Avem o Şosea de Centură. Cum procedăm? Oradea are o şosea ocolitoare cu care se poatre mândri. Cu poduri şi pasaje spectaculoase. Cu patru benzi. Mai mult, Centura este iluminată pe tot traseul său. Însă tocmai acest aspect – iluminatul Centurii – este află într-o situaţie cel puţin stânjenitoare. Nu există o firmă care să asigure întreţinerea reţelei de iluminat public de pe Centură, după ce şoseaua a ieşit din garanţia oferită de firma Selina. Astfel se explică de ce defecţiunile nu se mai repară.
De ce, bunăoară, părţi ale Şoselei de Centură rămân în beznă cu lunile. Este chiar cazul unui şir de becuri de lângă pasajul suprateran, recent inaugurat la ieşirea spre Arad. Apoi, există o porţiune rămasă în beznă în dreptul cartierului Europa şi o alta în preajma pasajului transversal de la intersecţia Centurii cu strada Nojoridului. Centura e cufundată în întuneric şi imediat după pasajul de la ieşirea spre Deva, în direcţia Cluj, la sensul giratoriu de la intersecţia cu strada Iancu de Hunedoara, pe malul Peţei.
„Nu pot lucra cu nimeni”
Primăria Oradea plăteşte energia electrică, însă reţeaua de iluminat a Centurii cade în sarcina CNADNR. O sesizare făcută de redactorul JB prin intermediul aplicaţiei pentru smartphone „Oradea City Report” a fost „rezolvată” de municipalitatea orădeană cu următorul răspuns: „Şos. de Centură nu aparţine Mun. Oradea. Am transmis la CNADNR să ia măsuri de remediere a iluminatului care le aparţine”.
Şeful secţiei Oradea de Drumuri şi Poduri a CNADNR, Octavian Balog, se declară depăşit de situaţie şi indică faptul că problema trebuie soluţionată de şefii de la Direcţia Regională Cluj a CNADNR, ce a fost înştiinţată de situaţie. „Această Centură este o stradă în oraş. Ordonanţa 43 nu ne dă voie să executăm lucrări în oraş. Am luat drumul, iar Primăria înţelege că ne-a predat şi iluminatul. Dar noi nu suntem specializaţi. Nu avem contract pentru iluminat. Primăria ne trimite nouă toate reclamaţiile, iar eu le trimit la Cluj. Nu am specialişti, nu pot lucra cu nimeni. Nu am posibilitatea să îl plătesc eu, secţia Oradea. Contractul este la nivelul DRDP Cluj. Nu putem preda Primăriei Şoseaua de Centură, pentru că sunt două pasaje ce trebuie finalizate în acest an (Ciheiului şi Nojoridului – n.red.). Când sunt gata pasajele, Centura vine la Primărie”, afirmă Balog.
Clujul face licitaţie…
Şeful Regionalei Cluj a CNANDR, Eugen Cecan, admite că deocamdată situaţia este blocată. Pus în gardă, Cecan susţine că Regionala pe care o conduce va scoate la licitaţie lucrările de mentenanţă, inclusiv iluminatul, pentru drumurile naţionale şi autostrada din regiunea Nord-Vest. Nu poate să ofere, însă, un termen până la care Regionala se angajează să aibă un contract cu o firmă care să rezolve avariile. Cecan ştie de lipsa de lumină din jurul pasajului de la str. Nojoridului, afirmând că aceasta a fost decuplată din cauza lucrărilor la pasaj. Mai ştie şi că a fost secţionat un cablu de electricitate, la pasajul de la ieşirea spre Arad. Însă nu are habar despre celelalte porţiuni unde e beznă totală pe Centura Oradiei. „O să facem o achiziţie mai mare pentru mentenanţă. Centura Oradea a ieşit din garanţie. Până în septembrie, pe Centura Oradea intervenea o firmă ce lucra în subantrepriză la Selina. La un moment dat, probabil că vom preda Centura Primăriei. Însă, deocamdată rămâne aşa”, anunţă Cecan.
Citiți principiile noastre de moderare aici!