La primăvară ar trebui să înceapă lucrările la încă un tronson al Şoselei de Centura, anunţă primarul Ilie Bolojan. Este vorba despre tronsonul care ar scoate Centura din zona Metro – CET II direct în afara oraşului, la ieşirea spre Cluj-Napoca. Azi, Centura Oradiei se termină la extremitarea sa estică în Calea Clujului. Tronsonul nou va avea o lungime de 1,7 kilometri şi include şi un pasaj peste calea ferată, lung de 600 de metri.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a demarat deja licitaţia pentru această investiţie şi s-au depus deja trei oferte. Costul estimat de proiectanţi este de circa 7 milioane de euro, dar suma ar putea scădea la licitaţie. „Până la sfârşitul lunii ianuarie Compania va desemna cîştigătorul acestei lucrări. Dacă nu sunt contestaţii, din primăvară ar trebui să înceapă lucrările”, ne-a declarat Bolojan, miercuri.
Acest tronson al Centurii Oradea aşteaptă să fie făcut de ani de zile, după ce a fost pus la sertar de toate guvernele care s-au perindat în ultimii ani.
Un viitor tronson al Centurii Oradiei este în curs de licitaţie. S-au depus deja trei oferte la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, anunţă primarul Ilie Bolojan. Alte investiţii de pe Centura nu sunt, însă, atât de avansate.
Potrivit primarului, în decurs de o săptămână, proiectantul ar trebui să definitiveze o soluţie tehnică pentru vechiul Pod Densuşianu, precum şi pentru lărginea la patru benzi a străzii Matei Corvin, sub pasajul suprateran peste care trece calea ferată.
De asemenea, sunt depuse la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest (ADRNV) proiectele celor două mari pasaje denivelate de-a lungul Centurii, de la intersecţiile cu DN 79 Oradea – Arad şi DN 76 Oradea – Deva. Acolo aşteaptă, însă. „Din păcate, ADRNV nu are contractate serviciile de expertiză. Va dura probabil două luni de zile până când ADRNV va finaliza procedurile birocratice. Acolo e o problemă de timp”, transmite primarul, în condiţiile în care cele două investiţii, de câte 5 milioane de euro fiecare, au primit deja finanţare europeană, prin Programul Operaţional Regional.
Două mai mici
Mai sunt încă două proiecte dorite de municipalitate pe Centura. E vorba despre două pasaje de-a latul Centurii, ce ar face legătura cu dezvoltările imobiliare de dincolo de şoseaua ocolitoare. Aceste pasaje s-ar face la intersecţia cu străzile Nojoridului (Apateului), respectiv Ciheului, unul dintre ele fiind gândit şi în perspectiva dezvoltării unui al doilea parc industrial orădean în zonă. Aici e problemă cu finanţarea, deoarece încă nu bătut în cuie cât va finanţa Ministerul Transporturilor, prin CNADNR şi cât Primăria. „Trebuie să luăm o decizie pentru finanţare”, declară edilul-şef.
Conform unor hotărâri adoptate de Consiliul Local Oradea în luna decembrie, pentru cele două pasaje finanţarea s-ar împărţi astfel. La pasajul perpendicular cu strada Ciheiulu 4,25 milioane de euro ar suporta CNADNR, iar 3,9 milioane de euro Primăria. La cel cu strada Nojoridului 3,7 milioane de euro s-ar pune la bătaie de la Guvern, iar 3,1 milioane euro de la bugetul local. Oradea ar finanţa benzile de accelerare-decelerare, legăturile şi intersecţiile cu străzile din jur, iluminatul public şi reţeaua de canalizare pluvială şi spaţiile verzi din proximitate.
E oficial: vor fi doua pasaje peste Centura Oradea!
Citiți principiile noastre de moderare aici!