Tensiunile apar pe fondul unui anunț însoțit de fotografii, care oficializa existența unui plan al primarului Todoca și al șefului CJ, Ilie Bolojan, privind traseul centurii, fără a se oferii detalii. Spiritele s-au încălzit, dat fiind că la Oradea, expropierile au curs atunci când fostul primar și-a dorit să realizeze un proiect. Localnicii din Aleșd nici nu vor să ia în calcul o astfel de perspectivă, deoarece sunt constienți că valoarea despăgubirilor ar fi mult sub prețul agoniselii de o viață.
[eadvert]
După ce oamenii au ieșit în stradă, primarul Todoca a încercat să domolească spiritele, afirmând că CNAIR va stabili traseul final al drumului, în urma unei analize cost-beneficiu, admitând însă că varianta care a ajuns în fața oamenilor e una din cele trei posibilități. Ioan Todoca a desființat varianta predecesorului săi, întocmită în 2006, care prevede ocolirea Aleşdului și a Tinăudului în totalitate, presupunând construcţia a trei poduri peste Crişul Repede, dar și a unui viaduct uriaş.
Todoca a catalogat acum acest proiect drept unul „megalomanic, o variantă care trece prin cinci UAT-uri” și care ar dubla costurile, ca urmare a construirii viaductului. Proiectul are finanţare în POIM, fiind cuprins în masterplanul pe Transporturi. „Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a depus în 13 martie 2019 Aplicația de Finanțare pentru proiectul «Construcția variantei de ocolire Aleșd Sud», în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2- Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1 – Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea – Cresterea mobilităț iipe retâțeaua rutieră TEN-T Globală.
Obiectivul general al proiectului, ca parte din rețeaua TEN-T Globală, este de a devia traficul greu din municipiul Aleșd, pe o variantă de ocolire. Rezultatele așteptate ale proiectului sunt: construirea unui drum nou, în lungime de 9,43 km; construirea a 3 poduri, a unui pasaj și a două parcări. Valoarea totală a proiectului este de 229.635.085,00 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 166.569.851,95 lei; 15% contribuția proprie – 29.394.679,76 lei, restul de 33.670.553,29 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
Durata proiectului este de 52 de luni”. Așa suna în urmă cu peste un an și jumătate perspectiva oficială cu privire la realizarea centurii Aleșdului. Acum, chiar dacă termenul era de 52 de luni, primarul Todoca nu mai crede în acest proiect, spunând că nu știe când și dacă se va face în această formă. Varianta de mijloc e așteptată de la specialiștii CJ Bihor.
Trimite articolul
XIi prea lunga si varianta scurta. Incercam sa o facem prin curte la Manhattan.De acolo pana pe str. Nucului sunt niste case noi pe langa care vrem sa trecem.Dupa aia se merge direct pe str. Nucului pana la str. Tudor Vladimirescu unde facem un sens giratoriu. De la acest giratoriu mergem pana la intersectie cu str. Ciocarliei unde facem un nou sens giratoriu.O luam pe str Ciocarliei pana in capat unde facem un nou sens giratoriu! La sens facem stanga si la intersectia care urmeaza cu e60 un sens giratoriu! O centura smart, cum se spune in occident, care o sa scoata trafficul greu din centru si vine in sprijinul cetateanului.. Ne vedem la urmatoarele alegeri.
-
Gard de lemn, într-o zî?
Șezi mă blând… -
Vezi ca ti ai uitat piluleLe de psihoza bag de seama ca nu locuiesti pe niciuna din strazile care le ai insirat .de cind aleg comunistii ce e bine si ce nu pentru cei care platesc impozitele si va da salar ?
Cand oradenii se plangeau de mizeriile facute de bolojan toti faceau misto. Uite ca a venit si randul altora sa fie victime, din pacate. Sper ca alesdenii sa fie uniti si sa nu accepte mizeriile comunistului de bolojan care nu are nici un respect pentru cetateni. Lui ii pasa doar sa dea bine la tv., sa fie un fel de mic dictator care face cu jet pe parerea oamenilor care l-au votat.
-
care oradeni se plangeau? tu si ceilalti 4?
-
Zise drop si mai dādu o limba in dosul lui bolo .
-
-
“Oradenii”… ma faci sa rad. Nu toti sunt la fel de ingusti la minte ca si tine. In toata lumea civilizata se fac expropieri, n-a inventat Bolojan asta stai pe pace.
Pai atunci sa nu se mai faca, si o sa iasa in strada cei care vor sa se faca
Numai blovanii pot trece cu centura prin case! Nu am vazut asta numai in mintea bolovanului. Bolovanul exporta la nivel de judet prostia din oradea. Pacan ca nu a invatat nimic din doua mandate de primar!
Se poate face centura de sud a Alesdului,in maxim 2 ani, de exemplu prin procedeul de reciclare in “situ” ,foarte utilizat in occident dar si la noi in tara. Chiribis Marghita a executat prin DRDP Cluj,peste 40Km in mai putin de 1,5 ani. Sunt si alte firme care stapanesc procedeul.Raman podurile si viaductul. Un antreprenor care se respecta poate executa aceste lucrari. Daca urmarim numai pasajele supraterane in Oradea,executate in conditii de trafic intens.
Toate localitatile mai mari sau mai mici care sunt situate pe Drumuri Europene ar trebui sa posede o centura ocolitoare
-
O centura presupune ocolirea orasului. Nu mutarea traficului greu de pe o strada din centrul orasului pe o alta din cartier …..
Toata lumea din alesd vrea centura dar care sa ocoleasca orasul… cu stima
Centura Alesdului nu reuseste sa faca slalom printre prosti.
Tarani prosti. Nu au ei nevoie de drumuri noi si bune. Cu cai si boi pot umbla si pe drumuri de pamant.
S-a pus Bolojan “pe treaba” si in judet, nu-si iarta nici consatenii . el v-a avertizat in campanie ca si in judet va fi ca in Oradea , sa traiti cum ati votat 🙂
Peste tot in lume “CENTURILE OCOLITOARE” sunt construite in afara localitatilor.Pentru asta se si numeste “OCOLITOARE”.Doar la noi niste minti intunecate incearca sa conceapa drumuri de trafic greu pritre casele oamenilor numai de dragul exproprierilor,ca vezi doamne de acolo mai picura ceva miere si pentru muschii lor.Astfel aceste drumuri devin adevarate “CENTURI NIMICITOARE”.A venit timpul ca alesdenii sa-si trezeasca la realitate “contaranul” si sa-i insufle un dram de minim umanitate,ca marea sefie l-a indepartat rau de tot de la intelegerea suferintelor semenilor sai.Apoi motivatia primarului ca varianta mai lunga,adica de adevarata ocolire e mai scumpa nu sta in picioare ca un drum nou se contruieste pentru viitor si o localitate nu trebuie strangulata in chingile unui drum de trafic greu opturand dezvoltarea localitatii doar ca sa fie mai ieftin acum.
Domnul primar Todoca, zis si cunoscut ca turnatorul Cupidon, spune ca e scump o centura conform proiectului agreat de toata lumea….mai bine trece centura prin mijlocul unor zone cu case noi……L-as intreba pe domnul primar asa ca o paranteza cat la suta din constructiile din oras sunt impozitate? si de ce nu face demersurile necesare pt a ii obliga la intrarea in legalitate si plata impozitelor? oare pentru a nu pierde procente bune din alegatori? aveti curajul domnule primar si scoateti rahatul la lumina….nu il bagati sub pres!
Logica birtinezului a fost cinica, dar simpla: a pus pe pozitii antagonice pe cei de la blocuri (67.000 de apartamente, locuite in marea majoritate de cei ca el, vinituri) contra celor de la case (18.500 de case). A daramat o casa, a pierdut 3-4 voturi. Pe locul casei a construit zece locuri de parcare, a castigat minimum 30 de voturi. Sa vedem daca tine p*rcaria si cu taranii din judet!