Dumitru este al 22-lea ministru al Educaţiei (!), din decembrie 1989 încoace. Cherecheş este cunoscută pentru modul în care pledează în favoarea dezvoltării învăţământului profesional în sistem dual, idee promovată la Oradea de către primarul Ilie Bolojan.
Cherecheş cere ca ministrul Dumitru să continuă proiectele începute de ex-ministrul Curaj, în acest sens: „Există câteva proiecte importante începute dar nefinalizate de fostul ministru, proiecte care ar dezvolta învățământul profesional în sistem dual. (…) În fiecare an pierdem zeci sau sute de mii de tineri și nu mai știm unde sunt și ce fac, că există un deficit major de forță de muncă calificată, de muncitori și tehnicieni, de specialiști capabili să lucreze pe mașini sofisticate și acești specialiști nu se formează în facultăți ci în școlile profesionale, în strânsă colaborare cu agenții economici, în așa-zisul sistem profesional dual. Îi cer noului ministru, Mircea Dumitru, să continue acest proiect, să-i aducă îmbunătățiri, dacă e nevoie, și să-l lanseze urgent, pentru a găsi tuturor tinerilor din România un loc potrivit în sistemul educațional și apoi pe piața muncii. Pentru ca acest demers să fie încununat de succes, este esențial ca încă din gimnaziu să se facă o temeinică orientare școlară și profesională, pentru ca elevii să se cunoască mai bine și să-și decidă traseul profesional în concordanță cu abilitățile personale”.
La modul concret
Concret, Cherecheş îi solicită noului ministru următoarele: „Să continue și proiectele de dezvoltare a învăţământului profesional în sistem dual, cu durata de trei ani, organizat după clasa a VIII-a, care asigură nivelul 3 de calificare, adică de muncitor calificat, dar și de introducerea programului de formare în sistem profesional-dual corespunzător nivelului 4 de calificare, adică de tehnician precum şi de introducere a programului de formare în sistem profesional-dual corespunzător nivelului 5 de calificare, adică de tehnician superior.
Aceste inițiative ar oferi o șansă de integrare socială sutelor de mii de tineri care au terminat liceul dar nu și-au luat bacul. Intrând într-un program de calificare de un an sau doi, într-o școală care a încheiat parteneriat cu o companie, ar putea dobândi o calificare corespunzătoare cu nivelul lui de pregătire, prin care s-ar putea integra pe piața muncii. Am toată încrederea că domnul ministru este conștient de importanța acestor demersuri și îi doresc mult succes în implementarea lor”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!