Consiliul Județean Bihor a aprobat în ședința ordinară de joi, 29 august, studiul de fezabilitate pentru construirea unui nou pasaj suprateran pe Centura Oradea.
Realizarea pasajului este vine mână în mână cu lucrările de reabilitare a căii ferate și punerea în circulație a trenurilor metropolitane.
„Pasajul face parte din proiectul tram-train. În prezent, nu sunt probleme în trafic pe centura Oradea la trecerea de cale ferată, întrucât s-a asternut asfalt peste liniile dezafectate. La o cadență de 30 de minute, fără realizarea pasajului, închiderea circulației la trecerea peste calea ferată ar fi generat blocaje în trafic. Pasajul se va realiza în paralel cu reabilitarea și electrificarea căii ferate. Liniile de tramvai vor fi conectate cu cele de cale ferată, iar transportul metropolitan va fi integrat”, a explicat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Lungimea totală a pasajului, care include pasajul propriu-zis, rampele și racordările, va fi de 810 metri. Acesta va avea patru benzi de circulație, câte două pe sensul de mers. Va fi construit și un pasaj subteran pietonal.
„Până la sfârșitul lunii septembrie, ne propunem să finalizăm aplicația de finanțare europeană. În toamnă vom demara procedurile de licitație pentru selectarea constructorilor care vor lucra în următorii 2 ani la rețeaua metropolitană de tram-train”, a adăugat președintele Consiliului Județean Bihor.
Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală estimată a proiectului este de 64,3 milioane de lei, cu TVA. Finanțarea ar urma să fie asigurată din fonduri europene.
Trimite articolul
Xcum ar fi oare daca ar face pasaj pentru calea ferata? sa nu mai tot blochezi traficul in fiecare an!
-
Ar fi din altă țară 🙂 din păcate
-
De ce? Asa vedem de,voltarea, apoi se face cel pietonal, apoi se largeste cel nou la 4 benzi. Sa vezi dezvoltarea postacule
daca restul pasajelor au o utilitate totusi, acesta din urma e TOTAL inutil. si de s-ar opri traficul 2 min pana trece o caruta pe sine, nu cred ca ar fi o tragedie. De data asta e exagerat, bani aruncati…..
-
Doar pasaje stie sa faca, asa ca asta face. Urmeaza pasajele peste pasaje, iar pe aradului pasajele sub pasaje ::)))))))
Tram-trebul putea sa mearga inainte din Nufarul, sa treaca pe sub pasajul actual de la selgros-kaufland si apoi sa vireze la stanga spre calea ferata spre Felix. Fara sa mai fie nevoie de nici un pasaj nou, dar asa se sifonau bani mai putini…O sa fie cea mai caraghioasa centura sus jos tot la 100 de metri 🙂-
bati campi, sau consumi oxigenul inutil!
-
campii, analfabet de doi bani.
-
-
“Doar pasaje stie sa faca”
Pai sa faci astfel de pasaje este mult mai dificil mai ales in comparatie cu ce fac alte primarii sau administratii, care mai trag cate un strat de asfalt ici colo, mai pun ruj pe buze ici colo. Adica hai sa gandim si putin logic.
Si in mod evident nu doar pasaje(si centuri) fac dar pe voi pana la urma asta va deranjeaza, faptul ca lucrurile se misca in judet si in Oradea. De aici putem banui si din partea carui tip de cetateni vin aceste comentarii. Asa ca stati linistiti, peste 4 ani la alegeri, tot 0 sanse veti avea.
-
Si vai ce a crescut nivelul de trai in urma lor. Suntem doar la 900 de lei de media pe tara hahahaha Rad aia de pasajele voastre de prosti.
-
-
De oe Clujului pe lângă Metro și trecând falea ferată uzinală ce rămâne, se vede cam așa … tot pe jos, apoi pe sus, iar pe jos și iar pe sus, ca să cobori din nou spre Sânmartin. Dacă alegi varianta giratoriului din capătul străzii Clujului e și mai interesant … de jos pe sus, de sus pe jos, iar de jos pe sus și iar de sus pe jos, din nou de jos pe sus și iarăși jos, tot către Sânmartin. Iar distanțele între ele sunt cât să schimbi vitezele din a 5-a în a 4-a sau a 3-a și a 2-a chiar … și tot așa. Proiectanți “ca noaptea” și decidenți ca “lula”. Nu mai simplu ar fi un pasaj pentru tramvaiul care nu va fi nici peste două mandate de liberali înguști la minte?
Domnul Președinte, va rog sa faceți pasaj peste calea ferata la legura cu Sanrandrei