Deși informațiile inițiale arătau că avionul ar fi decolat din Ungaria, se pare că echipajul a făcut aici doar o scurtă oprire pentru a alimenta. Potrivit presei maghiare, aeronava a intrat în spațiul aerian maghiar din Slovacia și a aterizat pe aeroportul Hajdúszoboszló fără permisiune. Pilotul a amenințat apoi un lucrător al aeroportului care a sunat la poliție. Pilotul a reușit să decoleze înainte ca poliția să imobilizeze aeronava.
[eadvert]
Chiar dacă a fost escortat, pe rând, de avioane militare din mai multe țări, aeronava de mici dimensiuni și-a continuat zborul fără a răspunde apelurilor repetate. Pilotul zbura la altitudini mici, pentru a fi mai greu de interceptat de avioanele militare.
După ce a survolat spațiul aerian al României pe ruta Oradea – Caransebeș – Drobeta Turnu Severin, avionul a intrat în Bulgaria, unde a și aterizat în zona Targovishte (Bulgaria). Avionul a fost găsit abandonat pe o pistă privată din perioada comunistă, unde a aterizat noaptea. Acesta este motivul pentru care autoritățile cred că au existat complici la sol care au semnalizat terenul pentru a facilita aterizarea.
În cadrul anchetei, autoritățile bulgare au descoperit că în avion se afla o cameră video dotată cu SIM, de tip panoramic. Dacă a fost folosită, această cameră putea înregistra toate obiectivele din zonele survolate de avion. Până la această oră nu au fost găsite informații despre piloții și persoanele din avion.
Autoritățile bulgare spun că cel mai probabil avionul a decolat din Lituania și a încălcat spațiul aerian a șapte țări (Lituania, Ungaria, Polonia, Slovacia, Serbia, România și Bulgaria) înainte să aterizeze în Bulgaria. Avionul este înmatriculat în Lituania și a fost scos la vânzare prin intermediul unui site din Marea Britanie. Potrivit presei maghiare, avionul a fost vândut cu săptămână înainte de incident. „Nu erau lituanieni. Nu pot spune din ce țară erau, poate ucraineni, poate români sau bulgari. Un bărbat și cu mine am comunicat unul cu celălalt în rusă. […] Nu știu numele acestor bărbați. Nu m-a interesat. L-am vândut și mi-am luat rămas bun de la acel avion. Am încercat să-l vând de mulți ani. Nu am avut unde să-l pun, așa că mă bucur că l-au cumpărat. […] Nu-mi amintesc ce organizație l-a cumpărat. A fost scris într-o limbă străină”, a declarat fostul proprietar Zaronskis pentru LRT.lt.
Avionul a fost depozitat pe aeroportul Panevėžys, acesta fiind, cel mai probabil, și locul de decolare.
Trimite articolul
XO shaorma si dosarele luate de Victoras Micula.
Avionul cu interlopi care a traversat 7 țări refuzând să aterizeze trebuia doborât nu escortat.
Hmm, nicio noutate in privinta avionului si a ocupantilor acestuia. Ar fi foarte interesant de aflat daca avioanele militare erau dotate cu camere (de luat vederi) poate au filmat sau fotografiat avionul “inamic”. In acest sens prompteristele n-au amintit nimic.
Nu îmi vine să cred că nu se pot identifica cumpărătorii că doar nu a vândut cartofi.Si nu înțeleg:l-au escortat câteva sute de km apoi au renunțat? Nu au urmărit până la aterizare? Pai ce rost a avut “urmărirea”?
-
Chiar asa cum spui dar când nu își pot explica neputință autoritățile găsesc tot felul de scuze idioate dar sa ști ca f16 românești nu sunt înarmate și nici piloții romani nu sunt pregătiți sa le foloseasca asa că asta ar fi un motiv real o rachetă lansata din ori care avion militar îl făcea pulbere dar acest avion a fost însoțit nu intenționau sa îl oblige sa aterizeze o puteau face fără arme afectiv întra în fata lui și jetul îl obliga sa o facă prin turbionarea produsa
-
Povesti de adormit copii
-
Astia ne cred idioti cu patalama, nu ca ei ar fi niste “papusari” ordinari.
-
Daca la unguri a zburat peste Ungaria, a aterizat, alimentat si a decolat fara probleme ce sa mai zici de profesionalismul sau seriozitatea autoritatilor din tara respectiva ? ZERO BARAT !