Ilie Bolojan prezintă trei variante posibile pentru Centura Beiuș. Varianta 1, total improbabilă, are 27,2 kilometri, iar valoarea estimată pentru aceasta este de 154,3 milioane euro. Practic, aceasta ocolește Beiușul, dar și Șteiul și ar ieși în DN 76 dincolo de Lunca, în direcția Deva. Este varianta ce zace în sertarele CNAIR deja de zece ani, fiind dată uitării de toate guvernele ce s-au perindat pe la Palatul Victoria, în toți acești ani.
[eadvert]
Variantele 2 și 3 ocolesc doar municipiul Beiuș, prin nord-est. Lungimile acestor două variante de ocolire sunt comparabile și au un traseu comun, pe o porțiune. Varianta 2 are 6,8 kilometri și o valoare estimată de 32,7 milioane de euro. Varianta 3 are 6,5 kilometri și o valoare estimată de 32,5 milioane de euro.
Practic, varianta 3 trece cel mai aproape de oraș, fiind nevoie ca Ministerul Apărării să cedeze o bucată din unitatea militară din Beiuș, pentru ca centura să se poată realiza, în varianta 3. Tot acolo, în proximitatea centurii pe varianta 3, ar urma să fie realizat un parc industrial de măcar 5 hectare, dacă Ministerul Apărării ar ceda teren aparținând unității militare. În acest sens, Bolojan recunoaște că preferă varianta 3 pentru că ar deservi și parcul industrial ce ar putea fi amenajat în proximitate.
“Varianta 3 folosește accesului spre zona General Mociulschi. În spatele unității militare, unde nu există construcții sau infrastructură militară s-ar putea amenaja un parc industrial al municipiului Beiuș, deservit de această centură, pentru a da mai multe oportunități oamenilor din zonă. Sper că vom avea și avizul final de la Ministerul Apărării, pentru a avea toate opțiunile deschise, ca cele două consilii (Consiliul Județean și Consiliul Local Beiuș – n.red.) să poată emite Hotărârile, la finalul acestei luni. Consider că dacă s-ar rezolva terenul de la unitatea militară, pentru Parcul Industrial, am rezolva și o problemă de dezvoltare pentru zonă”, subliniază Bolojan.
Președintele CJ Bihor arată că nu vor trebui demolate case, pentru a fi realizată centura. Și nu vor fi afectate nici cimitirele evreiesc și neo-protestant. Bolojan: “S-ar putea să fie cetățeni, riverani, cărora nu le va conveni traseul, dar analizând împreună cu specialiștii, susținem că au un impact minim în zonă. Vor rezolva problema de trafic în oraș și creează premise pentru dezvoltare”.
Două săptămâni pentru sugestii
În următoarele două săptămâni vor putea fi trimise observații și sugestii, către Consiliul Județean, pe site-ul Consiliului. “Vom pune la dispoziție și imagini exacte cu zonele unde se intersectează drumurile județene”, arată Bolojan. De altfel, la intersecțiile centurii cu drumurile județene vor fi realizate sensuri giratorii. Este vorba despre DJ 764 Beiuș – Delani – Remetea – Căbești – Roșia, DJ 764H Beiuș – Nimăiești – Curățele și DJ 764A Beiuș – Budureasa – Stâna de Vale.
Dincolo de cele două săptămâni în care vor putea fi trimise observații, precum și Hotărârile ce vor fi adoptate de CJ Bihor și CL Beiuș, prin care va fi propusă varianta preferată de autoritățile locale, decizia finală va fi luată în Capitală. În baza unei analize multicriteriale, CNAIR va emite un aviz, pentru aprobarea variantei dorite de administrația județeană și cea din Beiuș. Împreună cu proiectantul – SC Edildrum Construct SRL Oradea – este de așteptat ca Bolojan să bată drumul Capitalei, pentru a susține în fața CNAIR varianta nr. 3. Și, desigur, pentru a urgenta proiectul.
Beiuș congestionat
Același Bolojan justifică necesitatea unei centuri la Beiuș arătând cifrele privind traficul la intrările și ieșirile în municipiu, la fel cum a făcut-o și în cazul Centurii Aleșd. Astfel, 6.000 de mașini intră zilnic în Beiuș, dinspre Oradea, în 24 de ore; 4.000 ies zilnic din Beiuș, spre Ștei; 2.000 de mașini intră zilnic în Beiuș, din direcția Remetea – Roșia; 1.000 din direcția Curățele; 1.000 din direcția Budureasa – Stâna de Vale și 1.000 vin din direcția Finiș.
“Trebuie să rezolvăm aceste probleme de trafic, atât pentru cei de acolo, din Beiuș, cât și pentru cei aflați în trafic”, subliniază șeful CJ Bihor.
Trimite articolul
XAIEA (AGENŢIA INTERNAŢIONALÃ PENTRU ENERGIE ATOMICÃ) SÃ VERIFICE Paks Ungaria.
Este o mare dezamăgire ( pt toţi cei care acești ani la rând și-au pus încrederea în guvernul României ) ce se preconizează prin această decizie de a renunța la ocolirea satelor și a Șteiului cu ieșire lângă Vașcău.
De ce nu se combină varianta 3 cu varianta 1 și toată lumea are de câștigat, plus nu vă bateți joc de atâția oameni care șu-au pus încrederea în acel proiect deja aprobat și acuma printr-o neasumare se renunță așa ușor nemaicontând ce s-a promis înainte de guvernul României.
Încrederea în instituțiile statului și așa sunt șubrede nu o mai știrbiți mai tare.
Totuși nădăjduiesc încă că dacă se vrea se poate, căci situația este asemănătoare cu Beiușul pe tot tronsonul Lunca – Pocola.
-
Varianta 3 este o centura in jurul orașului , un lucru xtraordinar de bun . Varianta 1 înseamnă construirea unui drum național și nu este benefic pt dezvoltarea orașului și nu este practic !
-
Do, ai venit cu un argument doar pt Beiuș când defapt este vorba despre consiliul JUDEȚEAN care elimină un proiect aprobat de dezvoltare a întregii zone și un lucru la fel de necesar ca și pt Beiuș.
Ca și consiliu județean, vii după ce un proiect așteptat de atâția ani să se realizeze, și invoci nu știu ce sumă de bani ca și cum consiliul județean ar face plata și ca și cum cei din acea zonă nu necesită că ajung cu 2000 de mașini mai puțin în Ștei, neținând cont că în Sudrigiu și Ștei sunt fabrici la care mulți oamenii folosesc
mașinile proprii și nu au cum să intre la numărătoare că nu au pornit din Beiuș, plus această așa zisă numărătoare detefminantă trebuie să țină cont de Padiș, Vârtop și Moneasa care din ce în ce sunt mai vizitate.
Este o nebunie din partea Consiliului județean să renunțe la un proiect și așa aprobat cu greu, care va fi necesar și indispensabil cu atât mai mult cu cât fluxul de mașini dinspre Beiuș se va face mult mai rapid având 2 căi de ieșire din oraș.
-
se zgarceste la 400metri, tipic
Noi preferam the Bolovan sa sa duca in tizda masii. Mwie
-
ameni ca tine ar trebui eliminati complct din acest site ! esti o persoana care s-a descurcat in comunism si acum ai devenit om al strazii ! lucrurile trebuie dezbatute constructiv si civilizat ! ceea ce faci tu este bun la crescatoria de porci ! trezeste-te ! n-ai cum ! deja esti in coma neocomunista ! nu traim pe vremea lui ceausescu , tara este saraca , hotii multi , contribuabili putini smecheri multi ! fondurile europene nu sunt banii vostri ! sunt banii cetatenilor celor 27 de state eu ! dar in special banii germaniei care are contributie cat celelalte la un loc ! fiti fericiti ca primiti bani GRATIS ! daca nu ar fi eu ati umbla toti cu carutele !
De ce se agita Bolojan daca decizia fjnala se va lua in Capitala?
ce idiotenie sa ai proiectul de centura Beius-Stei-Lunca aprobat si cu toate exproprierile facute si vine bolojan si da totul peste cap si reduce centura beius-stei la centura beiusului este inadmisibil asa ceva.
-
Beiușan, nu este doar o dezamăgire ci o CIUDĂȚENIE de neînțeles, cum să anulezi un așa mare proiect de care ar beneficia nu doar bihorenii ci și cei ce merg spre Deva, Cluj sau Alba.
Nu există nici un temei plauzibil oricâte argumente ar încerca ei să spună.
Este o pierdere IMENSĂ Bihorului care paradoxal ne-o facem noi singuri iar cauzele se vor vedea curând, când traficul se va aglomera foarte rapid datorită intrării spre Ștei, care se va face din Beiuș pe DN 76 din două drumuri cu circulație mare.
Astea nu-scenturi exact ca drumul expres sau centrul de afaceri. Doar cu numele. Centura crestul prin oras nu e centura, e o strada. O centura adevarata e la distanta de oras pt a permite dezvoltarea vreo 30 de ani pana se ajunge la ea, plus sa nu se auda zgomotul.
SOLUTIA ar fi, desigur, Varianta I . Nu va uitati la diferenta de pret, ar fi de fapt o portiune de “drum expres” care ar rezolva problema – nu ar carpi-o, ca in celelalte doua – si ar scurta traseul DN Oradea -Deva ! Sa ne gandim si la viitor !
Varianta 1 este singura care va rezolva problema de trafic zonala, pentru ca celelelte vor rezolva doar problema Beiusului, iar apoi traficul se va bloca in localitatile dintre Beius si Stei unde drumul este ingust , curbe multe si merge aproape doar prin localitati si nu se poate merge nici cu 50km la ora, iar in jurul variantei 1 se poate crea in multe locuri parcuri industriale + exista deja proiectu si o parte din acte facute. Doar ca varianta 1 este cea mai scumpa iar cei ce ne conduc vor sa ofere romanilor doar ce este mai ieftin si mai complicat ,indiferent daca rezolva problemele reale sau nu…..
-
si ce daca e mai scump traseul 1, este proiect aprobat, are toate exproprierile facute dar bolojan se joaca de-a centura sa zica ca el a facut centura beius.
-
Exact, trebuie o “centura” nou, si daca iese mai ieftin si mai bine, nu trebuie gasit fond si pentru asta, numai ca la final sa poate zice ca noi macar am facut ceva, lucrarea nu are nicio legatura cu PSD, totul am facut noi, chiar daca stie toata lumea ca variana originala e muuult mai fiabila…
-
Dar de centura Salonta nimic? Sau acolo e udmr la putere si nu vor sau e razbunare?
-
Da, e UDMR la putere acolo, e in plan drumul expres pana la Arad, crede Bolojan ca e suficient pentru regiunea aceea, nici drumul expres nu o sa fie gata in urmatorii 10 ani, legatura Oradea – autostrada A3 e conteztata de jumatate ani deja, nimeni nu face absolut nimic ca sa urgenteze ceva… sunt planuri, asteptam dupa CNAIR si trebuie gasit ceva sursa de bani, dar lunar trebuie sa aratam ca “macar noi facem ceva”, dar pana acuma am si ramas cu acele promisiune, muncitori pe teren nu o sa vezi in urmatorii 2 ani sigur…
Varianta 1 Beius-Stei-Lunca este un proiect aprobat de guvernul Romaniei, cu toate exproprierile facute avand finantare, dar bolojan se baga ca musca-n lapte si vrea sa anuleze acest proiect aprobat, anuland centura si limitarea lui la centura beiusului, ca sa se afirme el si sa-si faca campanie dar pentru locuitorii zonei este o mare nedreptate.
Păi de ce au construit Petrilenii casele acum 100 de ani pe drumul principal? Ei sunt de vină! Trebuiau să ştie în 1900 că în 2025 va fi plin de maşini şi camioane motorizate.
Meeeegaaaaa centtuurriiii Aleeeeeeșdddd Beiușșșșșșșș împreunăăăăăă Ilieeeeeeee Bolovaaaaaaannn pe sisteeeeeem megaaaaa autostrăziiiiiii neeeeeeeee leeeeeegăăăămm cere Aaaaarrrraaadddd coridoareeeeee haidețiiiiiii săăăăăă vindemmmm bananeeeeee la Aleșddddddd haidețiiiiii
Când oamenilor li se va ridica vălul de pe ochi va fi prea târziu. Bolojan nu e decât o slugă. Prin ceea ce a făcut nu a făcut decât covor roșu companiilor străine, care ne înrobesc pe minimul pe economie în țara noastră. Mai există industrie sau capital autohton în Oradea/Bihor? Că eu habar nu am sincer! Singurul amănunt care să vă de-a de gândit, dacă Bolojan ăsta a făcut atât de mult bine de ce Bihorul e pe locul 39 pe țară la salarii și se35 la speranța de viață? Datoriile la Primăria Oradea au atins un record istoric, ce să mai vorbim de valorile românești care sunt renegate și blamate în dauna așa ziselor valori ,,europene” o Europă care a venit peste noi și ne-a luat aurul, petrolul, gazele și resursele, o Europă care ne vede ciumeți, dar pe care noi tot o lingem în fund în continuare. Sluga Bolojan percutează, iar electoratul aplaudă. Băi și amar
Sper să nu primească avizul de la Ministerul Apărării. Sper ca armata să nu cedeze teren, și atunci, canci! parc industrial. Sau dacă cedează, să o facă pe o chirie de 60.000 eur/an, așa cum plătesc orădenii pentru drumul expres la CFR. Cu sau fără parc, se va alege varianta 2 sau 3, si asta pentru că așa vrea dl. Bolojan. Păcat de sătenii care vor vedea tir-urile mugind pe lângă pereții casei, in continuare, iar si iar. Degeaba semnează petiții, degeaba s-au dat Hotărâri de Guvern pentru varianta 1. In Bihor , avem un alt guvern: BO.LO . Guvernului BO.LO i se fâlfâie de oameni. De ce? Pentru că poate! Este inadmisibil sa compari varianta 1 cu celelalte, ca si costuri. E ca si cum ai compara o față de masă cu o batistă. Varianta 1 însemnă viziune, dezvoltare, cealaltă e o improvizație. Si nu înțeleg de ce nu compară guvernul local doar etapa de ocolire a Beiușului din varianta 1 cu celelalte, prețurile ar fi aproape egale. În final, priviți, oameni luminați din BH, la centura Carei, acolo ungurii nu s-au lăsat călcați in picioare, e amplasată la 10 km de oraș. În cele din urmă trebuie să recunoaștem : centura, varianta 2 sau 3 e mai bună decât NIMIC.
-
Esti o catastrofa!
ideal ar fi varianta 3 combinat cu 1. toti ar avea de castigat. nu s-a gandit nimeni la varianta asta?
Stau si ma intreb in slujba cui lucreaza ipocritul dracului creeand infrastructura? In slujba corporatiilor straine? Dar de ce nu se fac fabrici romanesti? Ma f** in centura ta daca parcul industrial va atrage din nou companii straine care ne umilesc pe salariul minim pe economie!
Varianta 2,sa nu fie afectati locuitorii de pe str. Burgundia.
Se manipulează la greu pentru a elimina varianta 1
Variantele 2 și 3 urcă dealul Delani, coboară în valea Nimăiești, urcă iar dealul Meziad pentru a coborî iar în Valea Lungă, total impracticabil pentru un drum menit să ușureze traficul nu să-l complice. Varianta 1 merge doar prin lunca Crișului Negru fără diferențe de nivel. Varianta 1 e mai lungă și mai scumpă doar dacă nu vrei să te oprești la Grădinari, la intersecția cu drumul național. Dacă faci doar acest tronson nu mai este nici mai scump nici mai lung. Pe de altă parte pe varianta 1 s-au și făcut exproprierile așa că ar trebui să căutăm adevăratele interese nu declarațiile demagogice.
-
Vorbesti prostii mai mari ca tine!