Ce vrea Primaria? Vrea ca acele firme ce au înregistrat profit pe 2010 să vireze până la 20% din profit către municipalitate, sub forma sponzorizarilor. Orice ajutor e binevenit, spune primarul, că e vorba despre sprijin în domeniul sănătăţii că e vorba de sport (CSM) sau despre acţiuni responsabilitate socială. Edilii spun că oricum banii respectivi se duc pe taxe şi impozite. Prin sponsorizarea municipalităţii, aceste companii ar face un gest şi către comunitatea locală.
Primăria cere sprijin privat
Acum, la final de an, primarul Ilie Bolojan şi consilierul local Florica Cherecheş fac apel către firmele locale să sponsorizeze municipalitatea sau partenerii municipalităţii. Mesajul este transmis către acele companii care au înregistrat profit în 2010, plecându-se de la ideea potrivit căreia decât să vireze aceşti bani la bugetul de stat e preferabil ca întreprinzătorii privaţi orădeni să ajute comunitatea locală. „Fac un apel către firmele din Oradea şi Bihor, care au avut un an bun din punct de vedere financiar, să se implice în domenii în care noi, ca Primărie, suntem deficitari şi să încheie contracte de sponsorizare”, a declarat Ilie Bolojan. Primarul a subliniat şi faptul că banii pe care pot să-i ofere municipalităţii ca şi sponsorizări sunt bani care oricum îi plătesc sub formă de impozit. Conform legii, firmele pot aloca până la 20% din impozitul pe profit pentru diverse sponsorizări, aceste sume fiind deductibile din baza de impozitare.
Exemple pozitive
Primarul a arătat şi care sunt domeniile prioritare pentru care aşteaptă sprijin financiar: sănătatea şi sportul. În cazul sănătăţii, se pune accentul pe secţia de oncologie, unde municipalitatea are planuri mari, sprijinită fiind de Ministerul Sănătăţii. Pentru 2011, în plan e construirea unei clădiri noi în curtea Spitalului Municipal Gavril Curteanu, care să fie dotată cu aparatură de ultimă generaţie. În ciuda acestor investiţii preconizate, Bolojan a ţinut să spună că orice ajutor e binevenit. Şi a dat exemplul celor de la Holcim. „Firma Holcim ne-a donat 25.000 de euro şi ne-a promis că ne va dona tot cimentul necesar pentru ridicarea clădirii, fapt pentru care îi mulţumesc încă o dată”, a spus edilul-şef al Oradiei.
În privinţa sportului, primarul Bolojan îşi doreşte sponsorizări cât mai importante pentru Clubul Sportiv Municipal. Prioritare sunt secţiile de polo şi baschet, ce şi-au dovedit capacitatea de a face performanţă. La acest capitol, Bolojan le-a mulţumit sponsorilor din 2010, esenţiali pentru continuarea activităţii la CSM. „Sponsorul principal al secţiei de polo este firma RCS – RDS. Fără ajutorul său nu ne-am fi putut descurca nici până acum”, a declarat primarul, precizând că, potrivit legislaţiei în vigoare, salariile sportivilor nu pot fi plătite din bugetul public. Aşadar, parteneriatele private sunt vitale pentru CSM.
Aşteaptă sprijin şi în plan social
La rândul său, consilierul local PNL Florica Cherecheş, şefa Comisiei pentru activităţi social-culturale, culte, învăţământ şi tineret, a făcut apel către companiile orădene pentru a se implica şi în proiecte de responsabilitate socială. Mai cu seamă că, potrivit spuselor lui Cherecheş, în 2010 cifra de afaceri a judeţului Bihor a crescut cu 30% faţă de 2009. „Ar fi păcat ca toţi aceşti bani să meargă la bugetul de stat şi să nu se mai întoarcă la comunitatea locală”, a punctat Florica Cherecheş.
În 2010, Primăria Oradea a fost sponsorizată cu circa 170.000 euro. Banii s-au dus pe spaţii verzi şi pe amenajarea sensurilor giratorii de la intrările în oraş.
Aleasa locală le-a mai transmis celor interesaţi că, în baza sponsorizării, compania va beneficia de promovarea propriei imagini, concomitent cu reducerea bazei de impozitare.
CĂLIN CORPAŞ
Citiți principiile noastre de moderare aici!