plagiatul lui pește în teatru. că e ok dacă e al vostru, nu? hai sictir. desființați-l și trimiteți-i la amestecat beton. cum să fii actor treizeci, patruzeci de ani și să nu te rușinezi că plagiezi de la televizor?
dar știți ce e cel mai mișto? voi credeți că asta e în regulă, că actorul nu trebuie să facă mai mult decât să plagieze pe alt actor, că e destul atât. păi asta poate face și mă-ta în bucătărie, nu îi trebuie teatru de stat, dă-i să se uite la telenovele și în jumate de oră vorbește și spaniolă. auzi acolo, semidoctă mică, tu cică te preocupi de nivelul de inteligență și faci pă intelectuala scriind urbe și nu oraș. du-te-n mă-ta, alintato!
-
ați vrut o țară ca afară, nu? înecați-vă cu ea, frumoși și liberi ce sunteți voi frumoși și liberi. totuși, mari gunoaie s-au adunat în teatru și în filarmonică. și cât au lins… și nu a fost destul linsul….
-
Banuiesc ca si momentan ai abonament la teatru si ai fost la nenumarate spectacole si cunosti artistii , inclusiv pe cei de la filarmonica !…desi dupa nivelul tau redus intelectual nu prea cred ca ai nevoie de asa ceva ! …mai rau sa nu fie , important ca poti sa ,,trolezi,, sa ai langa tine un pachet de pufuleti si o Cola !
-
Cristi, ai totala dreptate!
-
bănuiești corect. am abonament, îi cunosc personal, știu ce se întâmplă în instituții. gheorghițo, când zic că tu ești o zdreanță, e diferit de atunci când zic că ei sunt gunoaie. adică ei se știu preface că nu sunt, trebuie să îi cunoști și să înțelegi cultura ca să îți dai seama. tu, în schimb, ești așa, ca o cățea, nu ai nicio taină. bine că am pufuleți, să îți mai arunc câte unul, când vii să atârni pe la mine, cerșetoare mică. cola nu, că faci diabet.
-
Revizuiti titlul prea multe articole cu greseli in ultimele zile
Orasu taranului – nu trebe cultura, copaci, numa beton.
Cultura nu este un bloc cu 10 etaje. Este Scripcarul pe acoperiş. Viziunea lui palã ante Halattul, cat este halatul? Ironizaţi-l palmetarul.
La nivel national se intampla la fel. Ma bucur. Aveti ceea ce ati votat. Rahatilor astora, ptetinsi elitisti , le puțea Veorica, le puțea PSD atunci cand li se dublasera salariile. Prostilooor, voi nu va puteti sustine singuri, prostilor care sunteti prosti. V-ati taiat craca de sub picioare! Aveti credite? La munca!!!La betoane!!😁😁😁 Prostilor, ati crezut ca daca injurati PSD , veti rezolva ceva, ipocritilor! Sa va vedem acum. Produceti!
Pe vremea vechilor comuniști, ca și artist dacă lătrai pentru regim erai premiat.
Acuma, în timpul noilor comuniști e la fel.
Trebuie să latri pentru putere.
Cand aud de cultură, îmi vine să scot drujba !
-
Daca asta e cultura, cea care se promoveaza in Oradea, atunci chiar e binevenita reorganizarea.
De ce sa ne umplem de asa zisi artisti- actori veniti de prin sudul sau estul tarii doar ptr. ca acolo ei nu se pot remarca prin talent ?
Dar la noi pot gasi …auziti d-voastra ce spun…., …siguranta zilei de maine!!
Au venit aici ca erau posturi dispinibile si contracte de munca pe perioada nedeterminata, au gasit un Teatru functional si finantat si un oras care doreste sa faca ceva si in acest domeniu.
Comparativ cu cele in care cladirea teatrelor seamana cu un camin cultural de la vreo comuna.
Apoi s-au bagat la credite ptr. locuinte. Ca asa e . Cand ajunge moldiveanul sau sudistul in Ardeal, uita sa mai faca cale intoarsa.
Dar ar trebui ca sa raspunda si ei cu implicare si talent.
Nu doar sa aiba un serviciu, un loc de munca sigur.
E buna chestia cu contractul de munca pe perioada determinata.
Poate se hotarasc si ei ca e timpul sa se perfectioneze si sa isi dezvaluie cu adevarat talentele (daca le au !).
Ptr.ca sa fie reinnoite ulterior si contractele, urmare a aparitiilor si prestatiilor lor deosebite.
Nici noi nu avem contractele de munca sigure.
Chiar daca e semnat pe perioada nedeterminata si chiar daca avem credite si rate la banci.
Cand vor patronii ne trimit acasa. Si se intampla mereu sa se inchida firme si oamenii ajung pe strada.
Chiar si pe vremuri actorii ramaneau fara slujbe.
Dar ne-au invatat comunistii ca astia cu teatrul, opera, filarmonica, etc….sunt cu toti artisti si trebuie sa fie laudati, preaslaviti, elogiati si asigurati ca au totul.
Doar ca sa il venereze pe el si partidul comunist.
De atunci s-au invatat artistii asa.
Ca-s buni sau ca-s mediocri, nu contreaza.
Ca-s betivi sau putin curve, ca stralucesc prin valoare si prestanta sau sunt doar figuranti.
Nu poti sa ii tii pe toti ca fiind buni si valorosi cand in realitate doar unii exceleaza.
Doar ptr…. siguranta vietii lor de maine.-
Cel mai bun comentariu!
-
E ok să gândești liberal și capitalist ca și tine dar uiți să iei în seamă o chestie foarte importantă în ceea ce privește artiștii și anume piața muncii. Dacă lucrezi la Lidl, la corporatiști sau oriunde altundeva și te dă șeful afară, nu o iei razna pentru că mai ai cel puțin 10 firme sau opțiuni de angajare. Dacă ești actor de 50 ani în teatru de stat cu un credit pentru casă, soție și doi copii și ești dat afară, ce faci? Nu ai alternativă, înțelegi? Nu, îți zic eu că nu înțelegi, că nu ai cum. Eu nu am opțiunea de a îmi da demisia, chiar dacă sunt cel mai extraordinar actor din țară, pentru că nu sunt posturi. Pentru toți cei care urlă „REPROFILARE, VIAȚA E DURĂ” vă doresc măcar un strop de empatie, că de inteligență nu poate fi vorba.
-
Nu zic, Bimbo, raționamentul tău ar fi oarecum ok. Dar de ce nu încapi tu de moldoveni sau de munteni în Oradea? De ce nu menționezi că au dat concursuri pe post la vremea cînd s-au angajat acolo? Și, ca actori, au făcut cam ce li s-a cerut. Pentru salariile alea, mai mici sau mai mari au muncit. Atât cât li s-a dat. Ce ai cu creditele lor pentru locuințe? De ce n-ar fi trebuit să le facă? Nu-s și ei tot oameni? Dacă-s actori n-au dreptul să se gândească și ei la un cămin, la o familie? Sau le dai tu voie numai dacă-s orădeni get-beget? Da, așa e, pe undeva ai dreptate: există și mulți actori care cam taie frunză la câini pentru un salariu destul de baban. Dar cum să-i pui pe toți în aceeași oală? Și cum să-i condiționezi să fie numai din Oradea sau din Ardeal? Ce vrea să facă Bolojan al vostru e o chestie destul de curajoasă. Să vedem însă dacă-l duce capul și face până la capăt o reformă. Că, dacă se limitează numai la măsurile astea, o să fie vai și-amar de cultura orașului ăluia. Să ne înțelegem: nu pledez deloc pentruactuala legislație, legislație care chiar nu face diferența între actori. Și sunt diferențe mari. Atât cantitative (numărul de roluri) cât și calitative. Discuți cu un actor care a renunțat de mai bine de cincisprezece ani la contractul pe perioadă nedeterminată.Nu contează din ce oraș sau regiune sunt. Actorii adevărați nu au de ce să se teamă de adevărata concurență. Așa și cei din Oradea. Dar, dacă-ți place ca actorii să-ți facă treaba, uită de unde provin, tată. Nu contează dacă-s din Banat, Crișana, Moldova, Oltenia etc. Tu vrei calitate, nu-i așa? Păi ar trebui să-ți aduci aminte că oameni și talente sunt peste tot în țara asta. Și ar trebui să te bucuri că vin munteni sau moldoveni pe-acolo să muncească pentru voi. Apropo de moldoveni: văd că din ce în ce mai multă lume din mult lăudata Transilvanie se uită cu dispreț la ei. Amintiți-vă că, dacă nu erau moldovenii, manualul de literatură se încheia la pagina 5. Iar voi pe-acolo ați fi învățat doar despre literatura maghiară. Nu-i rea nici aia, dar… Comment-urile voastre ar fi fost în ungurește. Are rost să vă amintesc de niște actori moldoveni care sunt piloni de bază ai istoriei teatrului românesc? Sau de acori munteni? Chiar și dacă Regina Maria o să-și revină (un manageriat defectuos a făcut ca teatrul acela să nu-ți ofere producții pe placul tău, nu actorii sunt vinovați), ar fi mai bine pentru tine să nu mergi la teatru. Se pare că nu-ți folosește la nimic. Și lasă naibii și cărțile! Mai mult ca sigur că te plictisesc lecturile. Asta se vede.
-
Creaţi teatrul ambulant. Cum spune cineva ironie, în teateul ambulant jucaţi satirã şi pamflet. Un prinţ şi cerşetor, Eduard, sã facã pe tichie strângere de salarii srl. Pe urmã vã urcaţi în tir, un regat pentru un cal.
Frumoasa poza, cu zdreanta aia la Bemer ter.
Cu tarnacopul de Birtin, fix in botul artistilor oradeni. Bravo Ilie spranceana-lunga, instinctele tale de taranoi incult confunda piesa de teatru cu piesa de tractor, plugul cu pianul, artistul cu agricultorul. Urmeaza ca in sala Teatrului sa fie semanat porumb, iar pe scena filarmonicii cartofi. Pentru ca Ilie stie ca performanta in cultura se masoara in productie la hectar.
La dracu cultura.
Vrem betoane.
Desfiintati teatrul si pe banii economisiti mai turnati doua betoniere in oras
Nu uit c5at traiesc cănd eram in liceu ne obligau profesorii să ne facem abonament la teatru nu erau bani multi cam 10 lei dar sincer si cand s-a jucat Moromeții a trebuit sa plătim separat ca doar eram copii usor de prostit…vine stie unde ajungeau bani…asa tot sa încurajezi tineretul sa meargă la teatru.
După ce artiștii mari și cu public?! de pensionează, care artist mic și fără public?’! devine brusc mare?
Respectiva autoritate spune că – teatrul fiind sigurul loc de muncã al actorului fără discriminare – actorul nu mai are drept de contract pe durată nedeterminatã? Pentru cã de aceea s-a fãcut actor, cine nu crede absurdul.
-
Si cand actorii isi mai fac si firma lor?
De ce oare nu incearca macar unii dintre ei ca sa isi infiinteze o activitate independenta bazata pe calitatile lor artustice, pe pregatirea extrem de profesionista la care tot fac referire ??
Pai daca ai calitati de actor, de reguzir, de scenarist, de muzician, fii tata capabil sa iti infiintezi o firma sau fa-ti o intreprindere individuala si dovedeste-ti calitatile in domeniu.
In America, cei ce scriu carti se lupta din greu ca sa fie acceotate ptr.a fi verificate , apoi promovate , tiparite si vandute.
Abia apoi incep sa vina banii.
Asa si actorii.
Prind un rol mediocru intr-un film, incaseaza sume de subzistenta.
Poate adteapta inca un an sau doi pina prind un alt rol. Si poate are succes filmul si atunci omul incaseaza gros, ii ajunge pe cativa ani.
Da !
Dar acolo economie de piata functionala !!
Am uitat.
Nu e ca la noi aceadta strutzo- camila!?
Ca vrem democratie , capitalism, drepturi de autor, etc…. , dar sa avem salariu sigur si lic de munca stabil garantat pe periiada nedeterminata. Dar platit de la institutiile bugetare sau de organele licale din banii contribuabililor.
Atunci cand incepe sa creasca calitatea actului artistic?
Cand si cum apare in acest fel concurenta, ca regula de baza a capitalismului?-
La Masura 2 de sustinere din Fonduri Europene nerambursabile, am vazut si firma Annei Lesko intre primele 3800 acceptate la plata.
Asa se si numeste…. Anna Lesko….srl.
Deci e firma prin care isi semneaza contractele, isi organizeaza spectacolele, isi incaseaza banii, isi plateste facturile si colaboratorii, angajatii, precum si taxele catre Guvern.
Cu ocazia pandemiei a fost afectata direct.
A optat ptr.schema de ajutor, s-a incadrat la Masura 2.
A luat banii, si-o fi platit oamenii si facturile.
E un exemplu ca ea poate.
Fara ca sa aiba salariu sigur pe perioada nedeterminata platit de la bugetul local sau de la bugetul Romaniei.
Deci se poate si ca artist.
Nu toti pot la nivelul ei sau a lui Andra ori a altora.
Dar se poate.
Dar daca esti si actor mediocru (de mana a doua – a treia), daca mai esti chitit si pe posturi sigure platite de la buget prin Ministerul Culturii sau de catre Primarie, niciodata nu vei gandi ca sa faci altceva decat sa conservi locul acela de munca ptr. ca este ….sigur.
Dar nici realizarile tale artistice, culturale, editoriale sau oricare altele doriti, nu vor fi decat inexistente sau infime.
Ca te piezi in anonimat la un moment dat, neavand o mare valoare.-
“Fosta angajata la M.F.” – dupa calitatea comenariului, se pare ca ati ocupat o onorabila functie in aparatul administrativ. Adica experta in mopuri si carpe de sters praful. In rest, la fel ca in cazul taranoiului de birtin este clar ca faci comparatii de genul : Leshko & Cehov, Andra & Beethoven, Tolstoi & Banica jr. Pur si simplu, capacitatea voastra de intelegere nu poate depasi pragul telenovelelor turcesti & taraf tv.
-
Adica comentariul meu nu trebuia sa fie corect,sa prezinte adevarul.
Ca deranjeaza.
Acesta este singurul motiv ptr.care artistii sar in sus.
Nu ca vor primi bani mai putini sau ca isi vor pierde locurile de munca.
Ci faptul ca nu le vor mai avea SIGURE!!
Deci …, comentariul meu, dupa parerea ta, ar fi trebuit sa fie plin de expresii alese si de metafore?
Atunci as fi dovedit ca nu am fost femeie purtatoare de mop la Ministerul Finantelor?
Va las pe voi sa va exprimati, ca va considerati ca fiind oameni de cultura.
Si Mihaela Radulescu se considera in mare parte.
Dar doar in partea de dupa momentul cand era secretara lui Dan Iosif si ii facea cafelele si-l servea pe birou. Gurile rele spun ca erau momente cind era vazuta ridicandu-se din genunchi, dar de sub birou.
Dar sa lasam asta, asta a fost si se pare ca se uita.
A devenit si ea (este doar un exemplu din multitudinea existenta) artista, se considera om de cultura.
E plina lumea de ei.
Cu astia se culturalizeaza poporul roman.
Si cu voi.
Din pacate.
Apoi veniti si ne spuneti ca noi nu intelegem ce este cultura.
Probabil ca voi va mai si luptati din greu ca noi sa o asimilam si sa o intelegem.
Luptati doar ptr.licuri de munca sigure pkatite de la buget. Atat.
Asta e parerea mea.
Eu sunt inca o persoana care am descoperit ca se poate trai si fara salariul si locul de munca sigur de la stat.
In acceptul tau Black Artist, probabil dau cu mopul in alta parte.
E perfect.
Ai inteles total.👍
Si eu te iubesc!
-
-
-
Acest proiect va fi contraproductiv, cel puțin în cazul Filarmonicii. Nu reorganizarea în sine este problema, deși din punct de vedere administrativ instituția noastră funcționează cu un aparat administrativ subdimensionat. Ci ideea, că toți artiștii (inclusiv filarmoniștii) trebuie să aibă contracte doar pe perioadă determinată. În felul acesta se va demola tot ce s-a construit în ultimii zeci de ani la filarmonica orădeană. Muzicieni, pe care cu greu i-am atras la Oradea, vor face cale întoarsă, căci n-o să le convină să rămână într-o situație de incertitudine. (Din păcate Facultatea de Muzică din Oradea nu ne poate furniza suficienți muzicieni, care să corespundă cerințelor.) În aceste condiții, conducerea instituției va avea mari probleme în a asigura un act artistic de calitate, căci în scurt timp se va confrunta cu un mare deficit de personal. Puținii muzicieni buni din zonă, începători sau liberi de contract, nu vor mai veni la Oradea, ci se vor îndrepta spre orașele vecine unde vor putea obține contracte pe perioadă nedeterminată. Desigur ar mai fi foarte multe de spus, de la imposibilitatea accesării unui credit bancar și până la situația mămicilor, care și-ar putea pierde locurile de muncă în timpul concediului de creștere a copilului, legea nefiind de partea lor în cazul contractelor pe perioadă determinată. Mai sunt și multe aspecte nefavorabile, dar nu vreau să mă lungesc prea mult. În concluzie, sunt de părere că la implementarea unor astfel de măsuri ar fi necesară luarea în considerare și a părerii celora, care cunosc sistemul foarte bine, din interior, dar se pare că zarurile au fost deja aruncate și ne luptăm cu morile de vânt…
Stimata fosta experta in mopuri si perii de baie, urmeaza urmatoarele sfaturi care, cu siguranta, iti vor schimba calitatea vietii :
1. Cheama un copil de clasa a 3-a.
2. Pune-l sa-ti corecteze scrierea si exprimarea.
3. Plangi.
4. Cumpara o carte de Limba si Literatura Romana, pentru clasa a 4-a.
5. Citeste-o.
6. Plangi.
7. Du-te la baie si uita-te in oglinda.
8. Cu siguranta, vei plange.
-
Desi nu spui nimic la subiect, desi stii ca am dreptate, desi traiesti si tu drama artistului neinteles, te iei de mine.
S-au luat dea lungul timpului si altii si nu m-am sifonat.
Ok.
Sa iti fie de bine si de sanatate.
Cel mai bine ar fi ca sa te organizezi si eventual sa te pregatesti temeinic ca sa mai poti face si altceva in afara meseriei pe care te incapatanezi sa continui sa o practici, fiind platit sigur de la buget.
Poti sa o consideri ca o sugestie, nu imi permit sa iti dau sfaturi.
Si poti sa o impartasesti si prietenilor sau colegilor tai din acelasi mediu artistic.
Sigur este un singur lucru.
Chestia gandita de Bolojan se intampla deja de cateva zeci de ani in alte orase mari din tari inaintate economic, dar si din punct de vedere al civilizatiei, in vechea Europa.
Sunt sigura ca ca se va intampla si la noi in cel mai scurt timp. Va va prinde bine un venit suplimentar, ulterior.
Asta daca va incapatanati ca sa ramaneti rigizi pe pozitie.
Si eu te iubesc !!👍-
Uita-te in oglinda si plangi…
Imaginatia-ti profund suferinda si-a creat un scenariu fantasmagonic, in care toate persoanele care se impotrivesc distrugererii culturii bihorene, in mod obligatoriu, fac parte din acest fenomen.
Din pacate pentru creierasul tau atrofiat, nu fac parte din categoria artistilor, insa, sunt revoltat de imbecilismul birtinez care distruge cu drujba tot ce depaseste nivelul sau intelectual.
Te asigur ca nu-mi face placere sa intru in polemica cu o persoana semi-analfabeta functional, drept pentru care, este ultimul raspuns pe care il primesti.
Iar in ceea ce-l priveste pe taranoiul cheios si incult, cu siguranta va primi o replica pe masura incompetentei si relei-credinte care il caracterizeaza ca om, ca functionar.
-
Mi se pare corect. Nu cred ca angajatii din aceste institutii au de lucru 40 de ore pe saptamana. Nu vorbesc despre artisti aici, ce despre cei din birouri. Cred ca pe termen lung asta e cea mai buna decizie.
Plus ca e aproape imposibil sa obtii un loc de munca daca nu ai pe cineva in interior sau daca nu dai o spaga grasuta. Tocmai pentru ca e easy job si banii vin lunar.
Am prieteni care s-au plans ca nu pot ajunge angajati la muzeu chiar daca au studiile potrivite pentru ca se merge pe cunostinte&co.
Prefer sa stiu ca muncesc 3 oameni decat 10 la cafele.
Si despre artisti, eu zic sa ii dam o sansa lui Bolojan, si sa avem incredere ca o sa faca tot posibilul sa mareasca numarul de evenimente culturale. Pana la urma stiti bine ca toti l-am votat cu mare drag.
Aștept cu nerabdare trecerea pandemiei si sper ca o sa ii vad pe toti cei care injura acum la urmatoarele evenimente culturale zambind tăcut.