Acesta va fi implementat în cadrul unui parteneriat între 13 entități din 9 țări, respectiv Slovenia, Ungaria, Bulgaria, Croația, Slovacia, România, Cehia, Austria și Serbia. Liderul de parteneriat al acestui proiect este Centrul de Cercetare Știintifică Bistra Ptuj din Slovenia, Primăria Oradea e unicul partener de proiect din Romania.
Peste 170.000 de euro
Bugetul total al proiectului este de 2.380.492,20 euro, bugetul alocat Oradea fiind de 172.500 euro. FOndurile nerambursabile reprezintă 85% din costuri, adică- 146.625 euro, cofinanțarea națională e de 13% – 22.425 euro iar contribuția proprie este de 2% – 3.450 euro.
Pietonal
Scopul proiectului, din perspectiva Oradiei, este încurajarea mersului pe jos, ca variantă de mobilitate urbană. Banii alocați vor acoperi costul documentației tehnico-economice pentru extinderea zonelor pietonale din centrul orașului, respectiv documentația pentru transformarea străzii Aurel Lazăr în zonă pietonală, cu o lungime de aproximativ 200 m. Se vor amplasa noi indicatoare care să ofere informații precum: localizarea atracțiilor turistice principale, distanțele de mers pe jos către principalele atracții ale orașului, trasee turistice pietonale și timpul alocat mersului pe jos până la diversele atracții turistice.
Sunt propuse 3 indicatoare tip arcadă la cele 3 mari intrări în oraș dinspre zonele Borș, Cluj si Arad.
Tot în proiect e prinsă amplasarea de plăcuțe informative aplicabile pe clădiri, de panouri de ghidare aplicabile pe clădiri sau unele înrămate. Proiectul va demara în luna decembrie, iar implementarea va dura 30 de luni.
Orașe mai sigure
Proiectul „CITYWALK” vine în ajutorul orașelor din regiunea Dunării pentru reducerea emisiilor de CO2 și de zgomot, în favoarea unor orașe mai sigure, în care traiul de viață este unul ridicat. Totodată, datorită unei viitoare dezvoltări a sustenabilității mobilității urbane în transportul mixt se impune încurajarea formelor active ale transportului, cum ar fi mersul pe jos sau cu bicicleta. Obiectivul general al acestui proiect este îmbunătățirea condițiilor zonelor destinate mersului pe jos, acestea aducând ulterior beneficii asupra mediului, beneficii economice și de sănătate. Acest concept este unul important în designul urban durabil.
Citiți principiile noastre de moderare aici!