„Instituția Prefectului Județului Bihor a emis o circulară în atenția autorităților publice locale, pentru a pune în aplicare noile prevederi, ținând cont de necesitatea clarificării situației categoriilor de vehicule supuse înregistrării la nivelul primăriilor, în contextul armonizării legislației la nivel european. Modificările aduse fac parte dintr-o serie de măsuri necesare în vederea debirocratizării serviciilor publice pe măsura creșterii gradului de digitalizare, având ca scop simplificarea procedurii de înmatriculare a vehiculelor pe teritoriul României”, transmite Prefectura, precizând că Ordinul MAI nr. 12/2020 este publicat pe site-ul Instituției Prefectului la secțiunea dedicată SPCRPCÎV.
Proceduri de înmatriculare
Ținând cont de necesitatea digitalizării administrației publice, în special în contextul stării de alertă instituită în urma declanșării pandemiei de Covid-19, se aprobă și se aduc la cunoștința persoanelor interesate următoarele informații privind procedura de înmatriculare a vehiculelor:
[eadvert]
1. Posibilitatea înmatriculării unui vehicul nou de catre operatorul economic care are ca obiect de activitate vânzarea vehiculelor noi, în numele cumpărătorului, în baza unui contract de mandat încheiat între părți:
“(…) înmatricularea, autorizarea provizorie şi eliberarea unui certificat de înmatriculare se efectuează de serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, în a căror rază de competenţă proprietarii îşi au domiciliul, sediul ori reşedinţa în cazul persoanelor fizice cu domiciliul în străinătate, la cererea acestora”.
2. Simplificarea documentelor necesare înmatriculării:
Înmatricularea permanentă sau temporară se efectuează pe baza depunerii următoarelor documente:
a) cererea solicitantului; în cazul înscrierii în certificatul de înmatriculare şi a altei persoane care poate folosi vehiculul în virtutea unui drept legal, altul decât cel de proprietate, proprietarul va menţiona în mod explicit acest lucru în cuprinsul cererii;
b) dovada înregistrării în evidenţa organului fiscal al autorităţii publice locale în a cărei rază de competenţă proprietarul sau utilizatorul, în cazul vehiculelor care fac obiectul unui contract de leasing, îşi are domiciliul, sediul ori reşedinţa în cazul persoanelor fizice cu domiciliul în străinătate. În cazul înmatriculării temporare a vehiculelor ce urmează a fi înmatriculate în alt stat, nu este necesară depunerea dovezii înregistrării în evidenţa organului fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale;
c) dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare sau a plăcuţelor cu număr de înmatriculare a căror combinaţie a fost păstrată anterior;
d) procura specială în formă autentică, după caz.”
3. Procedura privind înmatricularea vehiculelor aduse din alte state pe teritoriul României:
“(3) În cazul vehiculului de provenienţă străină care a mai fost înmatriculat în alt stat şi care se înmatriculează pentru prima dată în România, solicitantul trebuie să depună, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1), enumerate mai sus, şi documentele de înmatriculare eliberate de autorităţile străine, în original, precum şi plăcuţele cu numărul de înmatriculare.”
Citiți principiile noastre de moderare aici!