Starea liniilor, modernizarea căii ferate Cluj Napoca -Episcopia Bihor, nemulțumirea navetiștilor și nerentabilitatea. Acestea sunt cauzele pentru care Oradea este tot mai izolată de București pe calea ferată. Astfel rezultă din răspunsul primit de la CFR Călători, în urma articolului: „CFR Călători își bate joc de orădeni. Oradea tot mai izolată de București pe calea ferată”, apărut în Jurnal Bihorean și Bihon.ro săptămâna trecută.
Explicații
Reprezentanții CFR Călători explică faptul că la trasarea planului de mers de tren intervin constrângeri tehnice impuse de starea liniilor, de lucrările de reabilitare a acestora, precum şi de posibilităţile de exploatare şi de realizare efectivă a circulaţiei.
„Începând cu anul 2023, calea ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor va intra într-un proces amplu de modernizare aferent obiectivului de investiții «Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor», cu implicaţii directe asupra regularităţii trenurilor aflate în circulație pe această secție. În acest context este imposibilă asigurarea legăturii din staţia Oradea de la trenul IR 405 în stația Cluj Napoca la trenul IC 532”, se spune în răspunsul CFR Călători.
Precizăm că întrebarea noastră a fost de ce IC 532, care pleacă din Cluj Napoca la ora 8:10 nu îl așteaptă pe trenul IR 405 Oradea – Cluj Napoca, care pleacă din oradea la 5:35 și ajunge la Cluj Napoca la ora 8:19.
În ceea ce privește legătura Oradiei cu Bucureștiul pe la Arad, CFR Călători ne-a răspuns că trenurile IR 1530/1532 au fost proiectate pentru a deservi călătorii în relație directă Baia Mare – Satu Mare – Timișoara Nord. Iar ora de plecare a acestor trenuri din Oradea – 04.09 – nu este o oră comercială pentru a se asigura legătură în stația Arad cu trenul IC 532.
Pentru navetiști
Aceeași poveste și în ceea ce privește legătura Oradiei cu Bistrița. Trenurile Regio 3074 Oradea – Cluj Napoca şi Regio 4102 Cluj Napoca – Bistriţa Nord au fost proiectate pentru a deservi, cu prioritate, călătorii navetişti, posesori de abonamente, pe mai multe rute şi secţii de circulaţie spune CFR Călători. Astfel, trenul R 3074 cu plecare din Oradea la ora 7:34 ajunge la Cluj Napoca la ora 11:15, în timp ce trenul R 4102 Cluj Napoca – Bistrița pleacă din Cluj Napoca cu 5 minute mai devreme, la ora 11:10.
„Trenul Regio 3074 are ca principală funcţie transportul călătorilor navetişti cu preponderenţă pe relaţia de circulaţie Oradea – Bratca – Aghireş – Cluj Napoca, gradul de utilizare al trenului este un factor hotărâtor. O modificare a trasei acestui tren ar conduce la pierderea funcţiei prioritare de transport şi implicit la scăderea fluxului de călători fără a mai pune la socoteală şi generarea unor reacţii negative ale publicului călător. Trenul Regio 4102 are ca principală funcţie transportul călătorilor navetişti între Beclean pe Someş şi Bistriţa precum şi transportul călătorilor ocazionali care se deplasează la Cluj Napoca pentru rezolvarea unor probleme social – administrative. Modificarea trasei trenului Regio 4102 ar conduce, inevitabil, la nemulţumirea călătorilor din tren şi, de asemenea, la scăderea fluxului de călători transportaţi”, transmite CFR Călători.
Deci, bihorenii vor mai avea de așteptat cel puțin trei ani și jumătate până ce vor putea admira peisajul pe timp de zi pe ruta Oradea – București. Durata lucrărilor de modenizare și electrificare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Episcopia Bihor este de 42 de luni de la demarararea lucrărilor pe fiecare din cele patru loturi. Și, deocamdată au fost semnate contractele doar pentru două loturi.
[eadvert]
CFR Călători își bate joc de orădeni. Oradea, tot mai izolată de București pe calea ferată
Trimite articolul
XBolojan e de vină
Niște JIGODII lipsite de profesionalism.
Șefii județului Bihor trebuiau să reacționeze
dur și pe toate căile la adresa guvernului și a CFR călători.
dupa mintea lor bolnava noi, astia din Crisana ar trebui sa ne alipim de Hungaria. Cine le plateste alora lefele?
Saracii navetisti, nici conditii nu au. Iarna se circula pe frig ca nu dau caldura iar vara cand ar trebui sa mearga aerul conditionat CFR ne da caldura , in conditii mizere.
Păi ați distrus liniile construite de unguri Oradea -Holod- Vașcău și Kötegyán (Ciumeghiu)- Holod! Ați mai desfințat Oradea – Cheresig și Rogoz-Dobrești. În plus și linia îngustă forestieră de la Finiș! Toate astea-s la sud de Oradea!
Cand in Timisoara si in Bihor se circula cu ttenul ungurii nu stiau inca bine unde e Europa. Ceausescu a construit iar autorii lovilutiei din 1989 au distrus.
-
D-le rețeaua de cai ferate din Banat și Ardeal nu a fost construita de Ceaușescu ,comuniștii au făcut legătură feroviara între Petroșani și Tg Jiu și au mai construit Deva -Brad care a fost inchisa dezafectata demult din cauza unor alunecări de teren și oricum azi nu ar mai fi avut nici o rentabitate ,la fel ca Simeria-Hunedoara care a sfârșit odată cu CSH
Un răspuns dat de un gropar al CFR Călători care îşi salvează leafa care nu face perfoemanță intr-o companie publică a statului ! Nemernicie caracteristică care nu gândesc relații de transport călători eficiente.Cu modernizarea transportului pe tronson sunt de acord vor fi reduceri de trenuri pe tronson !