Consiliul Județean Bihor a ales traseul viitoarei șosele de centură care va ocoli comuna Sânmartin.
„După studiile prealabile, am avut de optat între două variante, ambele au fost analizate și din toate datele s-a tras concluzia că cea mai bună variantă este cea lungă, cea care ocolește și localitatea Băile Felix”, a declarat marți președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.
Șoseaua de centură va avea două benzi, cu o lățime de 3,5 metri pe bandă, și o lungime de 5,7 kilometri. Drumul va porni de la girația de pe strada Iancu de Hunedoara, unde e propus un pasaj suprateran care se termină în două girații, astfel că cei care vin dinspre Cluj să poată ieși direct spre Felix sau să vină spre Oradea.
[eadvert]
„Șoseaua pleacă paralel cu calea ferată care leagă Oradea de Băile Felix, la o distanță de 100 metri față de calea ferată. Pe urmă se ajunge la drumul de acces comunal înspre Băile 1 Mai. Aici soluția este un pasaj suprateran, atât peste drumul comunal cât și peste calea ferată. Acest pasaj se continuă între localitatea Haieu și un pâlc de pădure din dreptul localității Băile Felix”, a precizat Bolojan.
Aici drumul se va suprapune peste unul dintre drumurile comunei Sânmartin și va traversa o zonă rezidențială, pe o lungime de aproximativ 480 de metri.
„Aici viteza de deplasare va fi 50 de kilometri pe oră. Am fost forțați să trecem printr-un cartier, la fel ca în Aleșd, dar fără să demolăm case”, a subliniat președintele CJ Bihor.
Șoseaua de centură se va termina în zona intersecției dintre drumul comunal care merge spre Cordău și drumul principal, aici urmând să se realizeze un sens giratoriu din care pleacă drumul spre Cordău.
Piste de biciclete
De-a lungul acestei centuri propuse este și o pistă de biciclete, pe partea dinspre localități. Pista va veni de la Peța, va trece cu un pasaj subteran pe sub centură, după care va urmări traseul drumului și punctul final va fi Băile Felix. Pista va avea doi metri lățime. Pentru a asigura conectarea dintre DN76 și această centură, este prevăzută, în dreptul girației de la intrarea în Sânmartin, în zona blocurilor ANL, un drum de legătură de 900 de metri lungime.
„În dreptul localității Haieu este prevăzută o girație care permite accesul spre această localitate, în așa fel încât cei care vor să meargă spre Oradea sau Beiuș să aibă acces la această centură. În anii următori din această girație este prevăzut un drum nou care să meargă către Betfia”, a anunțat președintele CJ Bihor.
El a anunțat că pentru realizarea centurii ar urma să fie expropriate 21 de hectare de teren, fără ca exproprierile să afecteze construcții. Viteza de deplasare pe șoseaua de centură va fi de 80 de kilometri pe oră. Investiția ar urma să se ridice la aproximativ 44 de milioane de euro, iar durata lucrărilor să fie de 17 luni, din care 3 luni pentru partea de proiectare.
CJ Bihor ar urma să aprobe traseul viitoarei centuri și indicatorii tehnico – economici, în cadrul următoarea ședință. Șoseaua mai trebuie să treacă de auditul de siguranță rutieră realizat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și mai are nevoie de avizul Ministerului Transporturilor. Bolojan speră ca în octombrie CJ Bihor să poată publica documentația pentru proiectare și execuție.
„Spre finalul anului 2023 sperăm că această centură să devină realitate”, a spus președintele CJ Bihor, subliniind că dacă nu se respectă acest termen se va pierde finanțarea europeană.
„Realizarea unor drumuri în zona metropolitană a municipiului Oradea, zona cea mai circulată a județului Bihor, având un număr de peste 24.000 de mașini pe direcțiile principale, în fiecare zi,la 10-15 kilometri de Oradea, este o prioritate pentru Consiliul Județean Bihor”, a subliniat Bolojan.
Trimite articolul
XCa ofranda adusa zeului se vor demola 10 case din Iosia
-
S-a simtit tremurul vocii cand a zis “fara sa demolam case” …
-
Stai ca drumul asta va avea iesire pe strada ce duce in spate la cartierul prima, deci iti dai seama ca nu are nici o iesire, acolo e plin de case vechi si fosta moara Seleus, un obiectiv vechi ce nu poate fi lasat in picioare, totul trebuie distrus, sa ramana doar ce a ctitorit marele betonator. Stai ca urmeaza si demolari cat de curand. Eventualun nou pasaj peste centura ca si esecul cu piata 100, si inca vreo 3 bretele de legatura ca se va aglomera zona. Care lucrare nu a necesitat corectii dupa finalizare? Nici una.
-
Disperati mai sunteti.
Chiar sunt curior cu ce procentaj va obtine mai multe voturi la urmatoarele alegeri Bolojan.
Si sa nu cumva sa renuntati la lozincile cu demolarile si betonul, au functionat de minune pana acum.-
Tu Andrei ai creier? Judeci puti ce face tampitul asta, sau aplauzi orice face? Ti se pare bine ca muta traficul pe Iancu de Hunedoara? Degeaba iti spun tie ca tu nici nu ai fost pe acolo, nici nu stii unde vine zona ce e pe acolo, trotineta ta nu te-o dus pe acolo.
-
pt Andrei.> Ti se pare logic sa faci pasaj in capat Nufaru sa decongestionezi, apoi faci drum nou pe care muti traficul, mai ales cel greu la 500m mai incolo intr-un sens giratoriu, si o strada aproape infundata cu iesiri imposibile printre blocuri. Care e logica ta Andrei? Macar de ar face un bulevard nou, si blocurile noi sa fie construite dea lungul noului drum. Dar Bolojan nu e in staresa faca un cartier nou de la zero, o parte noua a orasului, un cartier adevarat unde sa se faca toate blocurile noi. ce stie Bolo sa faca sa demoleze , sa inghesuie toate blocurile in orasul vechi. Un om vizionar ar extinde orasul, ar face orasul nou. Bine Andreii voteaza-l. Apropo Andrei ai vazut ce fain arata becurile noi pe Cantemir, BEZNA Totala, ca la sate, mai rau.
-
Mari vizionari sunt disperatii astai.
Unde ati fost in ultimii 30 de ani? -
Esti destept ca drop.
-
-
Ce esesc Emil?
-
cornel esti pe langa subiect , drumul porneste din centura Oradea spre Haieu, iti dai si tu cu parerea aiurea fara sa intelegi despre ce este vorba, daca taceai….., era mai bine.
-
-
Demoleaza casa lui Ochi de Peste.
Si hop ne vom trezi ca apoi mai trebuie facut un pasaj peste centura. Avem momentan pasaj in capat Nufaru si noi bagam tot traficul greu si jumate din masini, pe strada Iancu de Hunedoara, zona hotel Transit, si dupa trebuie sa demolam casele din jurul cartierului Prima ca masinile sa aiba o iesire decenta in oras, acolo nu e loc pt traficul de pe noul drum centura Sanmartin. Inca 5 ani va necesita corectii si demolari in zona aia.
-
Daca ii sa spunem adevaru pe centura mai ii nevoie se 3 pasaje, nu inteleg de ce ii asta o chestie negativa?
Ce trist e Bolovanul ca e fara demolari, cum pixul lui nu a putut trasa cumva sa demoleze cateva pensiuni? pixul eficientei
of, iar se închide în sens???!!!! :(((( mutăm nebunia cu doar 200 m.. parerea mea.
-
Pai cu sensul acolo se rezolva, un nou pasaj, si casele de langa cartierul Prima vor fi demolate sa poata iesi masinile direct spre Lotus. Oricum si strada Seleusului e demult pusa pe lista de demolari. Unde credeti ca va iesi traficul de Iancu de Hunedoara? Doar nu pe straduta din spate pe Bumbacului pe langa blocuri. Nu va fi direct spre Seleuslui, cu demolari, Moara Seleus( istori0, demolata, case demolate. Bani tocati pt firmele de casa. Si ce rost are asta pana la urma, ca strada spre Felix nu e chiar asa de aglomerata.
iar arata cu degetul din mijloc…
banuiesc ca o fi vreun semna masonic.
Ce înseamnă verbul,, a ocoli”?
Dar tu Andrei numai atata stii sa scoti pe gura? Doi neuroni atat e nevoie sa fii o sluga. Nu prea stii sa aduci argumente. Cand vezi degetul din mijloc a lui Bolojan teciau alte ganduri
sper ca se face ceva si pentru satul nostru, fara sprijinul Cj in vec nu aveau bani sa faca un drum de ocolire. si asa am mare emotii, s ar pute ca primarul de sanmartin sa se razgandeasca.