Bărbatul de 40 de ani care se afla la manșa planorului era Marius Oniță, un pilot cu experiență, care posta frecvent filmulețe pe canalul de YouTube în timp ce se afla în aer. Cu toate acestea, pilotul și-a pierdut viața imediat după prăbușire.
[eadvert]
Într-un singur minut
Începutul raportului prezintă istoricul accidentului, precizând că aeronava marca Discus a decolat de la aerodromul Ineu în jurul orei 17:34. În perioada 17:34-17:40, planorul s-a aflat în remorcajul aeronavei D-EAHL, urmând ca planorul să efectueze un zbor în zona aeroportului LROD-Oradea. Însă, un minut a fost suficient pentru ca finalul tragic să nu poată fi ocolit.
„La ora 19:02 planorul D-9095 a raportat TWR Oradea (n.r. turnul de control Oradea) despre faptul că a inițiat procedura de aterizare la aerodromul Ineu. La ora 19:03, administratorul terenului de zbor Ineu a informat telefonic TWR Oradea despre prăbușirea planorului înmatriculat D-9095, informații transmise mai departe ISU Bihor care a intervenit la fața locului și a declarat pilotul decedat. În urma accidentului, planorul înmatriculat D-9095 a fost distrus”, se arată în raportul preliminar.
Totodată, în raport este precizat și faptul că Oniță avea licență de pilot Aeronave Ultraușoare Motorizate valabil, precum și certificat medical valabil.
Planorul a fost fabricat în 1995, înmatriculat în Germania, având proprietar privat.
Investigații la fața locului
AIAS precizează în document că la fața locului a fost mobilizată o comisie de investigare care a efectuat mai multe activități: investigația inițială la locul evenimentului, înregistrări video și fotografii ale aeronavei și ale locului evenimentului, colectarea informațiilor preliminare, colectarea documentelor necesare privind pilotul și aeronava, precum și înregistrarea declarațiilor.
Împrejurările în care s-a produs accidentul încă nu se știu, însă mai multe elemente constructive ale planorului sunt cercetate în instituții autorizate, urmând să fie întocmit raportul final.
„Investigația acestui accident este în curs de desfășurare. În prezent, elemente constructive ale planorului se află într-un centru autorizat în vederea efectuării unor teste și expertize. După primirea rezultatelor, acestea, împreună cu informațiile colectate pe parcursul investigației, vor fi verificate și analizate, în vederea redactării raportului final”, se mai arată în document.
Citiți principiile noastre de moderare aici!