Alături de Ford te invităm să descoperi adevărate minuni ale naturii, drumuri faimoase sau ascunse de care până acum nu ai auzit.
Puțin peste 100 km, drumul își face loc prin nordul Cataluniei până în La Seu D’Urgell, în sudul Andorei. În cel mai înalt punct al său, la 2000m altitudine, acest drum te răsplătește cu o priveliște extraordinară: Pirinieii în toată splendoarea lor. Dar cea mai buna parte: în cea mai mare parte a timpului drumul e pustiu, ceea ce înseamnă că pentru noi, șoferii pasionați el devine un spațiu de joacă la discreție. Pe un drum unde te poți simți pe propriul domeniu pentru că nu trec multe mașini, Ford Fiesta ST aduce o culoare vibrantă și o muzică aparte. Drumul a primit un scor de 56/60, fiind clasat astfel printre cele mai impresionante din Europa de către fostul pilot de curse Steve Sutcliffe.
Nu putea sa existe o expediție pe cele mai frumoase drumuri fără un „pocket rocket”, adică noul Fiesta ST, un hot hatch de clasă mică gata să-ți smulgă onomatopee și să îți reamintească de pedigree-ul sportiv al modelelor Ford. Este mașinuța aceea „de buzunar”, dar cu suficientă putere pentru a te face să râzi cu gura până la urechi de încântare.
A treia generație Ford Fiesta vine să agite și mai mult spiritele în segmentul hot hatch-urilor subcompacte, mizând pe o serie de inovații în segment. Inovații de care deja ne bucurăm din plin pe șoselele din România, pentru că mașina este o vedetă deja.
Ford Fiesta ST dispune de trei moduri de rulare disponibile: Normal, Sport și Race Track. Promite că va seduce câteva timpane cu motorul său Ecoboost de 1.5 litri și cu supapa sa activă pentru evacuare, acționată atunci când selectezi modul de rulare Race Track. Cu 200 de cai putere și 290 de Nm, fix aceleași resurse ca în cazul vechiului Fiesta ST200, noul Ford Fiesta ST promite să ne înfigă în scaune cu o accelerație de la 0 la 100 de km/h în doar 6.5 secunde. Nu lipsesc accesul și pornirea fără cheie, sistemul multimedia Ford SYNC de 8 inch, sistemul audio Bang&Olufsen și toate detaliile care te fac să înțelegi că te afli într-un model ST.
Sub capota noii generații Ford Fiesta ST se află un motor EcoBoost de 1.5 litri cu trei cilindri care produce 200 de cai putere la 6000 rpm și 290 Nm între 1400 și 4000 rpm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.5 secunde (6.7 secunde a fost valoarea comunicată inițial), iar viteza maximă este de 232 km/h. Motorul cu trei cilindri de pe Fiesta ST este dotat cu un sistem de dezactivare a unuia dintre cilindri. Când motorul nu se află în sarcină, cum ar fi la rularea la viteze mari pe autostradă, un cilindru este “oprit” pentru ca mașina să consume mai puțin combustibil. Conform oficialilor Ford, consumul și emisiile de CO2 sunt mai mici cu 11% comparativ cu vechea generație Fiesta ST200.
Noua generație Fiesta ST este oferită opțional cu un diferențial cu alunecare limitată (premieră pentru Fiesta) care lucrează în paralel cu tehnologia Torque Vectoring Control. Suspensia spate cu bară de torsiune integrează acum arcuri speciale patentate de Ovalul Albastru și lansate în premieră pe Fiesta ST. Ford le numește Force Vectoring Springs, iar avantajele sunt următoarele: îmbunătățesc rigiditatea laterală, răspuns mai precis, masă mai mică cu 10 kilograme comparativ cu soluții asemănătoare, compatibilitate cu amortizoarele tradiționale și niciun compromis la nivelul confortului.
În același timp, Ford Fiesta ST utilizează amortizoare Tenneco twin-tube pe față și monotube pe spate. Fiecare amortizor integrează o tehnologie specială la nivelul valvelor pentru a dezvolta o forță de amortizare în echilibru cu frecvența mișcării suspensiei antrenate de suprafața de rulare.
Pentru un plus de rapiditate, noua generație Ford Fiesta ST vine și cu un sistem Launch Control. Acesta va putea fi selectat cu ajutorul unor comenzi de pe volan.
O altă noutate este apariția unor moduri selectabile care transformă răspunsul motorului, direcția, suspensiile și sunetul evacuării. Acestea se numesc oficial Drive Modes și oferă trei moduri de selecție: Normal, Sport și Track.
La interior, Ford Fiesta ST are scaune Recaro și un volan sport teșit în partea de jos. Sistemul de infotainment SYNC 3 este oferit standard cu un ecran de 6.5 inch, dar opțional, clienții pot comanda un display de 8 inch. În același timp, noul Ford Fiesta ST oferă și un sistem audio B&O Play. Pachetul de siguranță și asistență include sistemul de menținere a benzii de rulare, sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare și cruise control cu limitator inteligent de viteză. De asemenea, Fiesta ST va fi oferit și cu un sistem de recunoaștere a indicatoarelor rutiere.
Noul Ford Fiesta ST poate fi comandat fie într-o variantă cu 3 portiere, fie în versiunea cu 5 portiere.
Indiferent de varianta care ți se potrivește mai bine, la Ford Carbenta Com găsești mașina care te va completa perfect și îți va aduce zâmbetul de care ai nevoie pe buze.
Descoperă diferența conducând un Ford! Te așteptăm în Oradea pe Șoseaua Borșului numărul 32/D sau pe www.fordoradea.ro!
Advertorial!
Trimite articolul
XDegeaba, tot o masina kkt ramane, ca si restul ford-urilor de altfel !