BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
CFR vrea să electrifice calea ferată Arad-Oradea. S-a cerut studiul de fezabilitate

CFR vrea să electrifice calea ferată Arad-Oradea. S-a cerut studiul de fezabilitate

la 15 January 2025 12:33
5 Comentarii

CFR vrea să electrifice calea ferată Arad-Oradea. S-a cerut studiul de fezabilitate

15 January 2025 12:33
Construită pe bucăți, începând cu anul 1871, linia de cale ferată ce leagă Aradul de Oradea va fi electrificată.
Construită pe bucăți, începând cu anul 1871, linia de cale ferată ce leagă Aradul de Oradea va fi electrificată.

Trimite articolul

X

În primă fază, CFR SA scoate la licitație elaborarea studiului de fezabilitate. 16.800.000 de lei este dispusă Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” S.A. să cheltuiască, prin Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara, doar pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar proiectului de „Electrificare a 6 secții de circulație ale sistemului feroviar din România – SF- Arad (Utvinișu Nou) – Boiu Bihor”. În anunțul publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, cei de la SRCF Timișoara menționează că „Se necesită elaborarea Studiului de Fezabilitate în conformitate cu legislația națională în vigoare și se va prezenta soluția optimă din punct de vedere tehnic și economic pentru realizarea obiectivului de investiții Electrificare a 6 secții de circulație ale sistemului feroviar din România -SF-Arad (Utvinișu Nou) – Boiu Bihor–Lot SRCF Timișoara în vederea prezentării celei mai eficiente soluții de implementare a obiectivului de investiție”. Ofertele sunt așteptate până pe 18 februarie 2025.

În momentul de faţă, singurul tronson electrificat între Arad şi Oradea este dintre Arad şi Utviniş, pentru tronsonul Boiu Bihor-Oradea fiind semnat contractul pentru electrificare. Conform celor de la CFR, „România are, ca mărime și amplasare geografică, o poziție importantă pentru tranzitul feroviar între Europa de Vest, Centrală și Asia (Orientul Mijlociu). Rețeaua feroviară publică a CNCF CFR SA asigură legătura cu toate rețelele feroviare ale țărilor vecine (…), având o dispunere circulară pe două inele, aproape concentrice, străbătute de 8 magistrale radiale care pornesc din capitala țării”.

Întreaga rețea feroviară a țării are o lungime de aproximativ 20 de mii de kilometri, însă doar 4.030 de kilometri sunt reprezentați de linie electrificată. „Gradul de electrificare al rețelei feroviare române este inferior mediei UE, unde ponderea liniilor electrificate este de peste 50%”, recunosc cei de la CFR.

Cei de la CFR au decis să înceapă demersurile pentru electrificarea liniei dintre Arad și Oradea deoarece „deservește orașe-reședință de județ sau importanți poli de creștere urbană și economică, Arad respectiv Oradea, centre industriale importante”. Electrificarea ar urma să conducă la readucerea parametrilor căii ferate la viteza de circulație proiectată, creșterea atractivității transportului feroviar, scăderea consumului de energie sau minimizarea efectelor negative asupra mediului. Totodată, electrificarea liniei ar permite companiilor de transport feroviar de călători să circule pe aici cu material rulant nou.

Situația actuală

Momentan, pentru trenurile de călători viteza maximă admisă este de 100 de kilometri pe oră, iar pentru cele de marfă este de 60 de km/h între Utvinișu Nou și Sântana, respectiv 70 km/h între sântana și Boiu-Bihor. Sectorul propus spre electrificare, Utvinișu Nou-Boiu Bihor, aflat pe linia de cale ferată Arad-Oradea, se întinde între km 7+600 și 68+000 și este format din linie dublă între Utvinișu Nou și Sântana, respectiv linie simplă între Sântana și Boiu Bihor. Pe tronson sunt cuprinse trei stații de cale ferată – Sântana, Nădab și Chișineu-Criș, 2 halte de mișcare – Șimand și Zerind, respectiv 5 halte – Utviniș, Zimandu Nou, Comlăuș, Tămașda și Boiu Bihor.

Șapte trenuri directe

Conform mersului trenurilor în vigoare începând din decembrie 2024, între reședintele județelor Arad și Oradea circulă, zilnic, șapte trenuri directe. Patru dintre acestea au rangul de tren Regio și trei au rangul de tren InterRegio. Cea mai scurtă călătorie cu trenul între Arad și Oradea durează 2 ore și 38 de minute, cu trenul InterRegio 1537, care pleacă din Arad la 18:42 și ajunge în Oradea la 21:20. La polul opus se află trenul Regio 3111, care pleacă din Arad la 03:10 și ajunge în Oradea la 06:29, călătoria având o durată de 3 ore și 19 minute.

La care, desigur, se adaugă întârzieri de cel puțin câteva minute. În ceea ce privește costurile, tarifele la preț întreg variază între 29 de lei – la trenurile Regio, bilet la clasa a 2-a, fără loc rezervat – și 53 de lei – la trenurile InterRegio, bilet la clasa a 2-a, cu loc rezervat.

Istoria căii ferate

Linia de cale ferată dintre Arad și Oradea a fost construită pe segmente, începând cu septembrie 1871, când a fost inaugurat tronsonul dintre Oradea și Salonta. Ulterior, în februarie 1877, a fost inaugurat tronsonul Arad-Sântana, iar în 1887 a fost dat în folosință tronsonul Chișineu-Criș – Nădab – Sântana. Abia în perioada septembrie 1921-mai 1923, legătura feroviară dintre Arad și Oradea este finalizată, odată cu inaugurarea tronsonului Nădab-Salonta, inaugurat pe 23 mai 1923 în prezența prim-ministrului Ion I. C. Brătianu. Acest tronson a fost prima cale ferată construită de Căile Ferate Române pe teritoriul Transilvaniei.

sursa: aradon.ro

Trimite articolul

X
Taguri:
cai ferate ,
cfr ,
electrificare ,
oradea arad
5 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Anonimul says:
    January 15, 2025 at 1:57 pm

    Pana astazi toata tara trebuia electrificata pe cale ferata si nu numai.

    Reply
  2. ajutor says:
    January 15, 2025 at 4:00 pm

    nu vreau sa fiu electrificat pe cale ferata

    Reply
    • Anonimul says:
      January 16, 2025 at 12:36 pm

      Ironiile sunt bune, poate un comentariu la subiect n-ar fi stricat.

      Reply
  3. John says:
    January 15, 2025 at 6:15 pm

    Minunatttttt !!!! Spre Cluj nu Mai putem merge , DACA inchid si spre Arad ne- au izolat de Tara. Ne ramane doar spre Satuare Ucraina.

    Reply
  4. Electrificarea se face in ritm de melc ca si cel al autostrazilor. says:
    January 15, 2025 at 9:59 pm

    Electrificarea cailor ferate se fac f. lent cu viteza melcului și la preturi enorme astronomice de parcă a-ar face calea ferată de la zero. Un ziua de azi nu suntem în stare să electrificam calea ferată in ritmul cu care s-a construit acum peste 150 de ani.

    Reply
  5. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Deputatul UDMR Szabó Ödön: „România are nevoie de un guvern stabil și reforme clare”
    România traversează un moment critic, iar guvernarea post-electorală va necesita o majoritate parlamentară solidă și un plan de reforme coerent, structură pe modelul german, a afirmat luni, în cadrul unei conferințe de presă, deputatul Szabó Ödön, liderul executiv al UDMR Bihor.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Doi tineri, reținuți după ce au condus o autoutilitară furată. Aceștia nu aveau permis
    Cei doi au fost reținuți în cursul zilei de vineri, 16 mai.

    BIHON Sport local

    GALERIE FOTO
    Campioana mondială a inaugurat Baza Sportivă „Crișul” cu o victorie la scor în fața Greciei
    Weekend-ul cu minifotbal a continuat duminică la Baza Sportivă Crișul Oradea, din zona Gării, lângă Palatul Copiilor și Elevilor, cu finala Cupei Bihorul, meciul amical România – Grecia, dar și alte momente, care au atras câteva sute de spectatori.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Salvatori oriunde s-ar afla: Trei pompieri bihoreni au intervenit la un grav accident de circulație
    Accidentul s-a produs în cursul zilei de duminică, 18 mai.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    32.000 de lei daune morale și închisoare cu suspendare, după o șicanare în trafic, în Centrul Civic din Oradea
    Un bărbat de 29 de ani, din Husasău de Criș, a fost condamnat la un an și 2 luni de închisoare cu suspendare și obligat să plătească daune morale de 32.000 de lei în urma unui conflict în care a fost implicat în trafic, în Centrul Civic al municipiului Oradea.

    România

    Nicușor Dan se va întâlni cu Ilie Bolojan pentru a discuta despre formarea unui nou executiv
    Nicușor Dan, președintele ales al României, ar putea avea chiar astăzi o întâlnire cu Ilie Bolojan, pentru al propune la funcția de premier, potrivit unor surse Digi24.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.