Caietul de sarcini, pentru atragerea unui investitor care să construiască un terminal cargo la Oradea, a fost votat în ședința extraordinară a Consiliului Județean Bihor, de joi.
[eadvert]
Singurii care au avut de obiectat au fost consilierii PSD, prin liderul grupului, Felix Cozma.
„Cel care va construi, are posibilitatea să cumpere terenul. Avându-l în proprietate va putea decide ce se întâmplă cu el. Dacă cargo nu este rentabil, automat poate poate schimba destinația terenului?”, a întrebat consilierul PSD Felix Cozma. Acesta a mai spus că “nu aș dori să avem situația ca efectul acestei tranzacții să fie de fapt terenul și nu realizarea unui terminal cargo”.
Doar cargo
Președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, a răspuns spunând că “nu este prevăzută o altă folosință a acestui amplasament”. El a mai precizat că arhitectura și topografia nu permit ca terminalul cargo numărul 1 să aibă o altă folosință. Bolojan a adăugat că terminalele 2 și 3, care ar urma să fie construite înspre cartierul Grigorescu, ar putea fi folosite drept depozite sau fabrici, însă nu crede că acest lucru ar fi profitabil.
„Un investitor nu investește patru sau cinci milioane de euro, cât implică acest proiect, doar calea de rulare de la aeroport costă cel puțin un milion de euro, ca să ia un teren, când poate lua același teren și să facă o simplă hală, în parcurile industriale din Oradea, cu o investiție cu două sau trei milioane de euro mai mică. Eu cred ca cei care ar putea veni la această licitație își fac calculele serios”, a conchis Ilie Bolojan.
Urmează licitația
După votul de joi dat de aleșii județeni, CJ Bihor va organiza o licitație pentru atragerea unui investitor pentru terminalul cargo.
Caietul de sarcini, votat de consilierii județeni, urmează aceeași regulă ca cea folosită în parcurile industriale din Oradea, potrivit președintelui Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan.
„În fapt, este un caiet de sarcini care urmează o regulă folosită în parcurile industriale din Oradea, prin care ar urma să concesionăm această suprafață de teren unui investitor care se angajează să realizeze un terminal cargo în vecinătatea Aeroportului Oradea”, a spus sursa ciată.
Investiții eșalonate
Terminalul Cargo ar urma să fie realizat în mai multe etape. În prima fază, adică în următorii doi ani de zile, investitorul va trebui să construiască calea de rulare, de la pista actuală până la platforma unde ar urma să fie garate avioanele. Potrivit președintelui CJ Bihor, aceasta ar urma să rămână în domeniul public și administrarea Aerportului Oradea. Acesta fiind unul dintre condițiile impuse în caietul de sarcini. Tot în prima etapă vor fi realizate și platforma de garare și prima hală sau Terminalul Cargo 1.
„În condițiile în care în următorii ani va realiza următoarea investiție, i se va da voie să ocupe tot terenul”, a adăpugat Bolojan.
Astfel, dacă investitorul nu va realiza halele 2 și 3, va pierde suprafața de teren pe care construcțiile ar urma să fie amplasate. După ce va realiza toate investițiile, compania va avea posibilitatea să cumpere terenul.
„Sper să găsim un partener pentru această investiție. Noi nu ne asumăm riscuri, riscurile și le-ar asuma investitorul, legat de operarea terminalului”, a subliniat președintele CJ Bihor.
Licitația pentru terminalul cargo ar urma să fie organizată în lunile august și septembrie. Investiția va fi realizată pe o suprafață de teren de 14 hectare, aflată în vecinătatea Aeroportului Oradea.
Contre între Felix Cozma și Ilie Bolojan pe marginea transparenței în CJ Bihor
Trimite articolul
XSi asta va sta gol ca si cu cursele de pasageri
Ce indruga idi*tul si cu ce tupeu! Pai sa-ti aduc aminte cum ai aruncat un milion de euro (nu erau ai tai!). Proiectul de amenajare și modernizare a Grădinii Zoologice Oradea a fost aprobat pentru finanțare în 2008, în 2010 au început efectiv lucrările iar in mai 2013 s-a inaugurat lucrarea. În total, pentru modernizarea, extinderea și amenajarea Grădinii Zoologice s-au investit 4,5 milioane euro (inclusiv TVA), sumă din care 75% a fost asigurată de Ministerul Mediului, ATENTIE! 25% a fost suportată de oradeni (impropriu spus Primăria Oradea), adica 1,25 mil. euro. Dupa 8 ani pe acel amplasament se va construi nu stiu ce, nu stie nici birtasul si nici birtinezul, dar kopanyi precis stie!