Prefectul Claudiu Pop dă publicităţii răspunsul primit de la CNADNR, în urma adreselor trimise de Prefectura Bihor către Compania Naţională de Drumuri, către Regionala de Drumuri şi Poduri Cluj dar şi către ministrul Transporturilor, Dan Costescu, în privinţa DN 76 şi a Autrostrăzii Suplac – Borş.
Prefectul precizează că, în adresele trimise „a prezentat situaţia actuală a drumului şi a solicitat reluarea lucrărilor în cel mai scurt timp, precum şi clarificări privind stadiul derulării lucrărilor la autostrada A3 pe sectorul Borş-Suplacu de Barcău”.
Şantiere veşnice?
În răspunsul primit de la Regionala Cluj a CNADNR şi semnat de către directorul regional Eugen Cecan, se arată că tronsoanele DN 76 Vârfurile – Ştei şi Ştei – Beiuş (Pocola – Dealurile Bitiilor) sunt prevăzute spre finalizare în noiembrie 2016. „Antreprenorul este mobilizat pe şantier şi desfăşoară lucrări de consolidare”, transmite CNADNR, referindu-se la tronsonul dintre Vârfurile şi Ştei.
În schimb, CNADNR nu ştie nici acum când va aşterne stratul de uzură al asfaltului pe tronsonul dintre Beiuş (Bitii) şi Oradea! Chiar dacă a trecut deja o iarnă peste primul strat de asfalt, iar acesta a rezistat bine. Nu se ştie, însă, cum ar trece peste o a doua iarnă, în condiţiile unui trafic intens.
„Referitor la aşternerea stratului de uzură din mixtura asfaltică, nu poate fi estimat la ora actuală un termen limită de punere în operă, deoarece face parte din etapa a II-a de reabilitare a acestui sector, etapă care la data prezentei se află în stadiul de proiectare, urmând a fi scoasă la licitaţie”, se arată în răspunsul formulat de clujenii de la CNADNR. Aşadar, licitaţia este necesară, dar CNADNR nu se grăbeşte să o organizeze, chit că a avut timp s-o facă din mai 2015 încoace, de când a reziliat contractul cu CCCF Timişoara, firmă preluată de către SCT Bucureşti.
Autostradă „în analiză”
În privinţa tronsonului 3C de autostradă Suplac – Borş, deşi CNADNR transmite că ordinul de începere a lucrărilor fusese emis către spaniolii de la Corsan – Corvian în iulie 2015, iată că nu se vede nimic pe autostradă! Aceasta în condiţiile în care contractul cu spaniolii fusese semnat tocmai pentru finalizarea în termen rezonabil a tronsonului lăsat nefinalizat de Bechtel.
„Stadiul actual este declaraţia de proiectare avizată CTE, proiectul tehnic este în analiză la CNADNR şi Consultanţa tehnică. Stadiul lucrărilor finalizate de către Bechtel este de 51%”, transmite Regionala Cluj de Drumuri şi Poduri din cadrul CNADNR.
Corsan SA – Corviam Construccion SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution SRL & SC Via Design SRL este asocierea de firme aşteptată să finalizeze autostrada Borş – Suplac, iar costul pentru cei 64 de kilometri este de 701 de milioane de lei, fără TVA (circa 156 milioane de euro).
Contractul este încheiat pentru perioada 2015 – 2017, dar finalizarea până în 2017 a acestui tronson de autostradă este total improbabilă, la cum decurg lucrurile în acest moment.
Citiți principiile noastre de moderare aici!