Cinci profesori de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea au participat, în perioada 4-8 iulie, la cursul de formare pentru profesori. Cursul „Didactique et méthodologie” s-a desfăşurat la ELFE „Ecole de langue franҫaise” din Paris şi a fost parte a proiectului de mobilitate şcolară Acţiunea Cheie 1, Erasmus+, Formarea profesorilor la standarde europene, număr de referinţă: 2015-1-RO01-KA101-014186.
„Cursurile selectate pentru acest proiect răspund nevoilor de formare ale profesorilor şi elevilor şcolii noastre: ameliorarea competenţelor lingvistice prin imersiune, dobândirea unor cunoştinţe noi de predare-învăţare, adoptarea unor metode activ-participative moderne, schimbul de idei şi bune practici cu profesori din şcoli europene”, a spus prof. Adela Rus, unul dintre dascălii participanţi.
Alături de aceasta au mai participat profesorii: Liana Coroianu, Dorina Morariu, Alin Creangă şi Marcel Paşcalău. Cu toţii au luat parte, alături de formatorii lor şi de alte grupuri de profesori şi elevi, la activităţi teoretice şi practice interesante, asigurate de centrul de formare.
Competenţe dezvoltate
Potrivit prof. Adela Rus, activitatea de formare a cuprins 15 ore de teorie, în cadrul cărora profesorii au lucrat, individual sau în echipă, exerciţii de exprimare orală, pornind de la documente autentice: articole din presă, fişe de lucru din diferite metode de învăţare a limbii franceze, audiţii, prezentare în PPT, alte materiale furnizate de către formatori. Cursul a cuprins mai multe module: de limbă, didactic, civilizaţie.
„Scopul modulului de Limbă a fost dezvoltarea competenţelor de limbă prin reactualizarea cunoştinţelor şi dezvoltarea de noi instrumente lingvistice, care să permită optimizarea înţelegerii şi exprimării orale în vederea comunicării în diverse situaţii cotidiene. Modulul de Didactică a pus accent pe înţelegerea şi interpretarea documentelor autentice în conformitate cu cerinţele Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi, iar profesorii au descoperit metode moderne de predare şi învăţare, care să motiveze elevii pentru învăţare activă şi să faciliteze progresul lor în situaţii reale de înţelegere/exprimare orală şi de înţelegere/exprimare scrisă. În cadrul modulului de Civilizaţie au fost abordate teme de actualitate prin intermediul literaturii, presei, cinematografiei, muzicii, în vederea aprofundării cunoştinţelor de cultură şi civilizaţie”, a mai precizat Adela Rus.
Activitățile teoretice la care au luat parte dascălii au fost completate de cele practice, cuprinzând vizite şi întâlniri cu personalităţi ale vieții politice, economice, sociale şi culturale: vizită la Senat, la Assemblée Nationale, cartierul artiştilor Montmartre, librăria străină, Muzeul Picasso, Versailles etc.
„Experienţa la Paris a fost o oportunitate pentru profesorii noştri. Datorită acestui stagiu, s-au dezvoltat din punct de vedere profesional (au dobândit şi întărit diferite competenţe şi au putut cunoaşte profesionişti în domeniul educaţiei), dar şi personal (au legat prietenii care se vor consolida în viitor). Pentru unii dintre ei a fost prima experienţă de acest gen şi îşi doresc ca în viitor să-și continue perfecţionarea prin asemenea cursuri”, spune prof. Rus.
Proiectul Colegiului Economic „Partenie Cosma” se desfăşoară pe o perioadă de 24 de luni şi se adresează profesorilor de cultură generală, fiind prevăzute mobilităţi ale profesorilor în Franţa, la Paris şi Besanҫon şi în Malta, limbile de desfăşurare ale cursurilor fiind franceza şi engleza.
Citiți principiile noastre de moderare aici!