Începând cu data de 11 decembrie 2022 intră în vigoare Noul Mers al Trenurilor de Călători. De la această dată se reintroduc trenurile InterCity (IC), după opt ani de absență. La prima vedere asta ar însemna reducerea timpului de călătorie, aceste trenuri neoprind în toate stațiile.
Oradea izolată
Pentru cei care vor să călătorească, însă, de la Oradea spre Brașov sau București, Noul Mers nu aduce nimic bun. Din Oradea nu pornește nici un tren IC. Ba mai mult, trenurile Inter Regio care pleacă pe timp de zi din Oradea ajung la Cluj Napoca sau Arad, de unde ar avea legături spre București, la câteva minute după plecarea trenurilor IC din aceste orașe.
[eadvert]
Acest lucru a fost observat și de unul dintre cititorii Jurnalului Bihorean și Bihon.ro, care ne-a trimis o sesizare.
Timotei Pânzariu este nemulțumit că nu există legături de zi pe CFR Călători între Oradea și București cu trenurile IC, iar trenurile de acest rang pleacă din Cluj Napoca și Arad spre București după ce ajung trenurile IR.
„Unul dintre aceste trenuri este IC 532 de la Cluj Napoca la București Nord, care pleacă din Cluj Napoca la ora 8:10. Trenul este unul cu timp de parcurs relativ scurt, el având opriri doar la Teiuș, Brașov și Ploiești Vest. Oprirea de la Teiuș este pentru a lua vagoanele unui alt IC, anume IC 522, care pleacă de la Arad la ora 6:19. Până aici toate în regulă. Având în vedere că CFR Călători nu s-a gândit să introducă un tren IC și de la Oradea la București pe timp de zi (singurul care leagă direct Oradea de București fiind trenul de noapte care vine de la Satu Mare), m-am gândit să verific ce posibilități am avea noi, cei din Oradea, să ajungem la aceste trenuri IC din Arad sau Cluj, pentru a ajunge, pe timp de zi, într-un timp relativ scurt la București”, ne-a scris orădeanul.
Mare i-a fost însă surpriza, când a constatat că trenurile IR care pleacă de Oradea, atât spre Arad cât și spre Cluj Napoca, cu care s-ar fi așteptat să prindă legătura la trenul IC de București, ajung la destinație cu mai puțin de 10 minute peste ora la care pleacă acele IC-uri.
„Dacă din Arad trenul IC de București pleacă la ora 6:19, trenul IR 1530 de la Oradea la Arad ajunge la Arad la ora… surpriză: 6:25, cu exact 6 minute mai târziu după plecarea IC-ului de București. Ok, dacă aici la Arad nu prindem legatura, am zis să încercăm varianta Clujului, dar se pare că nici aici lucrurile nu stau deloc mai bine. Trenul IC 532 pleacă de la Cluj spre București la ora 8:10, în timp ce trenul IRN 405 care pleacă de la Oradea la ora 5:35 și cu care m-aș fi așteptat să prind legătura în Cluj la trenul IC, sosește la Cluj la… atenție: 8:19, cu exact 9 minute mai târziu după plecarea IC-ului de București”, a observat revoltat Timotei Pânzariu.
„Fără supărare, dar n-ai cum să nu te enervezi când vezi asemenea anomalii. Mersul ăsta de tren zici că anume e făcut să se piarda legătura. Stau și mă întreb cine anume face mersul de tren la CFR Călători și dacă cineva din companie verifică ce mers au facut. Mi se pare total absurd ca la întocmirea unui mers de tren să nu se țină cont de legăturile dintre un tren IR care vine dintr-un oraș reședință de județ, cu a unui tren IC care pleacă spre capitală. Dacă distanța dintre cele două trenuri ar fi fost de peste 45 de minute, o oră sau mai mult, n-ai fi zis nimic, dar când mersul de tren e făcut ca să pierzi o legatură la un tren IC la mai puțin de 10 minute, mi se pare ceva cât se poate de anormal. Nu vorbim de legătura dintre un tren al unui operator feroviar privat cu unul al CFR Călători sau invers, pentru că acolo nu putem avea așteptări, fiecare operator, atât cel de stat cât și cel privat fiind cu trenurile lui și orarele lui, dar aici discutăm de o legătură a două trenuri ale aceluiași operator”, a precizat orădeanul.
Sesizări
Acesta a făcut în acest sens o sesizare către CFR Călători de aproape o lună, dar până acum nu a primit nici un răspuns. Omul este foarte curios care ar fi explicația și punctul de vedere al CFR Călători la o asemenea anomalie.
Acesta a mai observat încă o anomalie în Noul Mers al Trenurilor. Legătura la Oradea la Bistrita cu schimbare la Cluj. Plecarea de la Oradea este la 7:34, iar sosirea la Cluj la 11:15. Legătura din Cluj spre Bistrița pleacă la 11:10.
Am făcut și noi o sesizare la CFR Călători, dar nu am primit nici un răspuns.
Trimite articolul
XA plecat sesizarea cu trenul la Bucale, trece prin comisii… se intoarce tot cu trenul… mai dupa Pasti…
-
In ce hal a ajuns cfr -ul unde se fac angajări doar între neamuri nu ne mai mira nimic ! Bine ca tot isi majorează salariile !
-
titlul “cfr călători bate joc” inainte de a intra in articol ! ce exprimare de “jurnalist “
ia trenul direct spre Viena 🙂
Inainte de “sosorea” trenului de la Oradea. Macar in titlu sa nu aveti greseli gramaticale stimati jurnalisti! Nu e prima oara cand vad greseli in titlu.
De ce nu intervine tovarășul prim-secretar Bolojan? El care le știe pe toate. Praful și pulberea s-au ales de promisiunile cu Bolojan Airlines. Doar vorbe și un pahar de apa rece.
-
Un aeroport functioneaza , daca ai un oras functional, cu salarii mari, cu economie puternica, firme care necesita calatorii de bussines, universitate cu studenti multi. Cine naiba va zbura cu AIR BOLOJAN??? Voi asta nu realizati ca Oradea la nivel de bani, putere economica si mediu de afaceri e la nivel de Zalau, Alexandria, Reghin etc.
-
Problema se poate rezolva prin Arad.La finalizarea reabilitării căii ferate între Arad și Deva,unde IC 522 face acum vreo 2 ore și 25 minute,după modernizare va face în jur de o oră și 20 minute.Deci ora de plecare 06.19 din Arad poate fi decalată în jurul orei 07.00.
-
Cfr-ul stie deja ce inca Bihon-ul nu, Budapesta este capitala !
-
Si mai aproape…
Domnilor de la Bihon, de ce nu mi-ati publicat postarea pe acest subiect ? Clar aveti o problema cu postarile mele, sunt de bun simt , la obiect, pe cele mai diverse teme.