Direcția Regională Drumuri și Poduri Timișoara împreună cu reprezentanții CNAIR a depus în această dimineață, la Consiliul Județean Bihor și la Consiliul Județean Arad documentația necesară obținerii certificatului de urbanism în vederea demarării procedurilor pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție a Drumului Expres Arad – Oradea. CJ Bihor transmite că se dorește ca până la finalul anului să fie urcat pe SICAP anunțul de participare pentru licitație.
La Oradea, reprezentanții CNAIR s-au întâlnit cu prefectul Ioan Mihaiu, cu președintele CJ Bihor, Pasztor Sandor și vicepreședintele Ioan Mang, cu viceprimarul de Oradea, Florin Birta și alți opt primari din județul Bihor.
Valoarea estimată a investiţiei este de 1,35 miliarde de euro, transmite CNAIR. Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).
Reamintim că Drumul Expres Arad – Oradea face parte din ruta Carpathia ce ar urma să lege estul Europei de la nord la sud, pornind de la Marea Baltică cu destinația Marea Neagră, respectiv Marea Mediterană, în Grecia. Polonia este promotorul acestui proect, dorit pentru a interconecta mult mai bine infrastructura din țările baltice cu Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria și Grecia.
Trei și două benzi pe sens
Drumul expres va avea 134,6 kilometri și va avea următorele profile de circulație:
– profil autostradă cu 3 benzi de circulație pe sens: 14,640 km, între Autostrada Transilvania A3 – Șoseaua Borșului – Centura Oradea;
– profil drum expres cu două benzi pe sens (fără benzi de refugiu): 76,460 km Oradea – Chișineu Criș;
– profil autostradă cu două benzi de circulație pe sens: 43,528 km Chișineu Criș – Arad;
– drum de legatură DC71 (două benzi): 4,490 km;
– drum de legatură DJ 797 (două benzi): 3,550 km;
– drum de legatură – Ocolire Chișineu Criș: 4,950 km;
– drum de legatură DJ 792 C (două benzi): 3,250 km;
– drum de legatură DJ 709 B (patru benzi): 4,700 km.
Lăţimea platformei pentru drumul expres este de 22 de metri, pentru profilul de autostradă cu 3 benzi pe sens este de 33,50 m, iar pentru profilul de autostradă cu 2 benzi pe sens de 26 m.
Lăţimea platformei pentru drumurile de legătură cu 2 benzi: 10,00 m;
Pe traseu sunt 66 de poduri, pasaje, viaducte și 12 noduri rutiere.
SF încă din 2008!
Iată stadiul actual al proiectului, conform datelor făcute publice de către Compania Națională:
– Studiul de fezabilitate a obținut avizul Ministerului Transporturilor nr 16/18 din 25.02.2008 și al Consiliului Interministerial nr 7 din 04.03.2008, conform HG nr.696/2.07.2008.
– Trebuie obținut Acordul de Mediu
– Trebuie pregătită documentația pentru achziția publică privind proiectarea și execuția.
Citiți principiile noastre de moderare aici!