Guvernul asigură 81% din finanțare și s-a ocupat și de licitație, în timp ce Primăria promite să vină cu 19%, pentru amenajări colaterale sălii.
Deși, de trei luni încoace, Guvernul PSD întârzie să semneze contractul pentru lotul de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș, chit că nu este nu rezultatul licitației nu este contestat, iar alte proiecte de infrastructură mare din Bihor trenează, filiala PSD Bihor îi ia, totuși, tare pe liberalii bihoreni.
„PNL rămâne dator să vorbească și de flagrantele eșecuri ale administrației locale privind refacerea de trei ori a Pasajului Vulturul Negru, dezastrul de la Dealul Ciuperca sau povestea dalelor crăpate înainte de vreme din Piața Unirii, toate lucrări de mântuială, făcute cu mult hei rup și inaugurate cu mult tam tam. Sunt greșeli acceptate și patronate de Ilie Bolojan și PNL, dar plătite cu multă generozitate către clienții și colegii din PNL tot din buzunarele orădenilor!”, transmite PSD Bihor, care își îndreaptă tirul și către prim-vicele PNL Bihor, deputatul Găvrilă Ghilea.
Ce bârne vede PSD în ochii lui Bolojan
Primarul Ilie Bolojan consideră că șantierul firmei Construcții Erbașu București nu progresează într-un ritm suficient de alert. Critica lui Bolojan vine în tandem cu supărarea exprimată de primar cât se poate de tranșant, cum că Guvernul PSD a sărăcit Municipiul Oradea cu aproape 2 milioane de euro, în acest an, prin „naționalizarea” surselor de venit.
În replică, PSD îl acuză pe Bolojan de populism și administrația sa de corupție: „Nu poți, decât într-un regim profund corupt și propagandistic, să îți asumi doar cele bune, pentru care propaganda aservită, plătită din bani publici, îți ridică osanale, iar cele rele să le pasezi mereu subalternilor. Ceea ce întârzie cu adevărat la Oradea este asumarea reală a tuturor faptelor lui Ilie Bolojan dar, ca întotdeauna în viață, ea îl va prinde din urmă”, scrie PSD-ul, cu iz de amenințare la adresa dușmanului politic.
„Le atragem atenția celor din PNL Bihor și Primăria Oradea că, înainte de a arăta spre alții, sunt datori să-și asume propriile greșeli. Înainte să vorbească despre investițiile guvernului PSD, Primăria Oradea și PNL ar trebui să explice lentoarea – nu aparentă, ci reală! – a lucrărilor de la parcarea subterană din Piața Independenței, acolo unde firma de construcții a deputatului și prim-vicepreședintelui PNL Bihor, Găvrilă Ghilea, este depășită de situație, chinuindu-se de mai bine de cinci ani de zile să finalizeze o lucrare atribuită nu pe criterii de competență, ci strict de prietenie și filieră politică PNL”, scrie PSD Bihor.
Oamenii lui Mang continuă pe același ton: „Suntem curioși să aflăm părerea PNL și a lui Ilie Bolojan despre lucrările de zeci de milioane de euro la rețeaua de termoficare, atribuite tot clientelei PNL, sau despre parcarea de la Piața Rogerius – uitată din proiectul inițial și executată ulterior, deloc întâmplător, tot de firma de construcții a prim-vicepreședintelui PNL Bihor, Găvrilă Ghilea (Construcții Bihor), la un nivel calitativ execrabil. Bine măcar că obrazul conducerii PNL Bihor nu crapă de rușine așa ușor precum a crăpat betonul și asfaltul etajului superior al parcării, după doar un an de zile!”.
Incompetențe și vinovății
În legătură cu noua sală polivalentă, PSD apără Guvernul Dăncilă, mutând responsabilitatea tot în curtea Primăriei Oradea! „Ceea ce Ilie Bolojan nu spune despre Sala Polivalentă, construită de Guvernul PSD, este că domnia sa a schimbat amplasamentul inițial, nu a predat la timp amplasamentul către constructor, a solicitat și a primit schimbarea sistemului de încălzire. Toate acestea au dus, inevitabil la întârzierea lucrărilor. În acest context, să vină acum, tocmai el, să aducă reproșuri, denotă un tupeu maxim! De altfel, merită subliniat și faptul că singurele cheltuieli ale Primăriei Oradea cu acest proiect sunt cele legate de schimbarea sistemului de încălzire (făcute la cererea sa), precum și cele privind racordurile și utilitățile, cheltuieli normale, pe care Primăria le realizează inclusiv pentru investițiile private din oraș”, mai scrie PSD.
Totuși, dincolo de întârzierile pomenite de social-democrați, acestea nu pot justifica lentoarea de azi a șantierului, o dată ce s-a purces la execuția sălii de 5.000 de locuri.
Alte proiecte mari ale Guvernului, ce trenează, în Bihor
La fel de greu poate justifica Guvernul României întârzierea la nesfârșit a demarării lucrărilor pentru celelalte loturi de autostradă, din Bihor și Sălaj, care să lege Oradea de Cluj-Napoca. La fel, cazul eternelor promisiuni neonorate pentru centura Aleșd Sud, de pe însângeratul drum E60, sau centura de pe rușinea națională DN 76. La fel cum, în treizeci de ani de democrație, autoritățile de la București nu au catadicstit să aloce fonduri pentru electrificarea căii ferate Cluj-Napoca – Episcopia Bihor…
Citiți principiile noastre de moderare aici!