În opinia managerului de proiect Bogdan Pantea, centru de informare turistică vine să satisfacă o necesitate resimţită de turiştii români şi străini interesaţi de istorie, situri arheologice şi tradiţii. Centrul vine şi în întâmpinarea turiştilor care practică turismul balnear, care vor vizita Centrul de Informare sau care vot vizita site-ul centrului.
Se preconizează, de asemenea că una dintre consecinţele acestui proiect este aceea că agenţii economici vor beneficia de pe urma creşterii numărului de turişti şi, în cele din urmă, comunitatea locală va benefica de pe urma creşterii activităţii turistice. „Creşterea numărului de turişti va aduce beneficii şi practicilor meşteşugăreşti tradiţionale şi artizanale specifice zonei, crescând interesul pentru aceste meserii, contribuind la creşterea veniturilor satelor- este vorba inclusiv de satele/comunele limitrofe oraşului Aleşd- cele de pe Valea Crişului”, spune Bogdan Pantea. De asemenea, la finalul implementării proiectului vor fi create două locuri noi de muncă, o persoană care va conduce centrul în calitate de director şi încă o persoană care va fi angajat ca şi ghid turistic.
„Ideea construirii centrului a pornit de la faptul că nici turiştii străini, nici cei români, nu au la dispoziţie centre specializate de promovare şi de informare, pentru obţinerea de informaţii privind atracţiile turistice, evenimente culturale sau de afaceri, speciale, situri arheologice, informaţii privind locurile de cazare, unde pot să ia masa, ce posibilităţi de agrement au, etc. În acelaşi context, operatorii de turism străini au nevoie de aceste informaţii pe care să le acceseze prin internet şi web, site-uri pentru realizarea programelor turistice în România”, spune Bogdan Pantea, manager de proiect, în cadrul conferinţei de lansare a proiectului.
Proiectul are o valoare totală de 629.269,68 lei, valoarea totală eligibilă a proiectului: 575.820,72 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR: 520.369,18 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional: 43.935,13 lei, co-finanţarea eligibilă a beneficiarului: 11.516,41 lei.
Perioada de implementare a proiectului este de 9 luni. Prin realizarea acestui proiect se contribuie la dezvoltarea infrastructurii necesare susţinerii şi promovării potenţialului turistic al României, în general, şi al oraşului Aleşd în special, în scopul creşterii numărului de turişti şi ponderii sectorului turistic în economia naţională. Noul centru va avea spaţiu pentru standurile de prezentare, spaţiu pentru informare, grupuri sanitare, birou şi vestiar pentru angajaţi. Pentru buna desfăşurare a centrului, acesta va fi dotat atât cu mobilier, cât şi cu echipamente IT şi de comunicare adecvate.
Ce îşi propun?
– crearea unui Centru de Informare şi Promovare Turistică Aleşd
– includerea acestuia în reţeaua naţională a centrelor de informare şi promovare turistică
– crearea unei baze de date cu informaţii turistice şi a unui site de promovare a Centrului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!