Creativitatea a doi tineri, dintre care unul e orădean, face ca ceasul despre care le place să spună că l-au făcut să renască să fie vândut în exclusivitate în magazinele MoMA, una dintre cele mai prestigioase instituții culturale de artă modernă din lume.
Atenți la detaliile tehnice și de design, adăugând un filtru contemporan esteticii anilor 70- 80, doi tineri au renăscut povestea primului ceas românesc. Pe care o duc cu succes mai departe. Peste mări și țări, în marile magazine de lux din lume. Este vorba despre arhitectul orădean Bogdan Costea alături de partenerul său, actorul Andrei Morariu.
Bogdan Costea este absolvent al Facultății de Arhitectură şi Construcţii Oradea, iar cu Andrei Morariu s-a cunoscut în Bucureşti, unde au iniţiat mai multe proiecte culturale: Festivalul de Film Victoria şi cel de design – Studioul de creaţie Overlay. Și și-au asumat responsabilitatea de a duce la un alt nivel un ceas cu o istorie de 40 de ani. Ceea ce presupune mai mult curaj decât a lansa un brand nou. Optimef se alătură astfel brandurilor de succes din comunism relansate în ultimii ani: bicicleta Pegas, schiurile de Reghin, motocicleta Mobra.
„Inovăm, dar păstrăm elemente retro de design specifice brandului. Mesajul și viziunea rămân neschimbate. Experiența pe care o oferă este însă de fiecare dată alta”, spune Bogdan Costea.
Fuziune trecut-prezent
Bogdan și Andrei au mixat elemente de design din anii 70- 80, astfel încât să fie funcționale și ancorate la tehnologia viitorului. Ceea ce a rezultat: o fuziune între trecut și prezent.
În 1979 Optimef se lansa ca primul ceas românesc, ca urmare a unei colaborări a întreprinderilor Mecanică Fină şi Optica Română din Bucureşti, de unde şi denumirea acestuia, Opti (Optica Română) şi Mef (Mecanică Fină). 1979, Optimef se lansa ca primul ceas românesc, un ceas modern, fiabil exact. Scos azi din cutia îngălbenită de timp, rămâne la fel de relevant ca în ziua în care a ieșit pe ușile întreprinderii Mecanică Fină.
„40 de ani mai târziu, reinventăm brandul Optimef în creații minimaliste, dar întotdeauna cu un twist. Atenți la detaliile tehnice și de design, adăugăm un filtru contemporan esteticii anilor 70- 80. Cu ce lucrăm? Cu forme geometrice simple și accente de culori primare. Inspirându-ne din diferite curente arhitecturale și de design din trecut, dorim să realizăm obiecte de design contemporane, ușor recognoscibile datorită aspectului grafic și detaliilor originale”, e mărturisirea făcută de cei doi.
Care a fost pariul lor? „Credem că brandul Optimef merită să renască. Vrem să amintim tuturor că în România s-au produs lucruri cool înainte să știm ce înseamnă cool… Fiecare obiect creat va conține întotdeauna o componentă nostalgică, dar și un element inovator. Calitatea și frumusețea unui obiect sunt strâns legate între ele, de aceea suntem foarte atenți la detaliile tehnice, materialele și tehnologiile pe care le folosim. Dincolo de originalitate, rafinament și caracterul timeless, vrem ca produsele Optimef să inspire nu doar prin estetica lor, ci și prin povestea pe care o spun”, e povestea lansată de Bogdan și Andrei pe optimef.ro
Totul a început cu o întrebare: „Ce s-a întâmplat cu orologia din România?” Au urmat apoi schițe, simulări 3D, contacte cu producătorii și, în cele din urmă, prototipul. Actualmente, ceasurile realizate de Bogdan Costea și partenerul său au mecanism japonez și sunt produse în Hong Kong. Pe măsură ce se vor dezvolta, cei doi tineri își doresc să mute producția în România.
„Curiozitatea ne definește și ne motivează să ducem lucrurile până în acel punct în care excepționalul este posibil. Dorința de a crea mereu lucruri noi, originale, ne poartă în direcții neașteptate, însă miza rămâne mereu aceeași: să extindem și să perfecționăm modul în care realizăm designul de obiect. Folosindu-ne de puritatea formelor geometrice, cărora le adăugăm de fiecare dată detalii mai puțin obișnuite, ne dorim să creăm obiecte de un lux discret, în care frumusețea se îmbină armonios cu funcționalitatea”, este mărturisirea făcută de cei doi antreprenori pe site.
Modelele Fărăzece Black şi Gold cu brăţară din silicon, Copper şi Silver şi curele din piele sunt caracterizate ca Fără vârstă. Fără griji. Fără scuze. Fărăzece. Aspectul clasic este tradus în limbaj contemporan prin linii simple și materiale de ultimă generație.
Fărăzece este primul model Optimef cu un design dictat de felul în care citim de fapt ora. «E fără cinci / e fără zece» – este modul firesc în care ne raportăm la curgerea timpului. Un detaliu care permite abaterea de la afișajul clasic printr-o distribuire originală a indecșilor pe cadran. Simetria pe axa 0-30 oferă, în plus, un bun pretext de a începe o conversație”, explică Bogdan Costea conceptul.
Start-up.ro dă o veste excelentă despre evoluția brandului Optimef: „În septembrie 2018, Optimef capătă un statut de dublu pionierat, de la primul ceas românesc la primul label de design românesc vândut de MoMA, una dintre cele mai prestigioase instituții culturale de artă modernă din lume. Prin MoMA Design Store, labelul românesc vinde în exclusivitate în Statele Unite modelele Optimef Fărăzece Black”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!