CFR Călători nu a planificat trenuri în relația directă Oradea – Cluj Napoca începând cu data de 10 decembrie, când intră în vigoare noul „mersul trenurilor” 2023-2024.
[eadvert]
Ca urmare, înspre Cluj – Napoca se va putea circula doar până la Aleșd.
„Legat de traficul de scurt parcurs, CFR Călători a planificat trenuri în relațiile Cluj Napoca-Aghireș și retur, Oradea – Aleșd și retur. În funcție de planificarea închiderilor de linie și pe alte tronsoane, trenurile Cluj Napoca – Aleșd pot circula la /de la Bratca până la noi dispoziții”, ne-a transmis Serviciul Marketing și Relații cu Mass – Media CFR Călători.
Potrivit primarului din Bratca, Ionuț Sturz, până la demararea lucrărilor de electrificare a căii ferate pe tronsonul Bratca – Aleșd, pe ruta Oradea – Bratca se va circula zilnic, cu plecare din Oradea la orele: 3:15, 7:33, 14:36 și 19:40. „Conform datelor comunicate de constructor, lucrările pe tronsonul Bratca – Aleșd sunt prefigurate a începe în luna martie 2024”, a scris primarul din Bratca, pe pagina de Facebook.
Biroul de Presă al CFR ne-a mai transmis că, pentru rutele mai lungi, CFR Călători a planificat rute alernative, pentru bihoreni. Astfel, după 10 decembrie, vor circula trenuri pe rutele Dej Călători – Jibou – Valea lui Mihai sau Teiuș – Simeria – Arad – Lokoshaza.
Cei care vor să ajungă în centrul țării au trenul Ciumeghiu – Arad – Simeria – Sighișoara – Brașov, care face peste 14 ore, iar la Arad, unde trenul trebuie schimbat, este un timp de așteptare de aproape cinci ore.
Și internațional
Totodată, CFR ne-a informat că, pentru anul viitor, vor fi asigurate rute directe în trafic internațional Cluj Napoca – Budapesta (Viena). Una dintre opțiuni e cu legătură din Arad, unde timpul de așteptare este de peste 2 ore. În total, călătoria pe acest traseu durează peste 13 ore. Este și o opțiune cu tren direct. Trenul merge pe la Câmpia Turzii, Aiud, Alba, Deva, Arad, Curtici, Szolnok, traseul în acest caz fiind parcurs în 11 ore.
Orădenii au la dispoziție, în continuare, tren direct Oradea – Budapesta (Viena). Pentru cursele internaționale mai este și opțiunea Brașov – Budapesta, iar intern va fi disponibil și trenul Oradea – București Nord (Mangalia), care face peste 14 ore până la destinație, cu plecare pe la Arad. Spre capitală se mai poate merge și pe ruta Satu Mare – București Nord (Mangalia).
Aproape 40 de curse zilnice
În prezent, pe ruta Oradea – Cluj-Napoca sunt efectuate 38 de curse pe calea ferată, zi de zi. Dintre acestea, 12 perechi sunt operate de SNTFC CFR Călători, patru perechi de Interregional Călători și alte trei perechi de către Transferoviar Călători, a relatat Club Feroviar.
Cei mai rapid tren Oradea – Cluj – Napoca este IRN146 în doar două ore și 32 de minute. Cea mai lentă cursă este R 3075, operat de grupul feroviar de stat, care străbate distanța de 152 de kilometri în trei ore și 58 de minute.
Fără anunț oficial
Călătorii au aflat că nu vor mai circula trenuri pe ruta Oradea – Cluj – Napoca, începând cu 11 decembrie, de la agențiile CFR și încercând să cumpere bilete online. CFR Călători nu a făcut niciun fel de anunț. Asta în condițiile în care mii de studenți orădeni sau bihoreni fac naveta la studii la Cluj, și mii de orădeni își programează călătorii pe final de an, unele chiar pe acest taseu, în anii precedenți biletele pe aceste rute epuizându-se cu câteva săptămâni înainte de data plecării.
Ultimele informații legate de lucrările de pe traseul Oradea – Cluj și cum vor afecta ele călătorii pe calea ferată datează de luna trecută și se pare că deja și-au și pierdut valabilitatea.
„În cadrul proiectului de Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor se vor desfășura lucrări simultan pe toate cele patru loturi, respectiv: Lot 1 Cluj Napoca – Aghireș, Lot 2 Aghireș – Poieni, Lot 3 Poieni – Aleșd, Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria. Estimăm închiderea totală a circulației feroviare pe intervalele Aghireș – Poieni (linie dublă) și Poieni – Aleșd (linie simplă), începând cu luna ianuarie 2024. Menționăm faptul că, începând cu 01.01.2024, când circulația trenurilor va fi închisă pe distanța Aghireș – Huedin (parte din Lot 2 Aghireș – Poieni), trenurile vor circula alternativ, pe câte un fir pe secțiunea Cluj Napoca – Aghireș, urmând ca pentru relația Aghireș – Huedin să fie puse la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare”, transmitea în octombrie CFR Infrastructură.
Valoarea contractelor
CFR SA a semnat, la finalul anului 2022, toate cele patru contracte pentru proiectarea și execuția lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,7 km), în valoare totală de 7.68 miliarde de lei, fără TVA: Lotul 1 Cluj Napoca – Aghireș – 1.611.475.802,43 lei, fără TVA, Lotul 2 Aghireș – Poieni – 1.535.202.975,30 lei, fără TVA, Lotul 3 Poieni – Aleșd – 2.117.167.899,08 lei, fără TVA, Lotul 4 Aleșd – Frontieră – 2.416.850.365,99, fără TVA.
De asemenea, prin semnarea acestor ultime două contracte pentru loturile 1 și 2, valoarea totală a celor patru contracte de consultanță și supervizare, încheiate de CFR SA în această lună, este de 71,23 milioane de lei, fără TVA: Lotul 1 Cluj Napoca – Aghireș – 13.383.766,55 lei, fără TVA, Lotul 2 Aghireș – Poieni – 15.758.546,63 lei, fără TVA, Lotul 3 Poieni – Aleșd – 19.588.700 lei, fără TVA, Lotul 4 Aleșd – Frontieră – 22.501.700, fără TVA.
Lucrări din cadrul mega-proiectului
Principalele obiective feroviare ale acestui program sunt: electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor pentru atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h; modernizarea a 33 de poduri feroviare și 210 podețe; reabilitarea a 5 tuneluri feroviare; 75 de treceri la nivel cu calea ferată modernizate; modernizarea stațiilor, haltelor și a punctelor de oprire; construcții de clădiri noi pentru călători în stațiile Poieni și Oradea, dar și în Hm Ciucea; construcții de clădiri de exploatare/mentenanță în stațiile Cluj-Napoca și Oradea, dar și în Hm Ciucea, Hm Lacu Crișului, Hm Butan; modernizarea instalațiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicații, bariere automate la trecerile la nivel; sistemul european de management al traficului (ERTMS) pe întregul tronson; lucrări specifice protecției mediului.
Trimite articolul
XIncredibil dar adevarat
-
Cam da. Atât i-a dus capul. Îndrăznesc sa cred ca putea fi găsită o soluție care dura și costa mai mult dar nu intrerupea circulația pe acest traseu. Ma afectează și pe mine, chiar dacă doar de 4 ori pe an. Cred ca voi apela la Tarom și la fericitul câștigător al subvenției de 3 milioane de euro.
Serios? Astea sunt altrnative de transport ,sa ocolesti toata tara sa ajungi de la Oradea la Cluj??? Chiar ne izoleaza de Cluj? Numai la tampiti se face asa ceva de ce nu pune CFR autobuze pe cheltuiala lor cu bilete de tren valabile pe traseul pe care se lucreaza?? Si asa traseul rutier este sufocat ,urmeaza sa se blocheze de tot ,pentru ca va creste numarul de masini in urma opririi circulatiei trenurilor! Bravo asa trebuie sa se faca ceva in tara lucrurilor facute bine!!!
Minunat cadou de Crăciun!
Cred că exact acum, iarna și de sărbători vor munci!
Cred că nu la Caracal s-a răsturnat carul….
la ce ora pleaca primul autocar din gara oradea spre cluj napoca