Potrivit datelor prezentate de primarul Birta, semnarea contractului de execuție a pasajului a avut loc în 9 mai 2024, iar la începutul lunii iunie au început lucrările pe șantier. Inițial, circulația trebuia să se redeschidă pe bulevardul Decebal, deasupra pasajului odată cu începerea anului școlar, însă municipalitatea a luat o decizie care a întârziat acest lucru.
Deoarece Compania de Apă Oradea avea programată, abia anul viitor, înlocuirea unei țevi de azbest pe porțiunea cuprinsă între intersecția bulevardului cu Tudor Vladimirescu și până în fața Liceului Baptist Emanuel. Aceasta ar însemna spargerea din nou a bulevardului. Primăria a decis să execute această lucrare înainte de finalizarea lucrărilor de modernizare a arterei.
Pe parcursul lucrărilor, municipalitatea a luat decizia de modernizarea bulevardului Decebal. Astfel, au fost schimbați stâlpii, toate cablurile au fost coborâte la subteran, s-a asfaltat trotuarul, respectiv și carosabilul, s-au montat capacele denivelate și urmează plantarea a 80 de arbori pe bulevard. Proiectul pasajului presupune și achiziția a opt autobuze electrice.
„Lucrările deasupra pasajului vor fi finalizate azi (joi, 21 noiembrie, n.red.). De mâine, începând cu ora 14:00, se va deschide circulația atât pentru traficul auto, cât și pentru tramvaie”, a declarat primarul Oradiei, Florin Birta.
O echipă de muncitori a început trasarea marcajelor rutiere pe pasaj, pregătind deschiderea traficului.
„Termenul de execuție a pasajului Decebal este de 24 de luni, din care 3 luni proiectare. Practic finalizarea pasajului ar trebui să fie în martie, aprilie 2026. Din câte am discutat cu constructorii, în cursul lunii aprilie, anului viitor, vor fi finalizate toate lucrările, astfel circulația prin pasaj va fi reluată”, a precizat edilul orașului.
Primarul a subliniat că, pentru construirea acestui pasaj, au fost demolate 9 imobile achiziționate de primărie prin contracte de vânzare – cumpărare semnate cu proprietarii, fără a recurge la exproprieri.
Valoarea contractului, peste 112,1 milioane de lei
Potrivit unui comunicat de presă transmis de municipalitate, constructorul este o asociere de firme formată din Freyrom – lider de asociere, Inginerie drumuri și poduri SRL – Asociat 1,Integrated road Solutions SRL – Asociat 2 și Procons Group – Asociat 3.
Valoarea contractului este de peste 112,1 milioane de lei sau 22,5 milioane de euro, din care valoarea nerambursabilă este de peste 44.9 milioane de lei. Pasajul va avea o lățime a părții carosabile de 13 metri, cu patru benzi de circulație a câte 3,25 m fiecare și câte două benzi de circulație pe sens. Circulația pietonală va fi asigurată prin trotuarele propuse în lungul Bulevardului, iar traversarea peste pasaj se va realiza prin treceri pentru pietoni în zona bretelelor carosabile și a trotuarelor de legătură amplasate în zona verde.
Trimite articolul
XAcolo nu mai circulau tramvaiele de pe vremea lui FILIP! El a reabilitat in 2004 bulevardul ala, a trebuit sa vina Birta sa repare ce a distrus el