„Am terminat Master in Human-Computer Interaction, o materie emergentă ce prevede cercetarea metodelor de îmbunătățire a interacțiunii dintre om și tehnologie. Lucrarea mea de Master a prevăzut cercetarea unei metode de încurajare a comportamentelor sănătoase (în acest caz, încurajarea de consum a alimentelor sănătoase) folosind tehnologia emergentă computer vision (un subtip de inteligență artificială)… Astăzi (ieri n.r) am aflat că am obținut cel mai ridicat grad de absolvire al masteratului – summa cum laude, distinction, nota 10. Tot ce vreau acum e să mulțumesc familiei mele pentru toata susținerea, încrederea și iubirea ce mi-au acordat-o de-a lungul anilor academici pentru că fără ei nu aș fi ajuns până aici. Abia aștept ziua în care vom putea sărbatori împreună”, a spus Cezara Hulber.
Summa cum laude este un titlu onorific folosit de instituțiile de învățământ pentru a specifica că o diplomă a fost obținută „cu cea mai mare distincție”. Summa cum laude este cea mai înaltă distincție dintre trei tipuri de onoruri latine utilizate în mod obișnuit recunoscute în Statele Unite. Celelalte două sunt numite magna cum laude și cum laude, reprezentând grade obținute „cu deosebită distincție”, respectiv „cu distincție”.
[eadvert]
Liniile directoare conform cărora studenții ating fiecare nivel de onoare academică diferă de la instituție la instituție. Fiecare universitate sau colegiu are propriile așteptări pentru fiecare program, iar unele instituții de învățământ superior nu acordă deloc onoruri latine. Alții, cum ar fi Universitatea Stanford, au un set separat de distincții non-latine, care sunt de obicei văzute ca aproximativ echivalente cu titlurile tradiționale latine.
Criteriile pentru onoare pot include media punctelor, rangul clasei, orele parcurse și recomandările de onoare de la un departament academic.
Cezara e unul dintre studenții de la University of Birmingham care a folosit perioada pandemiei pentru a se pregăti mai bine. Iar rezultatul a fost uimitor. „Sunt bucuroasă de rezultatul obținut, însă mă simt oarecum reținută, timidă deoarece foarte mulți studenți din această generație 2020 au reușit să atingă acest grad înalt. Posibil datorită contextului global ce ne-a lăsat să lucrăm de acasă la teza de master. Aș putea spune că nu mă simt deloc specială. Dar de asemenea, aș putea spune că am avut parte de colegi de master de o brilianță incredibilă, deci procentajul mare de studenți absolvenți cu «summa cum laude» (sau distinction, aici, în UK) poate fi darotat University of Birmingham, o instituție care este alături studenților la fiecare pas. Au fost foarte transparenți cu noi în privința situației generate de COVID-19, s-a discutat și despre cum pandemia ne va afecta studiile, ne-au oferit foarte mult ajutor ca să reușim să terminăm cu bine, au organizat evenimente virtuale ca noi studenții să putem discuta idei, să ne putem ajuta unul pe altul”, explică Cezara Hulber.
Planuri
Drumul spre cele mai înalte onoruri academice a început pentru Cezara Hulber prin clasa a XI-a, sau probabil mult mai devreme. Cezara ne spunea că în clasa a XI-a a participat la un târg de facultăți organizat de Edmundo, organizație non-profit ce îndrumă elevii pentru a aplica pentru facultate. Și-a dorit inițial să aplice pentru o facultate din Danemarca, apoi din Olanda. Și-a dorit să studieze istorie, apoi web development. În urmă cu 5 ani a decis să aplice în Marea Britanie în domeniul Web Science & Graphic Design.
A avut parte de serviciile unui consilier, și-a scris eseul personal, și-a luat examenul ECDL și certificatul de Cambridge Advanced Exam. A aplicat pe o platformă UCAS.„Aplicantul poate să își aleagă până la 5 opțiuni. Eu am aplicat la 3 universități diferite, și la 5 cursuri diferite, dintre care două se aflau la University of Greenwich, facultatea aleasă de mine”, spunea Cezara Hulber.
A primit doua oferte din Greenwich. A fost foarte fericită. Pe urmă, a primit o ofertă de la University of Southampton și două de la University of Worcester.
„Am ales University of Greenwich datorită importanței cu care tratează studentul. Satisfacția studentului este votată pozitiv, în comparatie cu celelalte două universități la care am aplicat, iar cursul meu (Digital Media Technologies) prezintă un viitor sigur, 90% dintre absolvenți găsindu-și de lucru în domeniu încă din primele 6 luni după absolvire”, ne povestea Cezara Hulber. Orădeanca a plecat în UK având mari așteptări în ceea ce privește sistemul britanic de învățământ, un sistem în care practica are o pondere de 90% în evaluarea studentului. Așteptările tinerei țineau de un mediu educațional modern, dotări corespunzătoare, de o comunitate diversă și caldă. Dorința Cezarei era ca în Uk să cunoască studenți din întreaga lume, percepând multiculturalismul ca o sursă de educație. Acestea erau planurile Cezarei, chiar dacă știa că sunt peste 1000 de studenți români în Greenwich University .
„Mulți dintre colegii mei de curs au fost cetățeni chinezi veniți pentru prima dată în UK, iar bariera lingvistică a fost o provocare și o oportunitate; am învățat să comunic cu oamenii, deși limba era un obstacol, am obținut perspective noi, și am fost mereu supusă unui test de colaborare (sau teamwork). De aceea îmi este greu să nu fiu modestă când consider că această performanță a fost posibilă datorită unor provocări ce mi-au testat abilitățile de gândire critică, de colaborare, de comunicare și de creativitate”, explică Cezara Hulber. Planurile tinerei țin de domeniul pe care l-a studiat. „Doresc să continui să cercetez factorii umani în contextul tehnologic și digital, întâi lucrând în industrie și, mai târziu în viață, ca doctorand”, spune Cezara Hulber.
Universitatea din Birmingham este o universitate publică de cercetare; este situată în Edgbaston, Birmingham, Regatul Unit. Universitatea a primit statutul său regal în anul 1900 ca succesor al Queen’s College. A fost înființată în anul 1825 ca Școala de Medicină și Chirurgie din Birmingham și Mason Science College din Birmingham.Este membru fondator atât al grupului Russell al universităților britanice de cercetare, cât și al rețelei internaționale de universități de cercetare, Universitas 21.Universitatea din Birmingham a fost clasată în pe locul în UK și 79 în lume în QS World Rankings University în anul 2019. În anul 2013, în anul 2014, Universitatea a fost numită “Universitatea Anului”, în cadrul premiilor pentru Învățământul Superior din Times.11 laureați ai Premiului Nobel, premierul Neville Chamberlain, compozitorul britanic Sir Edward Elgar se află printre absolvenți.
Citiți principiile noastre de moderare aici!