Șoseaua care va ocoli Beiușul urmează să fie prevăzută cu o subtraversare, înainte de intrarea în municipiu, o coborâre spre comuna Finiș și o coborâre în zona viilor. rimăvara anului viitor.
„La solicitarea proprietarilor de terenuri agricole din zonă, în momentul în care se virează dreapta din DN 76, înainte de Beiuș, este prevăzută o subtraversare, astfel încât drumul agricol să fie practicabil. De asemenea, am prevăzut o coborâre către comuna Finiș, care nu a fost prevăzută în proiectul inițial. Practic deplasarea spre Finiș se făcea tot prin Beiuș, aglomerând municipiul. Acum, se va vira dreapta înainte de Beiuș pentru a ajunge la Finiș. O coborâre suplimentară a fost prevăzută și în zona viilor, între Tărcaia și Beiuș, pentru a se putea traversa centura de către locuitorii din Beiuș, care se duc în zona respectivă. Iar în comuna Tărcaia, datorită realizării în anii trecuți a stației de epurare care se suprapune ca amplasament peste centură, traseul a fost deviat în aval de stație”, precizează Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Mai multe terenuri expropriate
Exproprierile suplimentare, necesare în urma modificărilor amintite de președintele CJ, vor fi aprobate în ședința de la sfârșitul lui iunie.
„Toate aceste modificări presupun exproprieri suplimentare. Ne propunem a le finaliza până la sfârșitul lui Iunie. În trei – patru luni sa finalizăm exproprierile, în paralel cu obținerea aprobărilor în comisiile tehnice ale Companiei de Drumuri și Autostrăzi. Imediat după, să demarăm procedura de licitație pentru selectarea unui constructor, având în vedere că proiectul tehnic este finalizat. Obiectivul este ca la primăvară să demarăm lucrările”, a conchis Bolojan. Lucrările la construcția șoselei ar urma să înceapă în primăvara anului viitor.
Prima etapă presupune executarea unui traseu cu o lungime de 7,3 kilometri care se va desprinde din DN76 (E79) la kilometrul 120+019 și revine la kilometrul 124+940 al drumului național. Al doilea sector, în lungime de 20 de kilometri, ar putea fi realizat în viitoarele programe de finanțare UE.
Proiectul inițial nu s-a materializat
Proiectul inițial, vechi de zece ani, presupunea realizarea Variantei de ocolire Ștei cu o lungime de 27,2 kilometri. Contractul de execuție a fost semnat în 5 octombrie 2016, valoarea acestuia ridicându-se la peste 257 de milioane de. Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor era iulie 2019. Vechiul contract a fost reziliat în octombrie 2019, la un stadiu fizic de 0%.
[eadvert]
Trimite articolul
XDe ce nu demolati si Beiusul sa facti parcare TIR si acole?
Chelu ce zici? Beton pana la Cucurbata Mare.