Luni, 23 septembrie, președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan a postat pe pagina sa de Facebook informații despre stadiul lucrărilor la centura Beiuș. Potrivit acestora, în aceste zile se finalizează ultimele detalii înainte de deschiderea circulației pe centura ocolitoare a municipiului Beiuș.
Astfel, se fac ultimele marcaje și se montează consolele cu panourile indicatoare, se finalizează montarea parapetelor de protecție, iar până la sfârșitul acestei săptămâni se termină auditul de siguranță rutieră. Expertul va verifica dacă elementele de siguranță rutieră sunt realizate conform proiectului.
„Cei care tranzitează prin zona Beiușului vor câștiga minute bune, evitând blocajele din oraș. Pentru localnici, circulația prin Beiuș va fi mult ușurată, după ce se va deschide circulația”, a transmis președintele CJ Bihor.
Totodată, săptămâna viitoare se vor face probele de încărcare dinamică la poduri, adică proba de rezistență a grinzilor podurilor. Pe fiecare deschidere a celor 2 viaducte și a celor 3 pasaje rutiere supraterane vor circula 2 camioane încărcate, având o greutate totală de 40 de tone.
Ultimele verificări a lucrărilor vor fi în săptămâna 7 – 12 octombrie, după care comisia va stabili data de deschidere a circulației.
Centura Beiuș are o lungime totală de 9,3 kilometri, lucrările fiind împărțite în două etape.
„Complexitatea lucrării este determinată de relieful care a impus construirea a 2 viaducte (de 800 și 700 de metri), a 3 pasaje supraterane (lungime totală: 230 metri) și a 2 poduri (lungime totală: 28 metri). Primul tronson (etapa I), cu lungimea de 7,3 kilometri, începe din DN76, la intrarea în Beiuș dinspre Oradea, traversează Crișul Negru și Drumul Comunal 231 spre Finiș, ocolind Beiușul la vest. Apoi trece peste calea ferată și Crișul Negru și revine în DN76. Al doilea tronson (etapa II) are o lungime de 2 kilometri, înspre localitatea Delani. Face legătura între primul sector al centurii și DJ 764 Beiuș – Roșia – Aleșd și asigură accesul către viitorul parc industrial din Beiuș”, se arată într-un comunicat de presă.
Lucrările la primele două tronsoane sunt executate de:
- Etapa I: Drum Asfalt (Lider), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt (valoare contract: 269.464.711,29 lei, fără TVA)
- Etapa II: Drum Asfalt (Lider) și Ile Viorel Construct (valoare contract: 15.589.851,59 lei, fără TVA).
Finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, și din bugetul Consiliului Județean Bihor.
„Pentru a facilita accesul către Stâna de Vale, Consiliul Județean Bihor va construi un nou drum de legătură de 1,4 kilometri. Traseul noului tronson, care va fi conectat cu Drumul Apusenilor, va porni din pasajul suprateran de la capătul Centurii Beiuș înspre Ștei și va continua până la intersecția cu drumul județean 764A, în apropierea localității Mizieș, comuna Drăgănești. Acesta se află în etapa de proiectare și reprezintă etapa a III-a a Centurii Beiuș”, se mai arată în comunicat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!