[eadvert]
Rezultatul licitației pentru Centura Beiuș a fost contestat la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), iar începerea lucrărilor la șoseaua ocolitoare a Beiușului este întârziată din acest motiv.
„Din luna iunie avem procese privitoare la stabilirea constructorului care ar urma să execute lucrarea. Comisia de licitație a stabilit un constructor, un altul a contestat această soluție, CNSC a invalidat soluția dată de CJ Bihor, am ajuns la Curtea de Apel unde ne-a menținut soluția inițială, dar netrasând în totalitate proiectul, a dat posibilitatea unei noi evaluări. Am făcut o nouă evaluare, am dat o nouă soluție, și din luna decembrie, deși am predat noua soluție și s-a depus contestație, CNSC deși trebuia să se pronunțe la începutul lui, nu s-a pronunțat, deși am făcut demersuri scrise și telefonice”, a explicat președintele Consiliul Județean Bihor, miercuri, într-o conferință de presă.
Potrivit sursei citate, foarte probabil, indiferent de soluția dată de CNSC, se va ajunge din nou la Curtea de Apel „datorită litigiilor dintre constructori”, dar de data asta nu se va putea ataca decizia instanței.
Bolojan estimează ca în 2 luni să fie desemnat constructorul pentru centură, iar în primăvară să fie demarate lucrările.
„Problema cea mai neplăcută este că avem finanțare până la sfârșitul acestui an”, a subliniat președintele CJ Bihor, care a adăugat că „va trebui să găsim formule pentru a vedea cum închidem această lucrare, să găsim formule să continuăm finanțarea”.
Cinci oferte
În luna iunie a fost desemnat constructorul centurii Beiuș. Din cele cinci oferte depuse în cadrul licitației organizate de Consiliul Județean Bihor, în urma evaluării a fost declarată câștigătoare oferta depusă de Asocierea Drum Asfalt (parte a Grupului Selina), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt. Valoarea ofertei câștigătoare a fost de 269.464.711,29 lei, fără TVA. Lucrările ar urma să fie executate în 18 luni.
„La Beiuș va fi nevoie de o mobilizare exemplară a constructorului, având în vedere complexitatea lucrărilor (2 viaducte, lucrări în albia Crișului Negru, 3 pasaje supraterane) și termenul scurt de realizare. Centura trebuie să fie gata până la finalul anului viitor”, a transmis Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, anul trecut.
5 firme și asocieri de firme au depus oferte pentru șoseaua ocolitoare: (1) PORR Construct, (2) Todini Construzioni Generali SPA, (3) Asociere – Drum Asfalt (leader), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt, (4) Asociere – Construcții Erbașu (leader), Váhostav – sk, Procons Group, Drumuri Orășenești și (5) Asociere – Dimex-2000 Company, Industrial Construct Ardeal, T Dancor Romconstruct, Dacia Faber. Potrivit anunțului de licitație, valoarea proiectului a fost estimată între 316.930.989,34 și 329.622.308,91 lei. Lungimea traseului va fi de 7,33 de kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, iar profilul transversal cuprinde următoarele caracterisitici: lățimea părții carosabile – 7 metri + supralărgiri, lățimea benzii de încadrare – 2 x 0,75 metri, lățimea acostamentului – 2 x1,70 metri. Finanțarea ar urma să fie asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020.
Trimite articolul
XDoamne da sa o piarda. Ca primul proiect facut cu cap, nu a fost bun . A trebuit sa vina Bolo cu pixul sa o bage prin sufrageriile oamenilor, ca sa fie mai ieftin. Eu nu inteleg disperarea asta de “ieftin” cand se lauda ca is pe banii altora. Doar ca trebuie cofinantat si nu sunt banii altora in realitate cum se lauda sprancenatul
Centura trebuia facuta pe partea opusa. Acest proiect e o aberatie, lipsita de bun simtz. Rusine tuturor celor care au aprobat acest proiect.
Schimbati dracului legea cu contestatiile astea ca ne apuca anul 5023, deci inca 3000 de ani de acum inainte), si tot fara drumuri o sa fim.
-
Asa e, s-o schimbe! Sa castige numai prietenii lui Bolo si sa nu ii conteste nimeni, niciodata! De fapt, nici sa nu se mai organizeze licitatii pentru firmele prietene, ce atata pierdere de timp?
Selina are certificat negativ, cum mai participa in continuare la licitatii din bani publici.