Reamintim că CNAIR a emis o serie de clarificări pentru segmentul menționat la 11 luni de la demararea licitației.
Autostrada Oradea – Cluj-Napoca: licitații suspendate și clarificări greoaie
5 ofertanți
Luni, 09 martie 2020, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului “Proiectare și execuție Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B5: Nușfalău – Suplacu de Barcău (km 66+500 – km 80+054.044)”.
La realizarea tronsonului s-au înscris cinci ofertanți, printre care o companie chineză (Sinohy Dro Corporation Limited), una din Turcia (Nurol INȘAAT Ticaret), austriecii de la Strabag, dar și două asocieri din care fac parte și firme românești.
- Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnotrade SRL
- Asocierea Construcții Erbașu SA – Vahostav S.K. A.S.
- Strabag SRL
- Sinohy Dro Corporation Limited
- Nurol INȘAAT Ticaret A.Ș.
„Obiectul contractului constă în proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Subsectiuni 3B5 din Autostrada Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea, în lungime de 13,554 km, între localitățile Nușfalău și Suplacu de Barcău”, transmite CNAIR.
Valoarea totală contractului este de 395.719.629,05 Lei fără T.V.A.
Contractul are o perioada de proiectare de 6 luni și o perioada de execuție de 18 luni.
Autostrada Cluj – Oradea, licitații demarate în martie 2019
CNAIR a publicat și stadiul altor două tronsoane din autostrada Cluj – Oradea: secțiunile Zimbor – Poarta Sălajului și Nădășelu – Mihăiești – Zimbor. Pentru ambele tronsoane licitația a fost demarată în luna martie a anului 2019.
Au fost lansate licitațiile pentru trei tronsoane de pe Autostrada Transilvania, Cluj – Oradea
„Pentru secțiunea 3B2, cuprinsă între Zimbor și Poarta Sălajului, cu o lungime de 12,24 km și o valoare estimată a contractului de proiectare și execuție de 730,5 mil. lei fără TVA, CNAIR a publicat răspunsul consolidat la solicitările de clarificare și a stabilit noul termen de depunere a ofertelor pentru data de 25.03.2020.
Pentru secțiunea 3A2 și 3B1, cuprinsă între Nădășelu – Mihăești – Zimbor, cu o lungime de 30,06 km și o valoare estimată a contractului de proiectare și execuție de 1,45 mld. lei, fără TVA, se va transmite către ANAP, în perioada 9 – 13 martie, forma consolidată a răspunsurilor la clarificari, urmând ca, în contextul emiterii unui aviz favorabil, să se aloce un nou termen de depunere a ofertelor”, transmite CNAIR.
Rămâne de văzut dacă CNAIR va tărăgăna licitația și solicitările de clarificare la fel ca și în cazul secțiunii Nușfalău – Suplacu de Barcău, care s-au întins pe parcursul a aproximativ 11 luni.
Trimite articolul
XStrabag sau chinezii o altă firmă credibilă pentru un astfel de proiect chiar nu cred ca există.
Si cu celelalte tronsoane bihorene ce se intampla? Oare sunt gata si nici n-am observat?
nu cred ca vor accepta guvernantii nostrii o firma care chiar vrea s-o finalizeze 🙁
Ce porcarie ca executantul sa faca proiectul lucrarii??? Proiectul trebuie facut de beneficiar iar executantul sa faca executia lucrarii, de aceea se tot tergiverseaza licitatiile la autostrazi pentru ca la licitatii ar trebui prezentat proiectul autostrazii facut de proiectanti la comanda CNAIR sau ministerul transporturilor;
Strabag sau UMB, acestea sunt singurele 2 pe care le vad capabile. Chinezii sunt niste tepari, sa nu aveti impresia ca o sa lucreze ca si in China, la fel si Turcii.
proecte exista, dev pe vremea lui behtel, dar de ce sa nu m-ai cheltuim niste bani in plus
daca chinezii vin cu forta de munca proprie si utilaje ar fi bine , sa nu se asocieze cu vreo firma romaneasca si sa le copieze metehnele, cum fac firmele din europa care procedeaza la fel ca firmele romanesti lucrand in ritm de melc si calitate slaba a lucrarilor, poate le dau chinezii lectie cum se poate face lucrarea la termen si de calitate.
Cand Selina a demonstrat ca poate nu stiu ce se mai complica cu altii ce Chinezi vor aduce aia utilaje si oameni din China?
Da o laie vor face fix ce au facut americanii cateva masini de vazu lumi si vor sub contracta lucrarea la toti parlitii si la aia 100 de firme sa se piarda urma si raspunderea sa se imparta plus ca Selina e aici si va fi de unde sai ia sai puna sa faca in caz de probleme dar pe Chinezi de la dracu din praznic .
Eu asa vad lucrurile si cred ca nu gresesc, o firma care a demonstrat ca poate si are cu ce aia trebuie sa o duca pana la final nu covid 19 de peste ocean
-
Selina nu a depus ofertă.
portiunea de autostrasda Transilvania facuta de de bechtel este cea mai buna calitate din Romania, nu Bechtel este de vina ca nu s-a continuat lucrarile si pretul lucrarii ci autoritatile romane de la acea vreme care n-au fost in stare sa faca un proiect clar si sa stabileasca un pret clar prin contract, lasandui pe ei sa factureze cat nu le-a fost rusine, plus bani dati pe exproprieri intre 5-7 euro/mp si bani dati firmei de avocatura cecilia popa care a incasat zeci de milioane de euro pe o munca de catteva mii de euro, care putea sa o faca CNAIR prin angajatii lor fara prea multa cheltuiala, dar cecilia popa era nepoata lu miky spaga prieten cu nastase care au facut averi mari din activitatea lor politica.