Valoarea totală a contractului de finanțare pentru Centura Beiuș este de 403.106.936,29 lei, din care valoarea totală eligibilă este de 183.824.368,90 lei. Valoarea totală eligibilă nerambursabilă din FEDR este de 156.250.713,48 lei, reprezentând 85% din valoarea totală eligibilă aprobată.
„La Centura Beiuș estimăm că vom ajunge să decontăm peste 45% din lucrări în acest an, chiar dacă realizările în teren vor ajunge la 55 – 60%. Există un decalaj între lucrările realizate și cele decontate de 40 – 50 de zile ca efect al condițiilor contractuale. Diferența de peste 50%, aproximativ 44 de milioane de euro, ar urma să fie decontată anul viitor, proiectul urmând să fie fazat și să îi fie asigurat restul de finanțare din Programul Transporturi. Din suma pe care o vom achita pentru lucrările derulate în acest an, peste 36 de milioane de euro, 85% reprezintă fondurile europene, iar 15% cofinanțarea asigurată din bugetul de stat”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Centura Beiuș Etapa I + Etapa II va avea în total o lungime de 9,33 kilometri. Constructorii sunt: Etapa I: Drum Asfalt (Lider), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt și Etapa II: Drum Asfalt (Lider) și Ile Viorel Construct.
[eadvert]
Finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Finanțare pentru Centura Sânmartin
Valoarea totală a contractului de finanțare pentru Centura Sânmartin este de 220.245.057,20 lei, din care valoarea totală eligibilă este de 187.351.492,64 lei. Valoarea totală eligibilă nerambursabilă din FEDR este de 159.248.768,75 lei, reprezentând 85% din valoarea totală eligibilă aprobată.
„La Centura Sânmartin lucrările au fost întârziate ca urmare a proceselor generate de exproprieri și care nu au permis constructorilor să poată lucra în zona pasajului peste drumul comunal spre 1 Mai. Din cauza acestor întârzieri, lucrările nu pot fi terminate până la sfârșitul acestui an. Ca urmare, și acest proiect ar urma să fie fazat, diferența de finanțare urmând să fie asigurată prin Programul Transporturi. Estimăm că până la sfârșitul anului vom putea deconta peste 60% din lucrări. În a doua jumătate a lunii noiembrie vom putea stabili cât va mai rămâne de executat pentru anul viitor. Ambele proiecte vor fi terminate până în vara anului viitor”, a adăugat președintele Consiliului Județean Bihor.
Drumul de legătură între Municipiul Oradea și Comuna Sânmartin va avea o lungime de 5,75 kilometri și, în plus, bretele de legătură cu DN76 și localitatea Haieu, cu o lungime de 2,27 km. Platforma drumului va avea o lățime de 10 metri. Șoseaua va avea pe lateral o pistă de biciclete cu o lățime de 3 metri și va cuprinde: 2 poduri, 2 pasaje, 1 viaduct, 1 pasaj subteran pentru biciclete, 11 podețe și 5 intersecții giratorii.
Constructorul este asocierea formată din CONSTRUCȚII ERBAȘU S.A. – lider de asociere, VAHOSTAV-SK, a.s. – DRUMURI ORĂȘENEȘTI S.A. – PROCONS GROUP SRL.
Valoarea totală a investiției este de 177.238.798 lei, inclusiv TVA. Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020.
Citiți principiile noastre de moderare aici!