După semnale contradictorii, ba că centurile ocolitoare de la Aleşd şi Beiuş se fac, ba că una se face şi alta mai aşteaptă, iată că joi preşedintele Consiului Judeţean s-a învrednicit să transmită un comunicat de presă scris într-un ton optimist. Cornel Popa, cel care a câştigat şefia CJ promiţând lucruri pe care predecesorul său Ţîrle nu le-a reuşit, a avut şi încă mai are emoţii pentru mai multe proiecte importante ale judeţului: pista Aeroporului, mutarea Muzeului Ţării Crişurilor, parcurile industriale din judeţ, halele de frig pentru produsele agricole ale producătorilor locali. Acestea sunt proiecte pe care şeful de la Consiliu şi le-a asumat în campania electorală, precum parcurile industriale, iar pe altele le-a moştenit, vezi cazul Aeroportului şi al Muzeului.
Iată, aşadar, comunicatul sosit joi pe adresa redacţiei, semnat de Cornel Popa:
„În această săptămână (23-24 aprilie 2013), s-au aflat la Bucureşti reprezentanţii Comisiei Europene pentru a decide soarta finanţării centurilor ocolitoare ale oraşelor Aleşd, Beiuş şi Ştei.
Variantele ocolitoare Aleşd Nord şi Aleşd Sud au fost acceptate, fără nicio obiecţiune.
Varanta ocolitoare Ştei (Beiuş-Ştei-Vaşcău) a primit acordul de principiu, cu menţiunea că reprezentanţii JASPERS (firma de audit contractată de C.E.) trebuie să analizeze Studiul de fezabilitate, până la finalul lunii mai.
Vă reamintim că, în urmă cu o lună, varianta Aleşd trecuse de analiza preliminară, dar varianta Beiuş-Ştei-Vaşcău fusese respinsă din lipsa unei susţineri serioase. Aflând despre această situaţie, am pregătit o Notă de fundamentare care să îi ajute pe cei de la CNADR să susţină cu argumente pertinente necesitatea şi utilitatea acestei variante pentru întreaga Ţară a Beiuşului”.
Proiecte costisitoare
Deşi cele două variante ocolitoare de pe DN 1 şi DN 76 vor beneficia de finanţare europeană, totuşi, partea de cofinanţare a Ministerului Transporturilor este de 29%, un procent deloc neglijabil, mai ales dacă îl raportăm la costul acestor proiecte. E vorba despre 382 milioane lei noi+TVA – cazul proiectului lung de 21 kilometri, ce ocoleşte Beiuş, Ştei şi Vaşcău. 111,47 milioane de lei+TVA costă Centura Aleşd Nord, ce leagă DN 1 de DN 1H, între localităţile Peştiş şi Tinăud, iar Centura Aleşd Sud, ce costă 133,2 milioane de lei noi, va ocoli Aleşdul între localităţile Tinăud – Aştileu – Chistag – Ţeţchea şi va ajunge din nou în DN 1, după Lugaşu de Jos, după ce în prealabil va traversa acumularea de apă de la Lugaş! Tot proiectul de la Aleşd măsoară 13 kilometri.
Citiți principiile noastre de moderare aici!