Cu unanimitate de voturi a trecut joi, de plenul deliberativului local, proiectul de hotărâre referitor la înțelegerea tripartitită între primăriile din Sântandrei și Oradea respectiv Zona Metropolitană Oradea(ZMO).
[eadvert]
Protocolul prevede că administrația comunei va preda ZMO studiul de fezabilitate al investiției, va întocmi caietul de sarcini și se va ocupa de birocrația necesară autorizării lucării.
Înaintea ședinței de Consiliu local, primarul Ilie Bolojan a prezentat proiectul – drumul este propus la două benzi, cu o lungime de aproximativ 5 km, traseul său ocolește localitatea pe partea dinspre Criș, având acces la nodul rutier important din spatele gării din Ioșia. „Practic acest drum va veni în ajutorul celor care vin dinspre Giriș, Palota, Sânnicolau Român, Toboliu, să ocolească localitatea Sântandrei, să evite ambuteiajele care sunt în prezent acolo și să se urce direct pe legătura cu autostrada sau să meargă către Arad pe drumul expres, pentru că acolo va fi un nod rutier, sau să treacă pe dedesubt și să intre direct în Oradea pe drumul care este amenajat în prezent”, a spus primarul.
Valoarea lucrării e estimată la 2 milioane euro plus TVA, edilul spune că scopul ar fi demararea lucrării anul viitor, pe fonduri europene. Proiectul vorbește de montarea de parapeți de protecție pe partea cu casele dar și de acostamente de consolidare.
O simplă vizită în teren arată că șoseaua de centură va fi sursă de poluare pentru cartierul de case din comună, care avansează spre Criș. De cealaltă parte a traseului drumului, în imediata vecinătate, se află lunca Crișului, o zonă verde cu mare potențial de amenajare pentru recreere și divertisment. „Plaja” de pe Criș este căutată și acum de familiile orădene dornice de plajă sau de ieșire în natură. Asta în ciuda faptului că administrația comunei a tolerat amenajarea unei adevărate halde de gunoi pe taluz, deasupra luncii.
Alternativă posibilă
O alternativă evidentă pentru șoseaua ocolitoare a comunei este mutarea traseului pe malul opus al Crișului, unde terenul e liber din punct de vedere urbanistic și e năpădit de bălării.
Primarul Bolojan susține proiectul centurii pe amplasamentul avansat către ZMO de colegul săi liberal de la primăria comunei, insistând că drumul va delimita zona de locuit de o lizieră verde din zona Crișului pe care Oradea o are în proiect, împreună cu Ministerul Mediului.
Mai mult, întrebat despre caracterul erodabil a terenului extrem de nisipos, primarul a mai spus că „plantarea lizierei va consolida zona respectivă”.
Trimite articolul
XTam-tam Tarzan.
-
Ars Poetica
de Adriana Tot-o-rana (redactoreasa la fabrica de minciuni “Dihoreanul”)Uite-mi vine iarasi cheful,
Sa fac iarasi pe poetul,
Care mustra cu-al sau glas,
Pe cei fara de obraz.Unul e patron de ziar,
Altul mare gazetar,
Jurnalisti de doi creveti,
Le pasa de coconeti.Sa va fie mult rusine,
Chichirilai, ciucashi, jivine,
Pentru tot ce ati facut,
Pe romani cum i-ati fu..rat.Un ziar plin de minciuni,
Defaimari si poticniri,
Jurnalisti de pe campie,
Ce scriu basme ca sa fie.
Autorul nu are nici o treaba in privința subiectului. Auzi drumul e sursa de poluare și zgomot, dar când merge cu 30 la ora ii place?. Și 2 pe malul celălalt al crisului sunt doar bălți și bazine decantoare pe unde vrea sa treacă cu drumul? O mai bagă apoi aia cu spațiul verde. Nebunilor ganditiva cum arată parcul Salca și toată zona aceea pe vremea lui Filip?
-
Mai bine te-ai gandi tu putin ca nu esti in stare sa scrii doua propozitii corect si coerent !
Cine cunoaste zona, stie ca drumul se termina exact unde trebuie ,sa ajute firmele Madrugada care costruieste masiv in zona , Vernicolor si Nutrientul
-
Si cine nu stie?!?!? daca ai ceva de spus spune…asa bagatori de seama care vosrbes sa se afle in treaba e plina tara
-
Deci, mai bune sa meargă toate camioanele prin centrul comunei, ca atat va duce pe voi capul. Pana o sa rămâneți blocați complet în ambuteiaje…
In 2020 discutam de centura Santandrei pe baza unui PUZ din 2006 :))