Conform Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), cererile de plată a ajutorului pentru cantitățile de motorină achiziționate și utilizate în agricultură, aferente trimestrului III al anului 2015, se depun până la finele lunii octombrie 2015.
Beneficiarii pentru care a fost emis acordul prealabil de finanțare pentru 2015 depun cererile de solicitare a ajutorului de stat însoțite de o situație centralizatoare privind cantitățile de motorină achiziționate și utilizate în trimestrul respectiv, precum și documentele prevăzute de Ordinul MADR nr. 1777 /2015.
Pentru sectorul vegetal, cererile de plată se depun însoțite situația suprafeţelor şi a structurii culturilor pentru care solicită ajutorul de stat şi/sau producţia de ciuperci estimată, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, al cărei model este prevăzut în anexa nr.8 din ordin, documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz, situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9 din ordin. Este necesară şi o copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor, adeverință în original de la Registrul agricol, cu suprafețele aflate în exploatare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare.
Pentru sectorul zootehnic, cererile de plată se depun însoțite de situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, aferentă trimestrului pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor, situația privind calculul efectivului rulat/efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar şi vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, copie de pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente, copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare.
Pentru sectorul înbunătățiri funciare, cererile de plată se depun însoțite situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru irigații, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor, situaţia centralizatoare a cantităţilor de apă pentru irigaţii, copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către beneficiar, situaţia suprafeţelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care se solicită ajutorul de stat.
„Beneficiarii au obligația să utilizeze cantitățile de motorină achiziționate cu acciza redusă strict în scopul destinat conform prevederilor legale. De asemenea, au obligația să notifice în scris, în termen de 10 zile lucrătoare, orice modificare a structurii de culturi -în cazul în care cantitatea de motorină per ha este diferențiată, și a suprafeței totale, modificarea efectivului de animale/pasări/familii de albine/viermi de mătase sau a cantității de apă ori cazurile excepționale apărute ca urmare a efectelor unor circumstanțe naturale pentru care s-a solicitat determinarea și acordarea ajutorului de stat”, a precizat Florian Pavel, directorul Centrului Judeţean al APIA Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!