O variantă este Ghișeul online (plăți) de pe site-ul Primăriei (oradea.ro), opțiunea disponibilă strict utilizatorilor înregistrați. Cererile pot fi transmise și pe email, către primarie@oradea.ro, persoanejuridice@oradea.ro, persoanefizice@oradea.ro, iar transmiterea certificatelor de atestare fiscală se face pe adresa de email de contact a contribuabilului, sub forma unui fișier PDF cu semnătură electronică.
Certificatul fiscal în format electronic poate fi prezentat oricări entități sau persoane interesate având aceeași valoare legală pe care o au certificatele emise pe hârtie – semnate, ștampilate și cu apostila Primăriei Municipiului Oradea.
Modelul cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscală și informații privind documentele justificative le găsiți accesând următorul link: http://www.oradea.ro/taxe-si-impozite-locale/certificatul-de-atestare-fiscala.
Valabilitatea certificatului de atestare fiscală se emite în termen de două zile lucrătoare de la data solicitării şi este valabil 30 de zile de la data emiterii.
Obligatoriu la tranzacții
Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor şi a mijloacelor de transport, proprietarii bunurilor ce se înstrăinează trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să se ateste achitarea tuturor obligaţiilor de plată datorate bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează.
Pentru bunul ce se înstrăinează, proprietarul bunului trebuie să achite impozitul datorat pentru tot anul în care se înstrăinează bunul. Înstrăinarea este nulă de drept în cazul în care nu se solicită certificat sau dacă în certificatul emis se înregistrează datorii fiscale la momentul eliberării/vânzării, transmite Primăria Oradea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!