Aceasta mai întârzâie cu o jumătate de an greoiul proces de naştere al acestui drum. O centură care s-a trasat ca idee în urmă cu un deceniu. O lucrare de 17 milioane de euro e blocată iar fiindcă la deviz există o diferenţă de 4000 euro, care, se pare, că provine dintr-o virgulă pusă greşit. Suficient însă ca firma care s-a aflat pe locul II la licitaţia câştigată de un consorţiu româno- spaniol să conteste licitaţia.
„La procedura de atribuire a Centurii oraşului Alesd s-a depus în ultima zi o contestaţie de către o firmă spaniolă care era pe locul 2, ceea ce poate duce la prelungirea procedurii cu înca 6 luni dacă se ajunge la Tribunal. Dacă contestaţia se soluţionează în prima fază, la Comisia Naţională de Soluţionare a Contestaţiilor, totul s-ar putea termina în două săptămâni. Ceea ce pot eu să promit e că mă voi lupta, în continuare, pentru această centură care e vitală pentru dezvoltarea oraşului Aleşd” , spune primarul Ioan Todoca.
Ultimul obstacol apare la doar câteva zile după ce primarul Todoca răsufla uşurat că vor începe mult promisele lucrări. Pentru această centură a fost parcursul un adevărat drum al Golgotei de apoape 10 ani. După o întâlnire cu ministrul Transporturilor şi după ce acest drum a fost cuprins în Masterplanul de Transport totul părea să intre în linie dreaptă şi începuse numărătoarea inversă pentru semnarea contractului de execuţie.
Dacă ar fi să-l parafrazăm însă pe şeful CNADR Cătălin Homor, care spunea că drumul Oradea- Beiuş e un drum fără noroc, atunci am putea spune că şi centura Aleşdului se situează în aceeaşi categorie. Şi culmea, de această dat nu finanţarea e obstacolul. Despre utilitatea şi necesitatea acestei centuri a vorbit şi fostul primar al Aleşdului Zeno Ţipţer care şi-a susţinut demersul cu un studiu care demonstra că în fiecare zi prin centrul orașului Aleșd trec peste 20.000 de autoturisme. La fiecare 200 de metri există o trecere de pietoni pe care localnicii o utilizează frecvent. În acest fel, se formează cozi impresionante care paralizează traficul rutier în zonă. Porțiunea dintre Oradea și Cluj-Napoca este a doua cea mai aglomerată de pe DN1 după șoseaua București – Ploiești.
Citiți principiile noastre de moderare aici!