Potrivit unui comunicat al CFR SA, contractul are o valoare de 2,41 miliarde de lei și prevede elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru lotul 4 Aleșd – Frontieră.
[eadvert]
Contractul a fost semnat cu asocierea Webuild SPA – Impresa Pizzarotti & C SPA – Salcef SPA Cluj Napoca-Episcopia Bihor Lot 4.
Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km) are ca obiectiv creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.
„Am semnat astăzi contractul pentru electrificarea și modernizarea secțiunii Aleșd – Frontieră, lotul 4 al tronsonului Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, secțiunea de graniță, în lungime de cca 47 de km, care va fi dublată cu linie nouă pe 18 km, un avantaj din punct de vedere al creșterii eficienței activității de operare a traficului feroviar la frontiera nord-vestică, o zonă de importanță economică, întrucât va deveni a doua poartă feroviară pentru traficul de marfă la Frontiera Ungară și o perspectivă internațională modernă pentru transportul de călători”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Asocierea va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea de 46,74 km, lucrări civile în stațiile Tileagd, Oradea Est, Oradea și Episcopia Bihor, halta de mișcare Oșorhei, 4 puncte de oprire – Țețchea, Telechiu, Săbolciu și Săcădat -, modernizarea lucrărilor de artă – 9 poduri și 17 podețe, reabilitarea a 6 pasaje inferioare, 2 pasaje inferioare noi, la Tileagd și Oradea, sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS pe întregul traseu, inclusiv dublarea liniei pe 18 km.
De asemenea, în cadrul lucrărilor sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară: 7 pasarele pietonale în stațiile CF Tileagd, Episcopia Bihor, Hm Oșorhei și în punctele de oprire Țețchea, Telechiu, Săbolciu și Săcădat, clădire nouă de călători în stația Oradea Est, reabilitarea pasajului pietonal subteran din stația Oradea, panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 20,515 km, clădire nouă de mentenanță în stația Oradea, centru de electrificare în stația Oradea, rampe de încărcare-descărcare în stațiile Tileagd, Episcopia Bihor și în Hm Oșorhei și substație de tracțiune nouă în zona stației Oradea.
Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.
Trimite articolul
XDe 50 de ani aud că se electrifică și se dublează linia Oradea -Cluj . Sper că în viața mea se va realiza