Electrica Furnizare S.A. și-a anunțat clienții, care nu au mai primit facturi din luna decembrie 2022, ca lucrează la sistemul informatic de facturare, motiv pentru care clienții încă mai trebuie să aștepte până să primească facturile pe lunile decembrie 2022 și ianuarie 2023.
„Lucrăm la optimizarea sistemului informatic de facturare în vederea implementării celor mai recente modificări legislative, motiv pentru care emiterea facturilor poate înregistra întârzieri, atât pentru facturile în format fizic, cât și pentru cele electronice”, se arată într-un email transmis de Electrica clienților săi.
Compania a transmis și informații legat de măsurile aplicabile clienţilor din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 ianuarie 2023-31 martie 2025.
„Beneficiarii măsurilor de protecție sunt clienții casnici și noncasnici ale căror prețuri de furnizare energie electrică și gaze naturale prevăzute de contractele în vigoare sunt mai mari decât cele reglementate de legislație. În cazul în care clienții casnici și noncasnici au prețuri contractuale mai mici decât cele prevăzute de noile reglementări, aceștia vor achita contravaloarea energiei electrice și a gazelor naturale consumate la prețul din contractul în vigoare pe toată perioada de valabilitate a prețului din contract. Plafonarea prețurilor la energie pentru perioada 1 ianuarie 2023-31 martie 2025 va fi aplicată automat pentru clienții casnici, în funcție de consumul lunar înregistrat, fără a fi nevoie să întreprindă vreun demers”, se arată pe site-ul companiei.
Electrica precizează însă că anumite categorii de clienți casnici trebuie să depună cereri și declarații pentru a beneficia de măsurile de sprijin. Aceștia sunt: utilizatori de dispozitive, aparate sau echipamente medicale alimentate de la rețeaua electrică, necesare efectuării tratamentelor medicale; persoane care au în întreținere cel puțin 3 copii cu vârsta de până în 18 ani, respectiv 26 de ani în cazul în care urmează o formă de învățământ; membri ai unei familii monoparentale, care are în întreținere cel puțin un copil cu vârsta de până la 18 ani, respectiv 26 de ani în cazul în care urmează o formă de învățământ.
Care este prețul plafonat pentru energia electrică
Prețul final plafonat pe care îl achită clienții casnici este maximum 0,68 lei/kWh, cu TVA inclus, în cazul în care: consumul lunar realizat la locul de consum este între 0 și 100 kwh inclusiv; utilizează dispozitive, aparate sau echipamente medicale alimentate de la rețeaua electrică, necesare efectuării tratamentelor medicale; au în întreţinere cel puţin 3 copii cu vârsta de până în 18 ani, respectiv 26 de ani în cazul în care urmează o formă de învățământ; este membru al unei familii monoparentale, care are în întreţinere cel puţin un copil cu vârsta de până la 18 ani, respectiv 26 de ani în cazul în care urmează o formă de învățământ.
Sau maximum 0,8 lei/kWh, cu TVA inclus, în cazul în care consumul lunar realizat la locul de consum este cuprins între 100,01 şi 255 kWh; Cine depășește acest prag de consum, însă nu are un consum mai mare de 300 kwh, plătește maximum 1,3 lei/kWh, cu TVA inclus, pentru diferența de consum ce se încadrează în intervalul 255kWh-300 kWh.
[eadvert]
Trimite articolul
XRomanistan, country of nobody.
Noi nu am primit nici o instiintare. Este chiar deranjant nepasarea lor. Anul trecut au fost la fel.
Din luna decembrie 2022 nu mai sunt preluate datele de contor autocitit, desi accesand transmiterea lor esti anuntat ca datele au fost preluate cu succes. In realitate nu sunt inregistrate nicaieri, ca si cand nu le-ai fi transmis de loc.