Este inginer, blogger, trainer, dar înainte de toate voluntar implicat în comunitatea sa, cercetaş dedicat trup şi suflet ideii că lumea poate fi schimbată într-una mai bună.
Au trebuit să vorbească despre standardele înalte pe care le aplică în viaţa profesională sau despre determinarea care îi conduce spre succes, fie că vorbim despre curajul noilor începuturi sau despre dorinţă constantă de a fi cel mai bun. Campania Renault, care a decis să caute printre români 100 de ambasadori ai valorilor olimpice, a fost menită să scoată în faţă oameni obiţnuiţi care trăiesc după valori înalte. Un bihorean a reuşit. Este vorba de Bogdan Pater. Pe cât de fericit a fost să afle ca e ambasador al valorilor oliompice, pe atât de surprins s-a declarat de faptul că a fost desemnat apoi speaker al unui eveneniment în cadrul căruia trebuia să vorbească după Alin Moldoveanu şi Andrea Esca.
A vorbit despre cercetăşie ca şi cultură a păcii, o cultură deschisă indiferent de sex, religie, ori etnie, cu 40 milioane de membri în 219 ţări. Bogdan Pater spune că atât cercetăşia, cât şi olimpiada sunt forţe sociale care transmit valori sociale ca: lucrul în echipă, implicarea în comunitsate, acceptarea şi înţelegerea celor din jur. Bogdan a vobit despre instrumentele de care cercetăşia dispune pentru a forma leaderi şi a exemplificat cu oameni de prim-plan. Cercetaşi au fost: preşedintele Franţei- Jacque Chirac, boxerul Mohamed Ali, Bill Gattes- Microsoft, astronautul Neil Armstrong, Sir Paul Mc Cartney- The Beatles.
Metodă de educaţie
„Nu ştiu criteriile organizatorilor după care am fost desemnaţi ambasadori ai valorilor olimpice. A fost o competiţie pe o platformă online, acolo unde lumea se înscria şi povestea de ce crede că e un bun ambasador al valorilor olimpice.
Eu m-am înscris cu povestea «de cercetaş». Am intenţionat să scot în faţă cercetăşia ca metoda de educaţie non-formală. Şi am fost ales.
Au fost astfel răsplătiți oameni simpli care promovează valorile olimpice în viaţa de zi cu zi:excelenţă, profesionalism şi fair play.
Nu mă aşteptam să fiu ales, dar speram pentru cercetăşie, ştiam că ar fi o recunoaştere importantă dar şi meritată”, spune Bogdan Pater.
Renault România, sponsor principal al Comitetului Olimpic şi Sportiv Român la Jocurile Olimpice de la Londra, dar şi pentru Rio, a căutat 100 de ambasadori ai valorilor olimpice.
Pentru că spiritul olimpic nu se regăseşte numai pe terenul de sport, ci şi în afara lui, compania ţi-a dorit să transmita valorile olimpice şi oamenilor obişnuiţi. Cei 100 de ambasadori au avut ocazia de a-i cunoaşte personal pe sportivii care au reprezentat România la Londra, în cadrul Galei de Premiere. Fie ca este vorba despre standardele înalte pe care le aplică în viata profesională sau despre determinarea care îi conduce spre succes, fie că vorbim despre curajul noilor începuturi sau despre dorinta constanta de a fi cel mai bun.
Citiți principiile noastre de moderare aici!