Centura Beiuș este compusă din trei tronsoane și va avea o lungime totală de 9,33 kilometri, plus al treilea tronson care se află în faza de proiectare.
„Pentru regiunea Beiuș, cred că este cel mai mare proiect de infrastructură și cel mai așteptat proiect pentru că traficul este aglomerat, mai ales în orașul Beiuș. În primul rând este avantajul descărcării traficului greu care creează disconfort, atât fonic, cât și poluarea care este produsă”, a declarat primarul Beiușului, Gabriel Popa.
Valoarea primului tronson, 269 milioane de lei
Primul tronson are lungimea de 7,3 kilometri, începe din DN76, traversează Crișul Negru și Drumul Comunal 231, după care revine în DN76 printr-o curbă la dreapta.
Pe primul tronson „acum se execută lucrări de asfaltare pe un kilometru din cei șapte. S-a turnat stratul de uzură și se montează stâlpii de iluminat, parapetele pentru zonele de viaducte. Acest proiect are 1,8 kilometri de viaduct împărțit pe două zone și trei pasaje supraterane”, a declarat vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, Mircea Mălan.
Constructorii din etapa I sunt Drum Asfalt, Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt, iar valoare contractului este 269.464.711,29 de lei, fără TVA.
Al doilea tronson aproape finalizat
„Cel de al doilea tronson care pleacă înspre satul Delani și face legătură cu comuna Remetea și celelalte, în lungime de doi kilometri, este aproape finalizat. Este turnat și stratul de uzură. Se execută doar lucrări de marcaje și montat stâlpi”, a mai spus vicepreședintele Consiliului Județean Bihor.
Aceasta va face legătura între primul sector al centurii și DJ 764 Beiuș – Roșia – Aleșd și va asigura accesul către Parcul Industrial Beiuș. Constructorii din etapa II sunt Drum Asfalt și Ile Viorel Construct, valoarea contractului fiind de 15.589.851,59 de lei, fără TVA.
Al treilea tronson în proiectare
„Al treilea tronson se află acum în faza de proiectare. De la DN 76, de la pasajul unde se termină centura, va face legătura cu drumul Apusenilor. Este un tronson de 1,4 kilometri și va întregi practic această centură”, a precizat sursa de mai sus.
Finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Deschiderea circulației în octombrie
Au mai rămas încercările statice și dinamice pentru poduri și pasaje, iar după ce aceste încercări vor fi trecute cu succes se va da în execuție centura. Lucrările se vor finaliza în cursul lunii septembrie și, cel mai probabil, din octombrie urmează deschiderea circulației pe centura Beiuș.
Primarul orașului Beiuș, Gabriel Popa a subliniat importanța centurii. „Este foarte important pentru noi, crește siguranța în trafic eliminând o mare parte din trafic. Beiușul este un oraș cu școli, grădinițe care frecventează în jur de 4.000 de elevi. Prin urmare, este un avantaj din acest punct de vedere. Nu în ultimul rând, este avantajul economic. Partea industrială este concentrată spre ieșire, înspre Oradea, unde pe lângă partea industriei existente, este și viitorul Parc Industrial care se află în construcție. Centura face legătura directă cu Parcul Industrial”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!