Este pentru prima dată când cererea unică de plată va putea fi semnată în acest mod. Campania de depunere a documentelor pentru obținerea subvențiilor se va derula în perioada 1 martie – 15 mai 2022. Fermierii vor putea însă să depună cererile până la 1 iunie, dar vor fi sancționați cu 1 la sută din valoarea subvenției pentru fiecare zi de întârziere. Plata avansului la subvențiile agricole datorate fermierilor, pentru acest an, va începe pe data de 16 octombrie 2022.
[eadvert]
„Noutatea anului, pe lângă aceste cereri unice care se vor depune în perioada pe care am spus-o, 1 martie – 15 mai, vom implementa de anul acesta și semnătura electronică pentru că-n această perioadă, pe tot parcursul anului 2021, și acum, la Aparatul Central, pentru că noi am fost primii care am implementat semnătura electronică, am implementat-o cumva și-n jos, să spun așa, către centrele județene, respectiv centrele locale, astfel încât o s-o introducem cumva și semnătura electronică a cererii unice de plată. Nu știu, sunt mulți, puțini fermieri, dar anul trecut au fost solicitări, pe care nu le-am putut onora pentru că, nu neapărat că nu putea fermierul semna, dar un document dacă e semnat electronic, trebuie să fie semnat cap-coadă, de la întocmire până la primire, toate semnate la fel, adică să nu fie o semnătură și olograf, și semnătură electronică. Tot fluxul să fie semnat electronic. De ce? Pentru că-n momentul în care ai un document semnat electronic, el, undeva, trebuie să fie păstrat în calculator, să-i spun așa, pentru că pe fiecare semnătură pe care tu ai pus un simplu click, vei vedea dacă semnătura e validă și o poți verifica dacă e semnătura validă și este eligibilă, astfel încât să nu se producă niciun fel de derapaje, pentru că, odată o cerere semnată, e bună semnată și poate intra la plată. În momentul în care vom încheia și cu siguranță începând cu data de 1 martie va fi implementat și acest lucru, toate cererile acestea de plată pe care noi le vom încheia în data de 15 mai, pe urmă, până la sfârșitul lunii septembrie, aceste cereri să fie semnate, fie electronic, fie olograf de către fiecare fermier, astfel încât până la începerea plății avansului care va fi pe 16 octombrie, aceste cereri să fie introduse în sistem, să fie semnate și să fie pregătite pentru a putea intra la plată. Pe urmă, își urmează tot fluxul de plăți, fie că sunt plăți în avans sau plată finală”, spun reprezentanţii APIA.
Citiți principiile noastre de moderare aici!