„Educația trebuie să reprezinte o prioritate pentru o societate care își dorește să atingă o cotă înaltă a performanței democratice. În acest sens, însă, întâlnim adesea impedimente, impuse de un sistem educațional care, la anumite capitole, prezintă lacune puternice”, spune Răzvan Foncea secretar al Consiliului județean al elevilor Bihor.
Acestea sunt premisele de la care au pornit reprezentanții elevilor atunci când și-au propus să evalueze climatul educațional bihorean și respectarea drepturilor elevilor.
„Pentru că, într-o comunitate democratică, drepturile și obligațiile fiecărui cetățean și a fiecărui grup de interes reprezintă repere prioritare, educația nu face excepție. În acest sens, Consiliul Național al Elevilor a lansat un chestionar ai cărui respondenți pot fi atât elevii români, cât și profesorii, în urma căruia să realizeze Raportul privind Implementarea Statutului Elevului la nivel Național (RISEN), un document care va evalua gradul de respectare a prevederilor stipulate în Statutul Elevului în urma colectării răspunsurilor actorilor educaționali implicați”, exoplică Răzvan Foncea.
În urma răspunsuriilor, Consiliul Județean al Elevilor Bihor va realiza, la rândul său, un Raport privind Implementarea Statutului Elevului la nivel județean. „ Răspunsurile elevilor și profesorilor bihoreni sunt vitale pentru evaluarea climatului educațional bihorean și pentru identificarea unor probleme majore care afectează parcursul educațional al elevilor. Conform unui raport al MEN realizat la începutul anului 2018, 76 de unități de învățământ bihorene aveau WC-ul plasat în curte. Mai mult decât atât, doar 4 localități acordă burse elevilor cu performanțe la învățătură.
Pentru a putea accesa și completa chestionarul, vă invităm să accesați acest link: bit.ly/2IhCRX4”, a precizat secretarul CJE Bihor, singura structură de reprezentare a intereselor și drepturilor beneficiarilor primari ai actului educațional, elevii, la nivel județean.
Citiți principiile noastre de moderare aici!